Подсъдимите от АМ "Тракия" си прехвърлят вината
Обвиняемите за автобуса-ковчег, в който загинаха девет души при зверска катастрофа на АМ „Тракия“ преди две години започнаха един на друг да си прехвърлят вината. Днес, в края на съдебното следствие, те дадоха показания пред Бургаски окръжен съд/БОС/.
„Днес за първи път се появиха явни лъжесвидетели и се казаха явни лъжи. Те може би не са много съществени, но са показателни за начина, по който се защитава свидетелката, Лидия Атанасова работи във фирмата на Борк Сердам, който е племенник на Ениз Ченгел и тя каза пред съда, че не го познава. Неговото име го чух от нея. Той идваше редовно, често в офиса и се занимаваше с обслужването на касовите апарати. Показателно е, че част от автобусите, с които се работеше в „Ентуртранс” са собственост на "Бургас тур 90" на Бурак Сердам”, каза Николай Точев, цитиран от Фокус.
Той бе категоричен, че техническият преглед е задължение на водача, вменено му по закон, независимо какво се опитват сега с показанията си да направят и да му бъде прехвърлена вината. На въпрос на журналисти доколко Ениз Ченгел е знаел какво се случва във фирмата Точев каза: „Всичко знаеше. Той разпореждаше кой автобус да влезе на ремонт, кой да не влезе. Той договаряш частите от Турция. Аз лично съм пренасял части от мотел в Крайморие, тъй като там ги оставяха автобусите, които пътуваха до Турция. Оставят ги там като минават, а аз живеех в Маринка. Сам предложих сутрин като идвам на работа да ги докарам в офиса. И така ставаше. Ние сме се договорили да следя за реда на документите, което съм и правил. Но нямаме договорка да ги осигурявам. За техническите прегледи няма лице, което да отговаря. Носи отговорност водачът, и при това - по закон”, каза още Николай Точев. Точев дори заяви, че Ениз Ченгел не му се е обадил за катастрофата, което той каза пред съда. "Не ми се е обаждал. Обади се адвокатката му Калинка. Защо тя не свидетелства сега? За да не се налага да лъжесвидетелства и тя”, категоричен бе Точев. По думите му, след катастрофата Ениз Ченгел дори си изключил телефоните.
Делото продължава с разпит на шофьора Светослав Димитров