Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Морската гара в Бургас не е Морска гара, защото няма свободен достъп на хора до нея

Транспортният министър Данаил Папазов (вдясно) пристигна в Бургас по покана на областния управител Павел Маринов
Ключови думи: данаил Папазов, Павел Маринов, Бургас, Аргир Бояджиев, Супер Бургас, Морска гара Бургас, Трафик кули

Министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Данаил Папазов пристигна в Бургас по покана на областния управител Павел Маринов, за да обсъждат важни за Бургас проекти, както и проблеми в транспортния сектор. На дискусията присъстваха кметът на Бургас Димитър Николов, главният архитект на Общината инж.Веселина Илиева, председателят на Борда на директорите на Пристанище-Бургас Аргир Бояджиев и браншови организации.

- Г-н Папазов, искано ли е разрешение за смяна на статута на терена на бургаската корабостроителница, там работниците продължават да протестират?

- Доколкото се сещам през мен такава преписка не е минавала, но не мога да бъда докрай категоричен. Трябва да направя проверка, за да ви отговоря.

- Докъде стигна изграждането на рекреационната зона на Пристанище-Бургас?

- Работи се активно, но има и много проблеми, които трябва да разрешаваме. Но тук е въпросът какво ще се случи с държавния оператор. Още при отдаване на концесия на Пристанище Бургас са допуснати много сериозни грешки. По-добре беше да се отдаде цялата дейност на пристанището и по чл.123 от Кодекса на труда директно да се реши проблемът на цялото пристанище.  Сега се получава конфликтна ситуация между държавния оператор и рекреационната зона, защото ограничавайки дейността на държавния оператор ние трябва да уволняваме тези хора. Оттук нататък всеки ход в момента е грешен. Заради това седнахме всички заинтересовани страни на масата, за да чуем мненията и да решим какво да правим. Естествено, че трябва да се отвори Морската гара, за да изпълнява тя функциите си. В този момент тя не е Морска гара, защото няма свободен достъп до нея. Въпросът въобще не е толкова лесен. Заради това го обсъждаме с всички и се опитваме да го разрешим трайно, за да не се стигне до масови уволнения и ограничаване на дейността на държавния оператор. Дори напротив – искаме тя да се разшири. Обсъждаме възможности за инвестиция в новите терминали – 3-и и 4-и.

- Какво се случва с трафик кулите?

- Изграждането им се движи по график. Има си инженеринг, който се изпълнява. Последният доклад, който получих показва, че всичко върви по план.

-Кога трябва да бъдат завършени?

-Мисля че през септември или най-късно в края на годината.

-Кога ще започне ремонтът на жп гара Бургас?

- Процедурата в момента се обжалва. Мисля, че е на последна инстанция и до месец ще можем да подпишем договора и да започне реално ремонта. Там всички процедури са приключили отдавна, сумите са осигурени, но така или иначе имаше обжалване във ВАС и трябва да изчакаме магистратите да се произнесат.

- Ще има ли финансиране за обходния път на Бургас и изхода за Южното Черноморие?

- Обсъждаме този въпрос. Опитваме се да съдействаме, но в настоящия момент не можем да очакваме средства нито по линия на стария програмен период, нито по новия. Заради това търсим други варианти. Или от бюджета, или от регионалното министерство. Оптимист съм и се опитваме да решим въпросите. Казусът не е лесен, защото е свързан с намирането на много средства.

