Експерт по делото за АМ „Тракия“: Състоянието на автобуса е отвратително, но шофьорът е виновен за катастрофата
„Направени са много сериозни огледи, констатирано е, че спирачната уредба има сериозни неизправности, но и при това и състояние автобусът би спрял, ако водачът бе задействал спирачната уредба, а не да завърти волана наляво“, заяви пред журналисти проф.Станимир Карапетков. По думите му техническата изправност на возилото била „отвратителна“. „Не знам как автобусът е минал технически преглед. Има изключително голяма корозия в носещи елементи на окачването. Недопустимо е той да се движи по нашите пътища. Инцидент неминуемо щеше да настъпи, дори да не бе точно в този момент“, допълни той./КАКВО ОЩЕ КАЗА СТАНИМИР КАРАПЕТКОВ/
В съдебна зала показания даде и един от бившите шофьори на „Ентуртранс“ Хюсеин Адем, който за петгодишната си работа във фирмата така и не си спомни някога да е карал автобус на технически преглед. По думите му, когато идвал момента, те давали документите на возилото на един от шефовете си – Николай Точев. За техническото състояние отговарял и монтьорът Абдул Кадир, който работил на базата на „Ентуртранс“ в „Меден рудник“.
Според един от обвиняемите обаче Николай Точев основната вина за катастрофата, отнела девет човешки живота е състоянието на пътната настилка. Заради това и адвокатите на защитата настояха да се назначи нова съдебно-техническа експертиза, която да установи дали ударът не е настъпил, след като автобусът е попаднал в дупка на платното./ВИЖ НЕГОВАТА ТЕЗА ВЪВ ВИДЕОТО/
Наред с това прокуратурата поиска да се разпита и монтьора Абдул Кадир, който се оказа в Турция и призоваването му може да отнеме доста време.
Съдът ще се произнесе по исканията на двете страни в ранния следобед.
Добави Коментар