Бургаската Офелия обряза Шекспир, след това написа „Граф Монте Криско“ и „Шанел“
Начело сме на всички негативни класации. И как се борим с това?!
Да погледнем в тетрадката на една десетокласничка от Бургас. Нашенската Офелия обряза Шекспир, написа „Граф Монте Криско“, „Донки Хот“, „Робин зо Крузо“ и „Шанел“. Тя извади нови жанрове като „сюнети“, „едопеи“ и „фелитони“, създаде епохата на „моделизма“, ожени Ботев за Винета Минчева, прати го да учи в „Отдеския университет“, а баща му определи като „възражденски очител“. Измисли и нова „лироетическа“ творба с „болистично“ действие, с „пейзателен“ характер и „истакнат контракс“. /виж снимките под материала/
Смеете ли се? На мен пък ми се плаче.
Тетрадката е своеобразен апотеоз на дебилизма и неграмотността. В нея откриваме прототипа на българския ученик и въпреки тунинга, той въобще не е красив. Не му отстъпваме и ние, които стоим и се присмиваме. Нямаме равни по подигравките, самочувствието ни чупи рекорди, а всъщност... сме на дъното на всичко позитивно.
Грешките са груби и безумни, едновременно недопустими и смешни. Те обаче доказват нагледно какво образование получават българските ученици или по-скоро какъв е ефектът от ходенето или неходенето на училище.
Снимките са от миналата година. Момичето за кратко време е учило в Карнобат, но вече живее в Бургас и се подготвя като частна ученичка. Семейството й е заможно. Всеки ден тя пътувала с кола от Бургас до Карнобат и обратно за училище. Сега се чуди какво да следва. Като нищо може да реши да учи Българска филология в „Отдеския университет“.
Е, там може да попадне на хора и да стане човек. Имахме си в курса един колега, който питаше професора по възрожденска литература защо един път е Петко, а друг – Пенчо Славейков. Много се обърквал, да се приемело само едното. Друг колега пък говореше на изпит за „Портрета на Дора и Андрей“. Но стига за студентите.
„Сюнетите“ на Шекспир и „Граф Монте Криско“ заслужават да бъдат безапелационен победител в класациите на ученическите бисери. А Криско да бъде горд, че е познавал Александър Дюма!
Всяка година медиите публикуваме подбрана китка ученически бисери. Подиграваме се, сочим с пръст. Но как помагаме на тези млади хора, как се борим с незаинтересоваността им?! Или сме решили да проверим какво има под дъното...
15
Коментара по темата
15.
ДАСКАЛЪ
27.01.2014 15:29:14
Аз съм учител и уча децата на български език от 5 клас. Грамотността на един ученик се определя от ГЕНА му. Каквото и да прави учителят, щом генетично е закодирано незнанието, напъните са без резултат. Нека не виним учителите и децата! На всеки Господ нещо е дал и- е взел. Да сме здрави!!!
14.
Shadow
26.01.2014 16:42:56
На който му се плаче да плаче аз лично се радвам
все пак "Начело сме на всички негативни класации" сме начело
все пак "Начело сме на всички негативни класации" сме начело
13.
До Сесо
26.01.2014 15:05:33
Не става въпрос колко и кои българи познава всеки един от нас, става въпрос за статистика. И ако трябва да е реална, то истината с неграмотността и сричането ще лъсне още по- страшно.
12.
Ceco
26.01.2014 12:55:21
Тая статистика е глупост. Колкото и тъпи да са, всички българи, които познавам, могат да пишат и четат без да сричат :).
11.
yu7
25.01.2014 13:24:49
Учениците не са виновни за това какво им се предоставя. Вие сами тук казвате, че сме на първо място във почти всички негатични класации. В БГ институциите нито работят, нито
"работят" правилно. И аз като бях ученик, беше модерно да си дебил. Цялата тая система е остаряла и ненужна, по-добре да няма училище, а да има силни, наистина силни университети и да се инвестира повече в тях, а учениците, нека бъдат частни, така хем самият ученик ще се ориентира от рано с какво иска да се занимава, няма тъпото даскало с тъпите си интердисциплинарни програми да му убият въображението и желанието и той самият ще бъде по-подготвен и съсредтоточен и по-добър в по-тесен дисциплинарен кръг, а не знаещ по малко от всичко и всъщност, като цяло, незнаещ нищо, както е в момента...