*В интервюто са използвани и въпроси на други медии
12
Коментара по темата
12.
бачкер
13.03.2014 12:55:15
Не само,че няма свободен достъп за туристи, а и тези, които бачкаме в порта –
корабни агенти, спедитори, работници и служители и т.н. им плащаме по 2лв.на ден,за да можем да минем през тъпите им барьери на частните им КПП-та. Допреди 3-4 месяца вадихме годишен пропуск (300лв за кола) и минавахме през цялото пристанище от Изток до Запад. Сега го преградиха по средата с поредните КПП-та и, айде, плащай още 300лв, да можеш да караш по държавната инфраструктура. ОБИРДЖИИ!!!!!!!
11.
mapmalad
12.03.2014 20:03:44
Интересно ,колко много са заинтересувани варненци за Бургас.
Що се отнася до Папаза ,той си е жива кукла на конци,тоест от него нищо не зависи.
Що се отнася до местния областен управител с нищо не е по различен от Папаза,дори конците им се дърпат от един същ човек.
Противоборството между двете пристанища е безмислено важното е да има товари.
10.
by the way
12.03.2014 19:00:02
Парите за пристанище Бургас ще ги видите утре срещу Валенсия!Гербаджии подариха пристанището за да може Домусчиев да им пълни партийните и лични каси!
9.
varnenec
11.03.2014 20:42:59
Кво ви е виновен Папаза бе , бургаски селяни ? ГЕРБ ви лапна пристанището под носа и то е вече частно , а вие сега искате чудеса от Папазов ,кво искате ? Държавата да налива пари в джоба на ГЕРБ ? Няма как да стане това ...
8.
anonimen
11.03.2014 17:12:28
az jiveqnv burgas i e vqrno 4e nqma dostap do morska gara burgas
7.
anonimen
11.03.2014 17:12:27
az jiveqnv burgas i e vqrno 4e nqma dostap do morska gara burgas
6.
наблюдател
11.03.2014 16:57:06
Развитието на пристанището спряха хората на ГЕРБ, както и т.н. лоби на Варна, пожелавам им скоро да намерят финансиране за контейнерния им (пореден) терминал Засега министърът отдели 15 мил. за проектиране и др. процедури....
5.
Зимоковец
11.03.2014 16:48:06
А Павката Маринов, дето единствения му трудов стаж е апаратчик в столетнициата (битер идола Станишев) няма топки да свърши нищо полезно за Бургас, дай му само да мънка и да лее разни мантри отпреди 89-та година и популизми, на които и торните червеи няма да се вържат.
4.
tintirimintiri
11.03.2014 16:45:50
Хората ако си знаеха интереса, нямаше да изберат червени боклуци и турци да разорават държавата, но пък не е задължително всички да са здрави, богати и щастливи, нали?
3.
ddd
11.03.2014 14:55:35
защото варна е червена и в момента те карат влака !!!!!! този мазник и гуцанов дърпат всичко натам !!!
2.
Скриптор Инцертус
11.03.2014 14:07:30
Защо тази година Пристанище Варна получава 200 милиона, а Пристанище Бургас потупване по рамото?
Скъпи съграждани, задавайте този въпрос. Нека си защитаваме интересите!
1.
Скриптор Инцертус
11.03.2014 14:07:30
Защо тази година Пристанище Варна получава 200 милиона, а Пристанище Бургас потупване по рамото?
Скъпи съграждани, задавайте този въпрос. Нека си защитаваме интересите!
  Добави Коментар
Изтребват овцете в сливенско село заради огнище на шарка  Резултатите са лабораторно потвърдени и животните подлежат на евтаназия 4 причини за разпад на комуникацията в брака Дълготрайните връзки не могат да просъществуват щастливо и качествено без добро общуване между партньорите
Тези дрехи нямат място в пералнята - НЕ ги перете там Вижте какво не бива да слагате в барабана Видяла Ванга след смъртта й Не ме мислете за луда, някаква сила ме спаси в храма на пророчицата, разказва звездата Мими Иванова
Последен шанс за нещо голямо за 4 зодии Последни дни на ноември носят успех за някои представители на зодиака Рецепта за крем супа от печен чесън Много ароматна и вкусна супа за студените дни
Разкри истината за храната в Игри на волята Професионалният акробат Борисенко напусна шоуто и направи своите анализи и равносметки от представянето си в екстремното риалити Шпионския скандал във Великобритания: Двама от българите се признаха за виновни Това стана ясно по време на днешното заседание срещу групата в централния наказателен съд в Лондон
Настинката може да бъде предизвикана от над 200 вируса – ето как да я преборим При първи симптоми на остра респираторна инфекция специалист препоръча да се направи тест "Величие" прави своя телевизия Медията ще се казва "Свободен глас", фондация ще подготвя партийни кадри
България е на първо място в Европа по смъртност на пътя За сравнение - Швеция е сред страните с най-малък брой жертви на пътя за година - 21 Община Бургас благодари за безкрайната им помощ Доброволците на полумаратона в Бургас получиха грамоти