Скандалният Дойчин Дойчев с кокаиновия кораб обяви банкрут, офисите му празни
Бургаската фирма „Борд Марин”, с чието име се свързват двойно убийство и серия от скандали, е пред фалит, научи Флагман.бг. Офисът на улица „Хан Крум 40” в Бургас е затворен, няма и следа от табелите с името на мощното някога дружество. Стаите се отварят единствено на брокери, дошли на огледи. Банка разпродава имуществото на съдружниците на компанията, заради непогасена ипотека.
Според справка в Апис управител в „Борд Марин” е Дойчин Дойчев, корабособственикът, намесен с другата си фирма „Сийборн” и в скандала на открития 3 тона кокаин в Испания на 15 август миналата година. Седалищата и на „Сийборн” , и на „Борд Марин” се намираха на улица „Хан Крум 40” в Бургас, като офисът е един и същ. Съдружници в „Борд Марин” са Женя Росенова Тодорова, Христо Василев Христов, Николай Георгиев Стоянов и Андон Стаматов Костадинов. Всички те са с дялово участие в дружеството от 48 хиляди лева. Единствено дяловото участие на управителя Дойчев е 208 хиляди лева.
Вписания и внесен капитал на „Борд Марин” на 20 януари 2009 година е 400 000 лева. В момента парите са запорирани в полза на Банка ДСК.
Частният съдебен изпълнител Трифон Димитров продава офиса на „Борд Марин” на улица „Хан Крум” 40, ет 4 по молба на банката. Върху имотът има вписани 2 ипотеки 350 000 щатски долара и 200 000 щатски долара. Първоначалната търгова цена за офиса е 12 000 лева. Търгът е насрочен на 17 септември.
Още пет публични продажби на
имоти, свързани с „Борд Марин” ще се проведат на същата дата.
В морските среди се говори,
че Дойчин Дойчев иска
да напусне страната, дължи пари на много моряци |
Апартаментът в ж.к. Възраждане блок 38, вх 3 , ет. 7 на Христо Василев Христов е обявен за 79 800 лева.
Трифон Димитров продава и имот, собственост на майката на Дойчин Дойчев – Марина Петкова. На нейно име се води част от офиса на улица „Хан Крум” 40, но на етаж 5. Началната цена е 109 200 лева. Върху него има вписани същите ипотеки – за 350 000 щатски долара и 200 000 щатски долара.
Друг имот на Марина Андонова
Петкова, също е обект на публичен търг. Той се намира улица „Цар Самуил” 55.
Продава се за 95 400.
Имотът на секретарката му Женя Тодорова на "Поп Грую" 15 пък е обявен за 74 400 лева.
В същото време къщата на Дойчин Дойчев в квартал Сарафово е със заличена ипотека от 20 март т.г.
„Не мога да давам информация
по делата. Имам изрична забрана от Камарата.”, лаконично коментира частният
съдебен изпълнител Трифон Димитров пред репортер на Флагман.бг.
Шестима моряци от кокаиновия
кораб „Св. Николай” вече са на свобода, разследването
обаче удря на камък |
Кредитите на „Борд Марин” са два. Единият е бил отпуснат за оборотни средства на фирмата, а другият за покупка на кораб. Изплащането на вноските приключило в края на миналата година. Фирма „Борд Марин” даже не е обжалвала акта, за да спести време за спасяването на имотите си, научи Флагман.бг от служители на ДСК. Средствата от продажбата на имотите трудно биха обезпечили цялата сума по кредите. Управителят Дойчин Дойчев няма ипотекиран имот по тези заеми.
От публично достъпната информация е видно, че през 2013 г. Банка ДСК ЕАД е образувала изпълнително дело срещу фирмата „Борд Марин” ООД. Апартаментите, ипотекирани в полза на Банката, са изнесени на публична продан.
Флагман.бг научи, че корабособственикът дължи близо 5000 долара на единия от задържаните и освободени на 18 януари т.г. бургаски моряци от кораба „Свети Николай” Атанас Андреев Георгиев. Борчът е от предни курсови на моряка, той се е решил на курсът към Испания, тъй като му било обещано да му се изплатят всички заплати. Семейството на Атанас Георгиев плати още 10 000 евро парична гаранция в началото на т.г., за да не лежи в килията до началото на процеса.
Дойчин Дойчев дължи парични суми и на много други свои служители, някои от тях надхвърлят 28 000 долара.Неговите служители тепърва ще завеждат изпълнителни дела. /очаквайте продължение по темата/.
