Бургаски фирми поеха с 35 камиона да блокират границата с Турция, за да спасяват бизнеса си
Собственици и шофьори на транспортни фирми от Бургас тръгнаха с 35 тира към границата с Турция днес рано сутринта. Напрежението сред хората нараства ежедневно, защото те губят пари, стоката им стои натоварена в камионите, които са пломбирани и не могат да преминат границата.
„Ние сме категорични и ще протестираме, въпреки, че беше съобщено за взето решение късно снощи от Съюза на международните превозвачи да бъде отложена блокадата с няколко дни. На нас бизнесът ни е заложен на карта. Имаме уверение, че фирми от други градове в страната ще бъдат на границата. Разберете, че не искаме да забогатеем, а да оцелеем”, казаха днес сутринта представители на транспротните фирми, които се събраха на паркинга край „Кроношпан” в края на ж.к. „Славейков”. Част от камионите тръгнаха към ГКПП-Лесово от там, а останалите от – ул. Крайезерна.
Не можем да губим време, може би умишлено се протакат нещата с разрешителните ни, опасяват се превозвачите.
Проблемът, който мачка бизнеса им, е с еднократните разрешителни за превози, които Турция не признава от около 10 дни. Така огромна част от превозите между България и южната ни съседка не се осъществяват, след като южната ни съседка спря да признава разрешителните на българските превозвачи. На практика в момента работят единствено големите компании, които имат годишни разрешителни. „Камионите ни стоят на границата, всеки ден плащаме паркинг”, ядосват се собственици на търговски фирми от Бургас.
3
Коментара по темата
3.
Scaia
10.02.2014 10:16:03
Фирмите, за които става дума са Петко Ангелов и ПИМК.
2.
батман
10.02.2014 09:44:19
Две български компании за международни превози, разраснали се през последните няколко години са в основата на проблема между Турция и България, довел до блокирането на границата и задържането на стотици автомобили и шофьори и от двете страни. Това заявява пред истанбулския вестник "Hurriyet", президентът на турската автомобилна асоциация UND, Четин Нухоглу.
Според президентът на UND двете фирми, имената на които не са споменати в интервюто, влияят и оказват натиск върху част от администрацията на българското транспортно министерство.Ето това е истината
Според президентът на UND двете фирми, имената на които не са споменати в интервюто, влияят и оказват натиск върху част от администрацията на българското транспортно министерство.Ето това е истината
1.
jokera
10.02.2014 09:03:53
ma4kaite mamkaim turska ...