Адвокат търси под вола теле, за да оневини съпруга на ексдепутатката Вяра Петрова за тежката катастрофа край „Пода”
Припомняме, че според прокуратурата Димитър Петров единствен има вина за тежката катастрофа от 14 август 2010 г., при която загина 41-годишният бургазлия Мирослав Пашов, баща на две деца. Петров и защитата му в хода на досъдебното производство се опитаха да хвърлят вина върху друг участник в ПТП-то - Христо Йорданов от Ямбол, но не успяха.
Във фаталния ден преди 3.5 години близо до местността "Пода" на южния изход от Бургас 49-годишният Димитър Петров при опит да изпревари Фиат с ямболска регистрация навлязъл в насрещното платно и ударил челно шкода, управлявана от 41-годишния Мирослав Пашов, който издъхна от раните си.
През декември 2010 г., след приключване на първата автотехническа експертиза, като обвиняеми бяха привлечени двама - Димитър Петров и водачът на ямболската кола Христо Йорданов като съпричинител на инцидента.
След това бе изготвена втора, петорна експертиза. Според специалистите допирът между Форд-а на Петрови и Фиат-а е минимален и не е това причината колата на Димитър Петров да навлезе в насрещното движение.
Днес, след като и всички експерти за първи се събраха заедно, изплуваха доста противоречия. Първото бе за удара между Петров и Йорданов. Едните вещи лица твърдяха, че фиатът на Йорданов е блъснал форда на Петров след опит за пристрояване в лявата лента. Други обаче защитаваха тезата, че Петров е изпреварвал Йорданов и се опитал бързо да се прибере в дясната лента, тъй като зад него имало други коли. По време на следствието показания дала и свидетелката Тичкова, която карала плътно зад съпруга на ексдепутатката. Тя твърдяла, че ямболският фиат е блъснал форда. Тази неистина обаче бързо се разпаднала, тъй като ударът трябвало да засегне и нейния плътно движещ се отзад автомобил. Всички вещи лица днес бяха категорични, че първият удар не е от съществено значение за последващият. След него Димитър Петров рязко завил волана наляво и навлязъл насрещното движение. Там вече ударил старата шкода на Мирослав Пашов. Според специалистите Петров е можел да избегне завоя и да предотврати катастрофата, но не го е направил.
При катастрофата на 14 август 2010 г. загина 41-годишният бургазлия Мирослав Пашов, баща на две деца
|
Днес спорове имаше и около скоростта на тримата участници в ПТП-то. Вещо лице от повторната петорна експертиза хвърли истинска бомба и подаде топката в ръцете на защитата с констатацията, че при първия удар джантата на Форда била смачкана, а гумата спукана. Станко Кралев от своя страна зададе въпроса дали при това положение клиентът му Димитър Петров е имал възможност за адекватна реакция или вече се касае за техническа неизправност.
Други експерти обаче обориха тезата с аргумента, че ако гумата е била спукана при първия удар, то джантата би трябвало да остави следи по асфалта. А такива, даже и минимални, няма.
Станко Кралев поиска нова петорна авто-техническа експертиза с нови вещи лица. Съдия Пламен Синков обаче реши да назначи седморна експертиза, съставена от всички експерти дотук по делото. Това са Димитър Петков, Георги Джонев, Станимир Карапетков, Тодор Илиев, Жулиета Едрева, Христо Узунов и Христо Христов. Следващото заседание е насрочено за 20 май.
Още преди 6 месеца Флагман.бг прогнозира, че процесът ще влезе във върволица от отлагания. Всички предходни заседания не успяваха да се осъществят, поради невъзможността да се съберат 7-те експерти, това е възможно отново да се случи и на 20 май. Общоизвестен е фактът, че автотехническите експерти в страната се броят на пръсти и призоваването на всички наведнъж, предвид сериозната им натовареност, е почти невъзможна задача.
Разгорещените спорове между 7-те вещи лица започнаха половин час преди днешното заседание. Те така и не достигнаха до единно мнение
|
Добави Коментар