Частният съдебен изпълнител Трифон Димитров продава имотите на фирмата
и съдружниците по молба на Банка ДСК |
В морските среди даже се говори, че Дойчев се опитва да напусне страната. Опитахме се да се свържем с него. Единият негови телефон е вече недействителен, а на другия три пъти автоматично ни бе отказан разговор. Изключен е телефонът, който не бе даден за евентуални огледи.
Припомняме, че на 15 август 2012 година в открито море бе атакуван корабът под български флаг "Св. Николай", в който бяха открити 3 т кокаин. Арестувани бяха 21 нашенци. Собственик на кораба е Дойчин Дойчев, който притежаваше потъналия в Азовско море кораб "Ванеса".
Още тогава се заговори за тежкото финансово състояние, пред което е изправен Дойчев. Той притежава още един кораб "Варна 5". Плавателният съд бе арестуван преди в началото на миналото лято в испанско пристанище заради огромни дългове, натрупани за заредени и неплатени горива.
Името на Дойчин Дойчев нашумя с други трагични инциденти с плавателни съдове, менажирани от компанията му.
Случайно или не през
последните няколко години на кораби собственост или оперирани от Дойчев се
случваха инциденти. Още са пресни спомените за случилото се с кораба „Ванеса”.
Там също се появиха мнения в морските среди, че на борда е транспортирана
нелегална стока. За Дойчев обаче става дума за „чиста морска авария”, но
истината все още е някъде там. При случая с кораб „Св. Николай” впечатление
прави огромната върволица от компании, които по някакъв начин са свързани с
плавателния съд. Дойчев коментира пред репортер на Maritime.bg, че в шипинга всичко е в офшорки. Всъщност все
още нито властите у нас, нито тези в Испания казват дали е известен чартьорът.
За огромно нещастие различните пропуски в законодателството доведоха до това в
затвора вече година да бъдат български моряци, които едва ли имат контактите да
организират толкова мащабна контрабанда.
Според разследване на Maritime.bg два месеца преди ареста Дойчев започва
да прехвърля моряци от единия си кораб към другия, което според неговите думи
било по оперативна необходимост.
Испанските служби се оказаха същите
специалисти, като тези в родните следствие, прокуратура и съд. Дни след ареста
от специалния полицейски склад изчезнаха около 300 кг. от стоката открита на
„Св. Николай”. Поне това бе съобщено от медиите в страната. За някои обаче не
300 кг. е откраднато количество дрога, а толкова е останало след обира.
По-късно т.нар. „остатък” бе изгорен, но в Испания няма нито един официален
документ, който да удостоверява колко количество кокаин е бил унищожен. Съдът в
страната изобщо не желае да даде ход на исканията на българската защита. Не
желае дори да направи оглед на кораба за установяване наличието на следи в
магазията, където е бил кокаинът. Единственото от което се интересува Испания е
да има виновни. Няколко месеца по-късно започна да издиша целият процес, който
се води в страната. Първите гафове бяха с чуждестранните граждани заловени под
претекст за съпричастност с аферата. Последният и най-голям гаф е
продължаващото няколко месеца нежелание за издаване на гаранции на част от
българите, тъй като те са в списък изпратен от България. Родните власти
изпратили в Испания имената на хората от екипажа, които трябва да дадат
показания. За нещастие, според испанския съд това означава, че нашите власти
„имат нещо срещу моряците”, въпреки че твърде ясно в документа е посочено, че
ги призовават в „качеството им на свидетели”.
Шестима моряци от „Св. Николай” вече са на свобода. Това е коментирала пред Maritime.bg българката Мариана Йорданова, която е практикуващ адвокат в Испания и представлява интересите на част от екипажа. „Не ги интересува да работят, съдът в Испания иска да има повече осъдени”, каза юристът. По думите й нееднократно е изисквала търсенето на следи върху пакетите с дрога, но съдът не предприема действия. Йорданова съобщи, че към кораба вече има предявени претенции от страна на Банка ДСК, която е кредитирала свързана с Дойчев компания.