"работят" правилно. И аз като бях ученик, беше модерно да си дебил. Цялата тая система е остаряла и ненужна, по-добре да няма училище, а да има силни, наистина силни университети и да се инвестира повече в тях, а учениците, нека бъдат частни, така хем самият ученик ще се ориентира от рано с какво иска да се занимава, няма тъпото даскало с тъпите си интердисциплинарни програми да му убият въображението и желанието и той самият ще бъде по-подготвен и съсредтоточен и по-добър в по-тесен дисциплинарен кръг, а не знаещ по малко от всичко и всъщност, като цяло, незнаещ нищо, както е в момента...
10.
До №9
24.01.2014 23:19:51
Струва ми се, че малко си противоречите. Какво са виновни гимназиалните учители, че след IV клас нещата не биват?! Знаете ли колко е трудно да се работи с ученици, които на своя език не знаят какво е подлог, сказуемо, допълнение, а на всичкото отгоре след VII клас трябва да ги учат и на друг език. Преди няколко седмици попитах ученици в уж елитно учебно заведение как се нарича отсечка, която свързва средите на два от страните в триъгълника. Получих какви ли не отговори: медиана, ъглополовяща , височина дори. Никой не се сети да каже, че това е средна отсечка, при положение , че се учи преди 9 клас. В 10 клас едва ли не научават, че сантиметърът имал 10 мм , а метърът- 100 см.Аз какво съм виновна, че работя с малограмотни деца? Като съм учител в гимназия, аз ли съм виновна, че им липсва базата? Не искам да излезе така, че прехвърлям топката от едно място на друго. Всички казват, че големият срив настъпва след IV клас.Но там гимназиалните учители нямат нищо общо. Те знаят само следното: щом са стигнали до тук, според "повелята на партията" , трябва да ги избутаме до ДЗИ.а после- нека животът ги научи.
9.
До № 8
24.01.2014 22:39:34
Аз пък ще ти кажа, че проблемът е след началното училище, тъпанар, щото от V клас настъпва анархия, а всичко, което са натрупали от старателно подогтвеното обучение до V клас изфирясва и започват издънките с гимназиалните учители, дето не стават за нищо... казвам го с ясното съзнание на филолог, работещ в системата и поемащ олигофреничните девиации на изтърваните ученици...
8.
Знанието
24.01.2014 22:33:28
Проблемът е в началното училище. Никой не повтаря клас, не остава на поправителен изпит. Преминават към пубертета със самочувствие на знаещи и можещи. Няма наказания и изключване - има само преместване. Нещо като от единия крачол в другия, ама пак вмирисва гащите. Учениците знаят правата си, но не спазват задълженията, а наказания няма, защото учениците малко и заплатите падат. Заплатите падат или съкращават работни места. Родителите нахални и безотговорни, но пък компенсират със скандали. началното образование има задача ограмотяване. Не се ли постигне това е безсмислено да се учи нагоре. Разбирането на информацията не става със сричане. Като циганите! Образователната ни система е преобразувана и пренаредена за тях. И не си мислете, че като не могат да четат ще познават поне телата си! :) http://brato.bg/16169-%D0%B8%D0%B7-%D0%B5%D0%B4%D0%B8%D0%BD-%D0%B6%D0%B5%D0%BD%D1%81%D0%BA%D0%B8-%D1%84%D0%BE%D1%80%D1%83%D0%BC-%D0%BC%D0%BE%D0%B6%D0%B5-%D0%BB%D0%B8-%D0%BE%D1%82-%D1%82%D0%BE%D0%B2%D0%B0-%D1%87%D0%B5/?fb_action_ids=217676121753045&fb_action_types=og.likes&fb_source=other_multiline&action_object_map=%5B641766522553181%5D&action_type_map=%5B%22og.likes%22%5D&action_ref_map=%5B%5D
7.
45 godini stigat...
24.01.2014 21:12:48
Ето това е едно от постиженията на 30гсдини перестойка:държвата е пълна с изита и наркоманчета.By the way:40% от 9–то класниците не могат да четат,60% говорят на "майчин" език?!Да живеят СДС и БХК!Да живее деморацията!Долу тиранина Путин!
6.
Ани Пагелска
24.01.2014 20:18:25
Нооо, моля Ви, погледнете резултатите от така наречените Държавни зрелостни изпити?!!! Та там всичко е прекрасно и резултатите са направо умопобъркващи! Никой ли не си задава въпроса кого лъжем с повсеместното обществено лицемерие и "изфабрикувани" резултати. Във всеки случай статистиката не винаги може да се "СТЪКМИ" :D
5.
patoka
24.01.2014 19:54:53
Безпощадната статистика показа: ДЕЦАТА НИ СА НАЙ-НЕГРАМОТНИ в ЕС !!!
