Започваме разплитане на кокаиновата афера! Как корабът „Бургас“ става „Св.Николай“ край Кабо Верде - част I (видео)
Ключови думи:
Румен Денев, моряк, Свети Николай, Кабо Верде, моряци, Дойчин Дойчев, ЮлиянПетров, Атанас Георгиев, Атанас Иванов
Нас ни предаде българското правителство, защото ни арестуваха без заповед за задържане на 13 август вечерта 2012 г. Заповедта пристигна от България на следващия ден. Така, на 80 мили от брега на Кадис, малко преди Гибралтар, в открито море, на път за България, аз и още 20 моряци се оказахме в ръцете на испанците. Корабът бе превзет на десант от спецчасти, нас веднага ни свалиха с белезниците и ни хвърлиха в арест като кучета върху циментов под, без връхна дреха, в наше отсъствие са намерили 3 тона кокаин същата нощ. Били сме задържани без да е пристигнало разрешението на нашето правителство да се превзема кораба. На другия ден ни качиха обратно на борда, за да могат да ни снимат как слизаме покрай пакетите с кокаина. За снимките по телевизията, аз бях първи по трапа надолу. В това време плавателният съд бе без надзор, т.е. товарът трябваше да бъде пазен от испанската полиция. Изчезнаха 300 кг кокаин от тези 3 000 кг – просто бяха откраднати от самите полицаи. Това го показаха и по испанските телевизии, но доколкото знам наказани в Испания за това престъпление още няма. Няма и да има, защото самите полицаи си ги откраднаха. Още на борда, а пък твърдяха, че били изчезнали от склад за съхранение доста по-късно. Ние се оказахме най-големите грешници в тази огромна за мене мистерия. Така започва разказът на пом.капитанът Румен Денев, отговарящ за сателитните връзки и изчисляването на координатите за курса на кораба, по пътя от жп гара Бургас към дома му.
Четиримата бургазлии Румен Денев, Юлиян Петров, Атанас Георгиев и Атанас Иванов потеглят с полет към Истанбул на 23 май 2012 г. с подписани договори за курс между 6 и 8 месеца, с месечни заплати 2 300 щ.д., с фирма „Борд марине“ на Дойчин Дойчев. Той е корабособственик на два плавателни съда, които по-късно са част от кокаиновата афера - „Варна“ и „Бургас“. Двата кораба са преотдадени на чартъри на английска фирма от Дойчин Дойчев. На 26 май бургазлиите вече са на борда на кораба „Бургас“, който се намира на 13 мили от африканския бряг на Гана, край гр.Тема. Плавателният съд е в окаяно състояние и се нуждае от ремонт. Уговорката с Дойчин Дойчев е да изкарат курс не по-дълъг от 2 месеца – колкото да докарат някакси старото корито до бургаския док. Четиримата заварват част от стария екипаж, който напуска кораба „Бургас“. Цял месец обаче корабът не помръдва от Африка. На 22 юни на борда се качва новият капитан Иван Станчев от Варна, а малко преди това са пристигнали още 12 души от Варна. Оставят главния механик Светлозар Дочев от предния екипаж, който въпреки, че е на 66 години е много опитен. Дочев е трябвало да се прибере поради огромната натрупана умора. Броени часове след качването на борда, кап.Станчев заповядва да се вдигне котва и да се вземе курс към Бразилия. Плават 20-тина дни към Бразилия и остават не повече от две денонощия, за да стигнат брега. След което капитанът издава друга заповед – връщане обратно в посока Гибралтар и прибиране в Бургас. Край Кабо Верде - архипелагът Зелени нос в Атлантическия океан, моряците сменят надписите с името на кораба „Бургас“ в „Св.Николай“ - на двата пояса и на кърмата.
„Смяната на тези надписи не беше моя работа, аз отговарях за направлението, изпълнявах заповеди – когато превзеха кораба край испанския град Кадис иззеха големия компютър и лаптопа ми, всички документи – с тях се доказва, че съм държал курс към България и съм правил това, което ми се разпорежда“, казва пом.капитан Денев.
Очаквайте продължение
6
Коментара по темата
6.
DO No 5
16.12.2013 15:18:28
TI KAK SI MISLISH CHE STAVA - OTIVA NIAKOY I PROSTO SMENIA IMETO S DRUGO. NAYSANO LI SI S PROCEDURITE, KOITO SE PRAVIAT IZOBSHTO ? PRI OPREDELENI NAEMI NAEMATELYA IMA PRAVO DA SMENI IME I DORI FLAG NA KORAB. VSASHTNOST KAKVO ZNACHENIE IMA V SLUCHAYA SMIANA NA IME - ILI PROSTO TRIABVA DA SE TARSI POD VOLA TELE.
5.
5
29.10.2013 08:24:36
Защо пропускате да кажете, че край Кабо Верде на борда на кораба са се качили 2ма души - съдружник на Дойчев от фирма "Борд Марин" и човек от морска администрация. Именно те са сменили името на кораба.
4.
Бургазлийка
28.10.2013 17:37:36
Уважаема, г-жо Касабова, поздравявам Ви за усилията, които положихте, за да върнете невинния моряк от Бургас в дома му! Позволявам си да Ви посъветвам нещо и дано това не Ви се стори не на място. Преборила съм се с онкологично заболяване и мисля, че този човек има спешна нужда от консултация със специалист заради отока на шията. Прочетох, че в периода 1-3 ноември ще има такива безплатни консултации в МБАЛ- Меден рудник. От видеото е ясно, че този измъчен човек е напрегнат и неориентиран още. Моля Ви, да му помогнете за организирането на един такъв преглед, в името на неговото окончателно избавление! С най-искрено уважение!
3.
567
28.10.2013 11:40:40
Явно "Флагман" си затварят очите пред фактите, които се знаят от самото начало, а именно - че корабът е отдаден под наем и наемателите се разпореждат с него, и на борда му не е имало никакъв товар, а кокаина се е намирал в склада на боцмана. Не се замислиха( или не искат) че корабособственика също е потърпевш ..
2.
бургазлия
28.10.2013 11:30:42
Защото толкова разбира г-жата от морски практики.
1.
Dinko Dimitrov
28.10.2013 11:16:01
Значи "корабите са преотдадени на чартъри на чужда фирма - английска"?! И тя изпраща свой капитан с екипаж- варненци?! Които изменят уговорката, която е направил кап. Дойчев, а именно да се прибере кораба директно в Бургас?! Защо тогава Касабова постоянно се опитва да му вмени вина за този трафик на кокаин, като е ясно, че друга фирма контролира кораба и капитана?!