Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Трамвай свързва Шабла с Бургас

Тесноливейката ще бъде изградена в следзващия програмен период
Ключови думи: теснолинейка, Бургас, Шабла

Изграждане на трамвай, теснолинейка или стандартна жп връзка от Шабла до Бургас. Такава идея е залегнала в плановете за развитие на шестте района в България в периода 2014 - 2020 г.

 

Според проекта, одобрен от правителството, ще се търси една или комбинация между тези връзки. Така от Северното Черноморие ще се стига до Южното за отрицателно време.

 

Според информацията до 2020 година се планират общо 19,6 млрд. лв. инвестиции в цялата страна, като в България трябва да се появят 4 нови летища, още 2 моста на Дунав и т.н.

4
Коментара по темата
4.
Костадинов
12.11.2013 12:47:24
Жалко, че Българските доставчици на Интернет не са осигурили добра проводимост на мрежата, защото повече от две страници изписах в коментар и нае се качиха нито тук в този сайт, нито във Фейсбука – вероятно технически проблем!
А писах относно идеята за „трамвая по черноморието” сега отново ще пиша, макар и по-кратко:
– Тази идея не е нова!!!
Някога като студент-кръжочник съм участвал активно в нейното разработване. Повод за това беше началните опити да се започне проектирането на Метрополитена. Тогава ние кръжочниците имахме алтернативна идея да се развива транспортното обслужване на база строителство на монорелсова железница.
Това е едно бързо реализуемо решение, което по характиристики е десетки пъти по-евтина инвестиция от метрото, десетки пъти по-евтина експлоатация. Тогава преди повече от половин век , ние виждахме подобно решение за транспорт, не само вместо метро, а и като атрактивен и екологично съвместим транспорт за цялото Черноморие – от Дуранкулак до Синеморец (тогава за Резовска река беше немислимо, като гранична зона да се говори, но сега, защо не!), както и за градове като Габрово, (който тогава още беше дълъг повече от 15 километра), като Велико Търново, (чието теренно развитие е обусловило сложни пътни комуникации) Варна, Бургас и Русе.
Като алтернатива на метрото за Столицата, то щеше да е развито към днешно време не само в това което сега е Столичния метрополитен, а щеше да има диаметри от Владая до Кремиковци, от Банкя до Лозен, от Курило (даже и от Своге) до Кокаляне (имаше и перспектива да стигне до Боровец) от Модерно предградие до Гара Искър (тогава ж.к. Люлин не съществуваше) Щеше да има и пръстен по трасето на околовръстната жп-линия. Имаше даже варианти да се качи и на Витоша до Копитото. Тогава нямаше да изникнат проблемите с хидроложкия характер на Софийската територия, нямаше да има конфликтите с археологическото богатство в нея, нямаше да се забави толкова цялостното решение на транпортната инфраструктура – всичко щеше да е вече изпълнено в миналия век. Столицата щеше да има един атрактивен за природогеографския характер на Софийското поле транспорт. Представете си пейзажа от прозорците на такава железница – Витоша, Средна гора, Балкана, Люлин, Искър и просторен поглед към западните покранини. Това е едно решение което е в същата степен като метрото бърз, безконфликтен, безшумен и сигурен транспорт, подлежащ на висока автоматизация – модерен във всяко отношение. В света има достатъчно примери на вече функциониращи повече от век (Вуперталската монорелсова железница в Германия е от 19-ти век) . Има и други в Германия, Франция, Япония, двете Америки и даже в арабския свят такива изпълнения.(в интерент има достатъчно илюстрации на тази тема)
В случая за Черноморското крайбрежие, това би могло да допринесе за неговата атрактивност, без да се разрушава околната среда, без да се пречи на животинския и растителен свят, и без да се влошава пейзажа. Тогава почиващите щаха да тръгват за плаж от там където се е заоблачило и да слязат там където слънце грее, а вечер да се разхождат ако им е омръзнало на Слънчев бряг, да отидат на Св.Констатнтин. Времето, което щяха да употребят за път нямаше да е досадно загубено, а щеше да е изпълнено с наслаждение на пейзажите, а някъде, може би железницата ше прекосява някои заливчета, където усешането ще им се струва като в нисколетящ самолет. Ниската цена на превоза ще позволи да бъде предпочетена железницата пред алкохоло-несъвместимия автомобил.
Въобще много предимства има и най-важното, че то може да бъде относително бързо съградено, като се има предвид, че може да се гради с готови елементи, произвеждани в заводски условия и прокарването на трасетата през територии – населени и ненаселени, не е свързано с тежки преустройства на ОУП и ПУП. Някога, преди половин век, нашите разчети показваха себестойност на превоза по-ниска от тази на електрифицирания градски транспорт.
Така, че струва си да се помисли върху това, което писах по-горе във връзка с идеите за „трамвая от Шабла до Бургас” !!!
3.
Кочо
12.11.2013 11:46:19
Какви влакове, какви пет лева бе хора. Щели да налеят милиони и милиарди в някакви проекти. Как ще се избият тези вложени пари?
На атвогарата в Шабла има само пет - шест пияници и двама - трима пътуващи за близките села. Дори и лятото там е дива селения. Хората нямат стотинки за хляб, те влак ще им строят.
2.
Гражданинът Кейн
12.11.2013 10:05:47
Тази идея е започнала да се реализира още по времето на Вълко Червенков. Визирам тунелите край Кошарица и Гълъбец:
http://www.offroad-bulgaria.com/showthread.php?t=143490
1.
Рейса
12.11.2013 09:58:16
Най-накрая някой да ми чуе идеята...
  Добави Коментар
Пазете се, дами: Тези 3 типа мъже ще ви разкажат играта Ето кои са те  5 доказани факта, които гарантират щастлива връзка За добрата и пълноценна комуникация не се изисква само да говорите често с половинката си, но да я изслушвате внимателно и да я разбирате
3 зодии, които прекалено бързо заживяват с половинкатa Те прибързват с тази важна крачка Сложете тази подправка в картофената салата и ще я прави наистина вълшебна Ако търсите начин да придадете уникалност на вашата картофена салата, не пропускайте да добавите риган – подправката, която превръща обикновените картофи в истински кулинарен шедьовър
Поставете тези неща в гардероба си и дрехите ви ще миришат хубаво Контролирайте влажността на шкафа Лекари обясниха защо жените напълняват с възрастта Спадът в нивата на естроген е една от основните причини
Ердоган дописва турската азбука с 5 нови букви Целта е всички тюркски страни да имат обща азбука В никакъв случай не хвърляйте стария хляб, а го превърнете във вкусна лазаня Ето как да го превърнеш в уникална вкусотия за нула време
Вижда ли му се краят? Ето го мирния план на Тръмп за Украйна! Новият американски президент възнамерява да изсипе всички проблеми на главата на европейците Изял порция с ориз и няколко бургера наведнъж Димитър от "Игри на волята" разказа за престоя си на Блатото
Радва се на къдравия Джанго Актрисата има нов четириног приятел Показа любимото си коте Деян Донков има симпатичен домашен любимец