Намаляват таксите при регистрация на ООД, бизнесът спестява 4.5 млн. лв.
Така за една от най-често използваните услуги – годишните финансови отчети, таксата вече се понижи от 50 на 40 лв., когато са на хартиен носител, и от 25 на 20 лв. – при подаване по електронен път. Таксата за първоначалната регистрация на ООД се намали с 31%, т.е. от 160 на 110 лв. на хартиен носител и от 80 на 55 лв. по електронен път.
На практика това ще спести 4.5 милиона лева на фирмите. Агенцията по вписванията ще отвори в най-скоро време кол център за по-добро обслужване. Разработва се и програма за съхранение на информацията на три сървъра, така че при евентуален срив в системата, данните да бъдат запазени.
Срещата с бизнеса в Бургас е 12-та по ред за страната. Сред очертаващите проблеми са регистрационните срокове, изискващото се актуално състояние на фирмите от банки и в съда, обслужването на гражданите, отрицателните отчети за дейността на търговските дружества.
До края на март ще е готово мобилното приложение на Търговския регистър, през което всеки желаещ, по всяко време на денонощието, ще може да направи справка за актуалното състояние на дадена фирма. Очакванията за тази година са над 80% от подадените документи да бъдат по електронен път.
Очаквайте интервю за промените в Търговския регистър с Венцислав Спиридонов.
Добави Коментар