Представиха Правилника за съфинансиране на културните проекти на територията в Бургас
Ключови думи:
Правилник за културни проекти, културни проекти в Бургас
Критериите са залегнали в Правилник, специално разработен от културни експерти към Община Бургас и представители на различни неправителствени организации. Той беше представен днес в присъствието на всички заинтересовани страни.
Правилникът е приет с решение на Общинския съвет на 23.07.2013 г. и включва реда и условията за предоставяне на финансови средства за съфинансиране на културни проекти на територията на община Бургас.
„Това е една нова инициатива, която е насочена изцяло към гражданското общество, а обсъждането на Правилника е първата от поредица стъпки, които ще бъдат предприети в посока подобряване на културния обмен в Община Бургас“, заяви зам.-кметът по култура и образование Йорданка Ананиева.
„Приветствам всички творци да се ангажират и да участват в този публичен диалог, защото Правилника подлежи на промени и усъвършенстване, ако се установи, че такива са наложителни“, уточни още зам.-кметът.
Годишният размер на средствата за подкрепа на проекти в областта на културата ще се приемат ежегодно от Общинския съвет с бюджета на Община Бургас. Финансовите средства ще се предоставят след провеждане на конкурс, проведен по реда и при условията на Правилника.
Сесиите за приемане на проекти са две. Първият период е с краен срок за подаване на документи – 30 март, краен срок за разглеждане на предложенията – 20 април и срок за изпълнение – 15 септември.
Вторият период за подаване на документи е 30 юли. Крайният срок за разглеждане на предложенията ще бъде 20 август, а срокът за изпълнение на проектите – 30 ноември.
Седемчленно жури ще разглежда всяко проектно предложение. Комисията е в състав – двама общински съветници /Илияна Гъбева и Диян Димов/, един представител на общинска администрация, двама представители на културни организации /Александър Текелиев, директор на Опера Бургас и Николай Дубаров – главен художник към Община Бургас/ и двама външни експерта, определени от неправителствените организации.
На срещата стана ясно, че Общината ще предоставя и капацитета на своите собствени бази, които са подходящи за провеждане на културни събития – МКЦ, Дома на Нефтохимика, КЦ „Морско казино“. В текущия ремонт на Летния театър е предвидена отоплителна инсталация, която ще позволява провеждане на събития и през зимния сезон. След реконструкцията, остров „Св. Анастасия“ също ще се превърне в привлекателно място за културни и творчески изяви.
Правилникът за съфинансиране на културните проекти, както и формуляра за кандидатстване, вече е достъпен и може да се види в официалния сайт на Община Бургас в подразделение „Култура“ – http://www.burgas.bg/.
На пресконференцията присъстваха още Димитър Маджаров – директор ОП „Летен театър, фестивали и концерти“, Малина Поповска – директор на дирекция „Бюджет и финанси“, Златина Караиванова – началник отдел „Бюджет“, Петя Стойкова – хореограф на танцова формация „ Дюн“ и др.
Добави Коментар