Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

И замразените фирми трябва да подават отчети, за да няма измами

До края на годината ще бъде направен ремонта на рушащата се сграда на Агенцията по вписванията в Бургас, твърди шефът на държавната институция Венцислав Спиридонов
Ключови думи: венцислав спиридонов, агенция по вписвания, търговски регистър
-Господин Спиридонов, фирмите често се оплакват от бюрокрацията във вашата агенция, в двойното подаване на финансовите отчети и редица други проблеми. Срещата Ви в Бургас с бизнеса е 12 поред за страната. Какво сте постигнали след тези работни срещи до този момент?
- Да, организирахме и проведохме работни срещи по проблемите на Търговския и Имотния регистри в редица региони, най-вече в Северна България. И навсякъде бяхме отворени за мнения, препоръки и предложения относно подобряване функционалностите на двата регистъра. Получиха се полезни дискусии и реални положителни резултати.
Ако има проблеми, реагираме веднага. А те са свързани както с
актуалното състояние на фирмите , високите такси  и се стигне до недоброто обслужване на клиентите, включително и невдигането на телефоните от страна на моите служители. Радостната новина за бизнеса е, че намаляваме  таксите си с около 31%.  Това е една доста добра административна мярка. Над 4.5 милиона ще спестят фирмите от тази мярка.
- Масовите са оплакванията на фирмите, че подават на две места годишните финансови отчети /ГФО/. Какви са мерките, които ще предприемете?
- Има работна група, надяваме се в най-скоро време проблемът да бъде решен от правителството и финансовите отчети да се подават на едно място. В момента работната група уточнява къде да бъдат подавани.
- Подаването на нулеви отчети също е предмет на горещи дебати сред бизнеса, да има или няма такива?
- Аз съм абсолютно категорично „за” за подаването на нулеви и отрицателни отчети, за да може дадена фирма да види какво представяла партньора й.  Търговците освен права трябва да имат и някакви задължения. Когато регистрираш фирма, поемаш някакъв ангажимент както към партньори, така и към купувачи.
Например ако аз дойда при вас и искам да си купя дограма и вие ми кажете, че сте направили дограмата на НДК и сте най-голямата фирма, веднага ще мога да проверя чрез телефона си дали сте такава фирма или не. Ако отчетът ви е нулев, за мен вие лъжете. Най-логично е тези данни – дали са нулеви и положителни – да се виждат, за да може отсрещната страна да знае с какъв партньор работи. Това е европейска практика.
- А относно актуалното състояние на фирмите – това е динамичен процес. Актуално ли е актуалното състояние на една фирма примерно при кандидатстване за обществена поръчка след седмица, през която могат да се случат редица финансови промени?
- Проведохме среща в областния управител на Бургас относно този проблем. В момента едно от изискванията към фирмите за участие в обществени поръчки или търгове например е да представят актуално състояние на дружеството. Търговецът е ангажиран с подаване на заявления и плащане на такси. Понякога се стига до парадокси - удостоверението, издадено днес, да не е актуално утре, когато се разглеждат документи на участник в дадена процедура. В същото време всеки от организаторите може да влезе на сайта на Търговския регистър по всяко време и да провери какво е актуалното състояние на фирмата.
- Как ще се справите с трудната телефонна комуникация на бизнеса с вашите служители?
- Именно със срещите с бизнеса се роди идеята за създаване на кол център - единен информационен телефон – скоро ще е факт обществена поръчка с предмет „Осигуряване на допълнителна услуга „Универсален номер”, с опция до края на годината да стартира инициативата.
- Как държавата защитава съхраняването на информация?
- Подготвя алтернативен сървър, на който да се съхранява информацията от Търговския  регистър, в случай на бедствие или проблем в София, където са данните за 750 000 партиди на фирми. Резервният сървър ще се намира в Шумен. Ще бъде готов до май месец.
- Състоянието на сградата на Агенцията по вписванията в Бургас е катастрофално и застрашава даже живота на служителите, тъй като се руши. Има ли вече предвиден ремонт?
- В момента проекта е в Националния  институт за недвижимо културно наследство, чакаме одобрение. До края на годината проблемът със сградата ще бъде решен.
0
Коментара по темата
  Добави Коментар
Русия превзе още територия в Източна Украйна Селото е разположено на 12 км северно от Курахово  "Пия вино от 4 бона и не знам къде се намирам" Това сподели холивудска звезда, разказвайки перипетиите си
Авариен ремонт затваря пътя Царево - Резово Движението ще бъде ограничено за 3 часа Над 1000 бегачи ще мерят сили в първия Полумаратон Бургас 2024 Надпреварата се провежда за първи път
Бъдещето на автоматизацията в индустриалните работни пространства Модерната суперхрана Просото се превърна в последен писък на модата по здравословното хранене
Затварят два участъка от ул. „Св. Патриарх Евтимий“ в Бургас Спазвайте временната организация, която ще бъде въведена в района и използвайте обходни маршрути Филм за героизма и успеха на Цанко Цанков във водите на Тихия океан може да гледате на 8 декември Зрителите ще видят всичко запомнящо се от самия маратон и трудностите, през които премина Цанков
Лоша новина за пушачите – цигарите поскъпват сериозно Министерството на финансите изтегли напред графика за увеличаване на акциза Ето кои са първите проститутки в България Мара Мерака и Любо Лагоска са сред емблематичните жрици през онова време
Ако си мислиш, че си играч - стани змийски дояч Ето какво може да работи човек, ако е много смел и подготвен  Смени си зъбите за 160 000 долара Джони Деп ще има чисто нова усмивка в новия филм "Дневен запой"