Бургазлийка пита ужасена: Какво има в месото на "Кауфланд"?!
Потресаващо откритие направи бургазлийка след покупка на месо от "Кауфланд". Тя публикува информацията в блога си и с това взриви социалните мрежи.
Ето и пълния текст от блога:
"Не знам дали за добра или за зла участ се
случи точно на мен. В сряда, 11 декември, купихме от “Кауфланд” в
Бургас около 300 гр. телешки шол, който обикновено после разделяме на
порцийки и го замразяваме за децата. Вкъщи го прибрах в хладилника така,
както си беше в пликчето, и на следващия ден вечерта съпругът ми го
извади, за да отреже две резенчета за вечерята на малките и да замразим
останалото. И от пликчето, заедно с месото изпадна едно тънко, червено,
кръгло и съвсем живо червейче, дълго около 3 см! Дори на снимките е в
различна поза, защото с въртеливи движения и явно постоплено, бързо се
придвижаше към месото, докато се опитвах да го снимам.
Естествено, месото не го изядохме (май дори не ми се яде месо за
известно време), и на следващия ден подадох сигнал на телефона на
Българската агенция по безопасност на храните (БАБХ). Пределно
ясно ми е също така, какво понякога се крие в храните, които ядем и
купуваме, дори когато четем етикетите или се доверяваме на известни
марки и производители. Дори съм писала по въпроса в статията за българските бебешки пюрета.
Но все пак се питам, редно ли е в телешки шол, купен от витрината за прясно месо на “Кауфланд” на цена 15, 99 лв. за кг, да има точно 3 (да, три!) вида антиоксиданти – аскорбинова киселина, натриев аскорбат и натриев цитрат?! (забелязах го чак на етикета на пликчето). И като “бонус” – голям жив паразит! Какъв контрол всъщност минават храните, които после купуваме? Какво месо ядем? И на кого вече може да имаме доверие, след като една толкова голяма и известна верига ни продава подобна стока?
Колко пъти ви се е случвало да
закупите отнякъде храни с качество, което не отговаря на цената и
описанието? Или просто с недопустимо качество? Или направо “менте”, пита бургазлийката.
РР. Ще съм благодарна ако някой по-запознат от мен “разпознае” паразита от снимката, според моите скромни проучвания вероятно е вид глист (хелминит). И за Бога, не опитвайте суровата кайма когато правите кюфтета, е нейният послепис.
Ето и развитието след публикацията на младата майка:
"Неочаквано и за самата мен, постът “Какво има в месото на “Кауфланд?”" събра за по-малко от 2 дни близо 45 000 прочита, над 100 коментара, над 4000 споделяния във Фейсбук и поне десетина из разни информационни агенции и сайтове.
При подобен интерес, съвсем очаквано получих много обвинения, че случаят е скалъпен, че снимката е монтаж, че съм платена от конкуренцията за антиреклама, че си генерирам трафик за блога, че съм лъжкиня и други още по-лиценеприятни епитети. На всички бих отговорила само, че написаното в блога през годините от съществуването му, говори достатъчно ясно и за него, и за мен като личност.
Обадих се отново на телефона на БАБХ, от където ме уведомиха, че имат срок от една седмица, за да проверят сигнала, а резултатите от проверката мога да получа само на място при тях. Червейчето също трябва сама да занеса в лаборатория и евентуално да платя разходите по изследването. Въобще процедурата е в максимално “улеснение” на потребителя… нейсе!
Между другото се изразиха различни мнения какво точно е то, май се доближава най-много до червен калифорнийски червей. Какъвто и да е, остава въпросът какво търсеше в месото ни.
В коментарите под поста получих съобщение и от “Кауфланд” България:
Здравейте!
Името ми е Петя Кятовска и съм Ръководител отдел Клиентски маркетинг в Kaufland България.
От тази позиция си позволявам да Ви пиша, тъй като аз отговарям за комуникацията с клиентите.
Видяхме Вашата публикация случайно и бихме искали да се извиним за неприятната ситуация.
Вашето оплакване е много важно за нас и предприехме незабавна проверка по случая.
Бихме искали да се извиним за тази неприятна ситуация лично, ето защо Ви молим да се вържете с нас на имейл service@kaufland.bg или да ни се обадите на безплатния клиентски телефон 0800 12 220 в понеделник.
И ще им изпратя този отговор:
Уважаема г-жо Кятовска,
Благодаря Ви за навременната реакция и за извиненията.
Най-доброто лично извинение за мен и за потребителите на Вашите хипермаркети, ще бъде да следите по-строго за качеството на продуктите, които предлагате. Да подбирате щателно доставчиците си, да се държите честно и коректно с клиентите си и да въведете в магазините си политики, които им гарантират закупуването на истински пресни, проверени и качествени стоки. Както приляга на една германска верига, макар и на българска почва.
От това ще спечелим всички!
С уважение,
“За близнаците”
Това засега", пише авторката в блога си.
В прехвалените малки месарници това го няма. Първо те посреща някакъв намусен и вонящ на цигари субект, второ пухти с неприязън, ако се позабавиш малко с избора или имаш някакво допълнително желание, като например да разреже на две къс месо и да опакова парчетата поотделно и трето - лъже те едновременно с няколко неща - с количеството, с качеството, с цената и с рестото. Ако го хванеш за една от измамите или следва скандал - "тоа пък няма угодия", или ако е малко по-хитър се извинява, коригира "грешката" и моментално прилага следващия трик, който успокоеният купувач задължително пропуска. И трето, може би най-важното - откъде мислите, че зареждат кварталните месарници? От идеалистичните несъществуващи български "еко" производители от рекламите ли? Грешен отговор! От там, откъдето е най- евтино. А най-евтино е месото с ниско качество и изтичащ срок на годност. Или това, което пък е купено именно от оплювания Кауфланд.
При всяка една от промоциите на месо в Кауфланд редовно сред обикновените купувачи се забелязват разни аграрни субекти, които с мъка бутат пред себе си колички, натоварени с поне 50-60 килограма месо. Кои са тези субекти? Отговорът е лесен - собствениците на кварталните месарници, а нерядко и "еко" производители. Така че, не се лъжете. Качеството на месото навсякъде е еднакво, но от вас зависи дали ще пълните гушата на прекупвачите и ще се оставите да ви мамят и да ви подлагат на отвратително отношение при обслужването. The Choise is Yours! :-)
Въпрос към госпожата - мъжът ви рибар ли е?
Питам , защото съм имал подобен случай с измъкнали се от кутийката за стръв /която естествено се държи в хладилника за да се запази до следващият риболов/ , подобен екземпляр.
С това клише се обръщат всички монополисти към нас потребителите,а във същност ни се подиграват.В тази държава трябва сам да се пазиш,защото органите които вземат пари за това не си вършат работата.
Наслука !
В България: медиен шум, подкуп, "стриктна проверка", дребен акт и всичко постарому.
Честито на печелившите Българи!