"Нисан" ще пусне на пазара автомобили без шофьор до седем години/ВИДЕО/
Япония вече тече работа по изграждането на специално предназначен за автономно управление полигон, който ще бъде завършен до края на фискалната 2014-а. Той ще предлага реален градски пейзаж – масивни сдания, а не макети – и ще бъде използван за интензивни автомобилни тестове, които не са възможни на обществената пътна мрежа, за да се гарантира безопасността на технологията.
"През 2007 дадох обещание, че до 2010 "Нисан" ще продава масово автомобили с нулеви вредни емисии. Днес "Нисан Лийф" е най-продаваният в историята електрически автомобил. Сега се ангажирам с това, че до 2020 ще сме готови да представим новаторска технология, Autonomous Drive, и ние сме на път да я реализираме", коментира изпълнителният директор и председател на Nissan Карлос Гон.
Автономната технология на компанията е разширение на нейната Safety Shield система, която наблюдава цялата зона около колата, предупреждава водача и предприема действие, ако е необходимо. Концепция за автономно шофиране ще окаже влияние върху дизайна и конструкцията на автомобилите. Така например, за избягването на сблъсък чрез намесата на машина, с възможност за по-бърза реакция и по-сложни движения от човек-шофьор, ще постави нови изисквания върху шасито и тракшън контрола, смятат от компанията.
В търсенето на решения за бъдещето на мобилността инженерите на "Нисан" търсят вдъхновение и от животинското царство. Тору Футами, инженерен директор в сферата на новаторските технологии и изследвания, пояснява, че изучаването на поведението на животни, движещи се в групи, помага на инженерите да разработят автомобили, които взаимодействат по между си, за да създадат по-безопасна и ефикасна среда на движение.
Изследователският екип създаде EPORO (EPisode 0 Robot), използващ Laser Range Finder (LRF) технология, вдъхновена от съставното зрение на пчелите, които виждат в 300-градусов обзор. Шест подобни робота комуникират по между си и така следят местоположението на всеки един от останалите, за да избягват сблъсъци, както и да могат да се движат един до друг или в по отделно, демонстрирайки по този начин поведението на риби, плуващи в пасаж.
"Спрямо сега действащите закони за движение, автомобилите трябва да се движат в ограниченията на пътното платно и да спират на знак "Стоп", но, ако всички автомобили бяха автономни, необходимостта от пътни ленти, и дори сигнали, можеше да изчезне. Достатъчно е да се спазват правилата, които имат рибите в пасаж, а те са прости - не се отдалечавай прекалено далеч, не се приближавай прекалено и не се удряй в другите. Ако автомобилите можеха да правят същото в група и да се движат като рибите, би могло повече автомобили да се движат в същите по широчина пътища. Това означава повече автомобили, но с по-малко задръствания", обяснява Футами.