Другият кораб на "Борд Марин" - "Елена", също доби печална слава. На 3 декември 2003 г. екипажът му подаде сигнал за бедствие, докато плаваше от украинското пристанище Феодосия за Бургас, на 90 мили североизточно от Варна. Капитанът тогава съобщи, че корабът е неуправляем, без ток, с блокирали генератори, а двигателите му са извън строя. При тези съмнителни обстоятелства на борда на "Елена" се разигра ужасна трагедия. На кораба избухна бунт, а 32-годишният моряк Петър Петров уби двамата механици - Пейчо Симеонов и Иван Аргиров, и рани тежко капитана Стоян Нинов. Също при много странни обстоятелства два дни преди да се разиграе кървавата драма, корабът "Елена" бе в неизвестност. Няколко часа след сигнала за бедствие екипажът на бойна корвета "Мълния" превзе на абордаж "Елена" и залови убиеца. От "Борд Марин" тогава твърдяха, че Петър Петров е нападнал абсолютно безпричинно колегите си, докато вземали резервни части от бака, за да ремонтират кораба. Причините за избухналия бунт на борда на "Елена", оставането му без ток и двойното убийство така и не бяха разкрити.
Статията е нещо като в Жълтата преса ...... един каза и аз го публикувам. А кое е вярно кое не е няма значение !
Нямате никакво доказателства за фалит на фирмата, продажба на имоти и т.н.
скорост на вятъра 42 м/с, а официалната прогноза беше за 23-25 м/с. Това е ураганна сила. Професионалистите знаят за какво става въпрос. Същата зима в рамките на 2 месеца, в района погинаха 11 кораба(потънаха, заседнаха, или бяха изхвърлени на брега) и загинаха над 30 моряци. Ние също получихме сигнала за бедствие от „Ванеса“. Бог да прости нашите колеги!
Защо не писахте какво стана с продажбата ?
Ще получат ли моряците чаканите си пари след тeзи продажби?
За съгражданите ни в Испания?
Не пишете нали ?
А защото ли ?!
1.ВЕЩЕСТВОТО СЕ Е НАМИРАЛО В БОЦМАНСКА МАГАЗИЯ НА БАКА, А НЕ В ТОВАРНО ПОМЕЩЕНИЕ.
2.ЧАСТ ОТ МОРЯЦИТЕ СА НАЕМАНИ ОТ ЛИЦЕТО ХРИСТО ХРИСТОВ(НЕ ТОЗИ ОТ БОРД МАРИН) И СА ИМ ПЛАТЕНИ СУМИ ПРЕДВАРИТЕЛНО.
3.ИМАЛО Е ВНЕДРЕН ЧОВЕК СРЕД ТАЗИ ЧАСТ, ТАКА ЧЕ ПО ТОЗИ НАЧИН СЛУЖБИТЕ ИМАТ ПЪЛНА ИНФОРМАЦИЯ.
4.КАПИТАНЪТ НА КОРАБА ИВАН СТАНЧЕВ Е ПРОВЕЛ СРЕЩИ В ИСПАНИЯ С ИЗВЕСТНИ ПРЕДСТАВИТЕЛИ НА КОЛУМБИЙСКИ КЛАНОВЕ, КОИТО СА ФОТОГРАФИРАНИ.
ТАКА ЧЕ НЕ МОЖЕ ВСИЧКИ МОРЯЦИ ДА СЕ СЛАГАТ ПОД ОБЩ ЗНАМЕНАТЕЛ И ЕСТЕСТВЕНО Е НЯКОИ ДА БЪДАТ ОСВОБОДЕНИ, А ДРУГИ НЕ. В ИСПАНИЯ НЯМА ОТКАЗАНА ГАРАНЦИЯ БЕЗ ПОДРОБНО ОПИСАНИ АРГУМЕНТИ ОТ СЪДА, Т.E АДВОКАТ ЙОРДАНОВА ОТКРОВЕНО ЛЪЖЕ И ПРЕДСТАВЛЯВА ИНТЕРЕСИТЕ ТОЧНО НА ГОРЕПОСОЧЕНАТА ЧАСТ ОТ ЕКИПАЖА.
А момчетата от "Ванеса" дето ги затрихте без време - за тях какво ти е оправданието. Колко е печалбата от смъртта на 11 български моряци, струваха ли си пачките с долари живота на момчетата.
Равносметката от корабите на Дойчин до сега е 13 мъртъвци и 20 гниещи в затвора. Неговите кораби и фирми са прокълнати, дано никога повече не заработят.
после ние сами ще разберем откъде се взеха и къде се дянаха тоновете кокаин на кораба "Св. Николай.
а таз не му е секретарка ..курвата му дето заради нея се прави на велик а е долен подъл мръсник..великя капитан Дойчев докъде се докара гад мръсна..жалък си