Въпреки всичко , досега нито едно правителство и нито едно министерство на образованието не е "посегнало" да реформира или поне малко да "изправи" на крака образователната ни система.Всички са водени от корпоративни интереси-на кого и на кое издателство да пробутат учебниците,които от година на година стават все по неактуални и недостъпни...Трагедия и то голяма трагедия е това!
Нима никой от властимеющите не проумя,че ПРОСТ НАРОД-СЛАБА ДЪРЖАВА- или така им отърва...
Образование и здравеопазване-това са номер 1 ПРИОРИТЕТИТЕ за нашата все още ДЪРЖАВА !
Рибата миришела откъм главата , ето това е ...
Децата ни са умни , но системата е скапана и още по-скапана става .
Учениците ни нямат почти никаква реализация на пазара на труда-едва 3 до 5 процента работят по професията си...
Ето и конкурсите за директори доказаха през последните няколко години , че образованието е политизирано до максимум,което не позволява истинска реализация на кадърни и способни кадри!
Въпреки всичко , досега нито едно правителство и нито едно министерство на образованието не е "посегнало" да реформира или поне малко да "изправи" на крака образователната ни система.Всички са водени от корпоративни интереси-на кого и на кое издателство да пробутат учебниците,които от година на година стават все по неактуални и недостъпни...Трагедия и то голяма трагедия е това!
Нима никой от властимеющите не проумя,че ПРОСТ НАРОД-СЛАБА ДЪРЖАВА- или така им отърва...
Образование и здравеопазване-това са номер 1 ПРИОРИТЕТИТЕ за нашата все още ДЪРЖАВА !
Рибата миришела откъм главата , ето това е ...
Децата ни са умни , но системата е скапана и още по-скапана става .
Учениците ни нямат почти никаква реализация на пазара на труда-едва 3 до 5 процента работят по професията си...
Ето и конкурсите за директори доказаха през последните няколко години , че образованието е политизирано до максимум,което не позволява истинска реализация на кадърни и способни кадри!
4.
До Жоро
24.01.2014 18:59:04
Децата може да са умни, но в случая , илюстриращи познанията на горепосочения индивид става въпрос за вопиюща неграмотност. Какво значение има, дали даден учител работи по проекти или не? И това са грешни пари, при положение, че се работи с неграмотни хора.Девойката не прави разлика между шинел и Шанел. Не са виновни нито учтелите, , нито учениците, а системата и тези , които допускат да има по 10 учебника по биология , 8 хо география, 6 по психология и логика.Дане говорим, че за кандидатстване за медицина в Пловдив и Варна се оказва, че биологията била различна.Проблемите са много надълбоко и не се изчерпрат с повишаване на квалификацията. По наше време имаше по един учебник за цялата страна, нямаше толкокова много баласт и излишна информация, учителите работеха без проекти , нямаше СИП , ЗИП, пардон, имаше СИП и факултативно изучаване на предмет без някой да ни кара да подписваме декларации, че доброволно избираме СИП, който всъщност е за попълване хорариума на даден учител. В основното образование нямахме повече от 6 предмета. Всеки, който има дете между първи и четвърти клас е ужасен от тежестта на раницата и безбройно многото помагала, които се появяват през месец.Това е по отношение на системата. Като прибавим "помощта" на медиите , коя чалгазвезда къде била , къде се снимала или как се тунинговала и безперспективността за младото поколение в близко и далечно бъдеще, няма как да се чудим, че стремежът към знания, обща култура, грамотен изказ и други неща, които в онова "мрачно" социалистическо минало ги имаше сега са напълно наглажирани. Умният човек държи на всичко: на грамотност, на правилно говорене, на представяне пред обществото , на обща култура, на реноме.
3.
Трагично
24.01.2014 18:50:52
И как попадна при вас тази тетрадка?
След време ще издам речник с Бесовизми и Флагманизми, за да ви бие Катя
След време ще издам речник с Бесовизми и Флагманизми, за да ви бие Катя
2.
Г. Георгиев
24.01.2014 18:38:32
Вече дори не е смешно, а страшно....
1.
жоро
24.01.2014 18:36:11
Умните български деца заминават за чужбина , защото там ученето на едни и същи учебници, тяхното възпроизвеждане за оценка по-голяма от слаб/2/ е плагиатство! Не е важно къде, как и колко време се учи човек , а как е оценяван и дали може да приложи своите знания за да оцелее в живота!Всяка година учителите повишават своята квалификация, но колко от тях могат да работят с проекти? Защо е важно колко време си в училище, на колко места си се разписал, а не резултатите и критериите от външното оценяване ? Децата са умни и искат , като посещават училище да могат да приложат наученото , да видят на момента ползата от това!