Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

„БМФ Порт Бургас” изгради първия зърнен терминал за товарене на кораби с пълен капацитет

В момента на Терминал 2А, на 32-ро корабно място в пристанище „Бургас Изток 2” се обработва моторен кораб NAVIOS ESPERANZA с дължина 225 м и с действително максимално газене 12.60 м.
Ключови думи: БМФ Порт Бургас, зърнен терминал, кораби с пълен капацитет, зарновози, 32-ро корбано място

Българските  зърнопроизводители вече имат достъп до световните пазари. За първи път у нас кораби от типа „Панамакс” с газене до 14 метра  се товарят с пълен капацитет и това позволява българското зърно да отплава до най-далечните точки на планетата. Страната става атрактивна дестинация, а нашите производители и износители получават възможност да намерят още една ниша в  международната търговия със зърно.

В момента на Терминал 2А, на 32-ро корабно място в  пристанище „Бургас Изток 2” се обработва моторен кораб NAVIOS ESPERANZA с дължина 225 м и с действително максимално газене 12.60 м. Той ще бъде натоварен с 62 000 т зърно, предназначено за Саудитска Арабия. От началото на активната жътвена кампания  4 огромни зърновоза  са преминали през 32-ро корабно място. Само  през последните дни с моторен кораб „GO STAR” за Израел са отпътували 42 000 т зърно, а с „VIL BALTIK” за испанското пристанище Тарагона – 55 000 т. Още един кораб от типа „Панамакс” чака на рейд  за обработка.

Предпочитаният начин за морски превоз на зърно е чрез корабите от типа „Панамакс”. Ако се използва техния пълен капацитет, те могат наведнъж да пренесат няколко десетки хиляди тонове зърно, с което се снижава транспортния разход и товарът, без излишно оскъпяване, може да бъде насочен към големи разстояния.

Досега в българските пристанища Варна и Бургас ограниченията в газенето е било до 11 метра и корабите са се товарили максимално с 50 000 тона товари. Заради високият транспортен разход износът на българското зърно е бил ограничен само до района на Средиземноморието.  В Черноморския басейн с пълен капацитет корабите са били натоварвани само в Констанца и в някои украински пристанища, като това естествено е  предпочитаният вариант от търговците на зърно.

Единствените дълбоководни корабни места по българските пристанища са изградени в Бургас специално, за да обслужват товарите за „Кремиковци”. Металургичният комбинат спря да работи и те останаха неизползвани. Благодарение на гъвкавия мениджмънт и съобразителността на концесионера – „БМФ Порт Бургас”, 32-ро корабно място се превърна в първия терминал за товарене на кораби от типа „Панамкс” в пълния им капацитет.  Съществуващите мощности – кранове, механизация и складова база са преобразувани съобразно технологията за товарене на зърно, постигнати са споразумения с търговците, с организациите за контрола върху качеството на товаро-разтоварните дейности,  терминалът е одобрен от съответните сертифициращи органи като място, подходящо за товарене на зърно.

„За нас беше важно да убедим себе си и контрагентите ни, че този модел ще работи. Тепърва предстои да направим пазарни проучвания и разчети за по-крупни инвестиции в съвременна складова база за надеждно съхраняване на зърнени култури и  в техника за бързо претоварване, за  да превърнем тази част от терминала в модерно съоръжение за превоз на зърно.”, казва изпълнителният директор на „БМФ Порт Бургас” к.д.п. Жорж Дерелиев.

В „БМФ Порт Бургас” осъзнават от какво значение за икономиката - за цялата верига от производителите до износителите, е възможността българското зърно да получи достъп до големия световен пазар. Дружеството възнамерява да инвестира в изграждането на модерен специализиран зърнен терминал, за да даде стимул за развитие на този отрасъл от българската икономика. 

4
Коментара по темата
4.
Капитан на близко плюване
26.07.2013 15:23:42
Ето на това му се казва откровена лъжа.Тези нищо не са построили а на въглищния кей му казват зърнен терминал.Все така да я карат.Успеха с тях.....журналя,журналя тъпи и продажни
3.
marinero
26.07.2013 11:07:38
работя на влекачите в пристанище варна и мога да кажа, че работи на пълен капацитет. има само 3 дълбоководни места и постоянно променяме позициите на корабите(шифтинг). на останалите места пълнят на 2/3 и после ги местим. товаренего също е досна примитивно, като в третия свят. камионите изсипват зърното в кесони и оттам с крановете. навсякъде другаде става с "фунии". пристанище варна изток има ниска ефективност, но така дава работа на повече хора. не че има някаква икономическа обосновка. :-D
2.
Дернев
25.07.2013 16:16:28
Натоварване на вече съществуващ терминал. Това е само добра експлоатация, която няма нищо общо със заглавието.
1.
СЕМ
25.07.2013 13:46:02
Платена статия с рекламен характер!
  Добави Коментар
Не правете секс на дивана, защото... Лекар предупреди за сериозни рискове Пазете се от токсични приятели, които могат да съсипят връзката ви Неподходящи изказвания за връзката или партньора ви е първият червен флаг
4-те зодии, които имат ангелски души Ето кои са те  Тези вкусни лодки с месо ще ви станат любимо ястие Всеки знае рецептата
Банята изглежда мръсна и небрежна: премахнете тези неща от нея Вижте кои са те и подрете банята си  Иска да се върне при бившия си Русата Златка опитвала да затопли отношенията си с Благо Джизъса
Вместо 13 заплата у нас много работодатели са раздали за празниците бонуси, тематични подаръци и коледни партита Финaнсoвите кoледни бoнуси сa в гoлям диaпaзoн в зaвисимoст oт зaемaнaтa длъжнoст и видa нa кoмпaниятa - от 200 до 750 лв.  Смесете кисело мляко, брашно и захар на равни части и направете тази сочна торта с неустоим крем Вкусът е впечатляващ, презентацията - още повече
Методът 3-6-9 издава има и бъдеще връзката ви Три стъпки тестват колко здрави са любовните ви отношения... Закупуването на жилище става все по-трудно с тези промени в закона Строителите ще калкулират в цената на имота новия данък, обясни адвокат
Хвали се, че навремето е скъсвал Преслава от се*с Петя, както е истинско й име,  първо бе танцьорка във видеоклиповете на Милко Калайджиев, а след това той я превърна в Преслава, която познаваме днес  Започна скоростен ремонт на ГКПП "Кулата" заради Шенген Целта е с разширение да се направят по две пътни ленти във всяка посока преди пункта