От СЕМ ограничават диарията и дамските превръзки по време на вечеря
На редовно заседание след като презбраха председателя на Съвета за електронни медии /СЕМ/ Георги Лозанов, членовете на регулатора обсъдиха и психологическото въздействие на някои реклами. Повод за обсъждането са множеството писма, сигнали и жалби от зрители, които възразяват остро срещу медийното планиране на тези реклами във време, в което българското семейство традиционно се храни. Акцент бяха предложените продукти, предназначени за решаването на физиологични и хигиенни проблеми (като дамски превръзки, почистващи препарати, лекарствени средства срещу гъбички, цистит, простатит, пърхут, диария и пр.), в които се залага на директни и натуралистични внушения.
СЕМ отчита важната роля на рекламния бранш за медиите, но прие, че едва ли е и в негова полза, ако рекламните послания създават дискомфорт и се разминават със стереотипите и очакванията на аудиторията. В този смисъл потребителите на телевизионно съдържание се нуждаят от допълнителна защита. Тя обаче не може да дойде по пътя на регулацията, тъй като не е предвидена в Закона за радиото и телевизията, а само по пътя на саморегулацията.
Уверени сме в общото ни желание – и с доставчиците на медийни услуги, и с Националния съвет по саморегулация - да обитаваме един по-красив и по-етичен екранен свят. Ако перифразираме известна библейска фраза, ще стане: "По рекламите ще ги познаете", пише БЛИЦ.
2
Коментара по темата
2.
Шаная
26.03.2014 19:15:00
Браво! На никой не му е приятно да гледа реклами за гъбички и мазоли по ноктите на краката, кремове против хемероиди, хапчета за диария и реклами за превръзки и тампони.
1.
Жоро Бекъма
26.03.2014 18:32:05
Искам да не гледам реклами по телевизията. Кабеларки в щатите имат специална функция, в момента в който ще пускат реклами канала се сменя на друг по ваше желание, където няма реклами и след като свършат ви връща на гледания от вас канал. Ако го въведат и това тук веднага сменям кабелната...