Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

„БМФ Порт Бургас” изгради първия зърнен терминал за товарене на кораби с пълен капацитет

В момента на Терминал 2А, на 32-ро корабно място в пристанище „Бургас Изток 2” се обработва моторен кораб NAVIOS ESPERANZA с дължина 225 м и с действително максимално газене 12.60 м.
Ключови думи: БМФ Порт Бургас, зърнен терминал, кораби с пълен капацитет, зарновози, 32-ро корбано място

Българските  зърнопроизводители вече имат достъп до световните пазари. За първи път у нас кораби от типа „Панамакс” с газене до 14 метра  се товарят с пълен капацитет и това позволява българското зърно да отплава до най-далечните точки на планетата. Страната става атрактивна дестинация, а нашите производители и износители получават възможност да намерят още една ниша в  международната търговия със зърно.

В момента на Терминал 2А, на 32-ро корабно място в  пристанище „Бургас Изток 2” се обработва моторен кораб NAVIOS ESPERANZA с дължина 225 м и с действително максимално газене 12.60 м. Той ще бъде натоварен с 62 000 т зърно, предназначено за Саудитска Арабия. От началото на активната жътвена кампания  4 огромни зърновоза  са преминали през 32-ро корабно място. Само  през последните дни с моторен кораб „GO STAR” за Израел са отпътували 42 000 т зърно, а с „VIL BALTIK” за испанското пристанище Тарагона – 55 000 т. Още един кораб от типа „Панамакс” чака на рейд  за обработка.

Предпочитаният начин за морски превоз на зърно е чрез корабите от типа „Панамакс”. Ако се използва техния пълен капацитет, те могат наведнъж да пренесат няколко десетки хиляди тонове зърно, с което се снижава транспортния разход и товарът, без излишно оскъпяване, може да бъде насочен към големи разстояния.

Досега в българските пристанища Варна и Бургас ограниченията в газенето е било до 11 метра и корабите са се товарили максимално с 50 000 тона товари. Заради високият транспортен разход износът на българското зърно е бил ограничен само до района на Средиземноморието.  В Черноморския басейн с пълен капацитет корабите са били натоварвани само в Констанца и в някои украински пристанища, като това естествено е  предпочитаният вариант от търговците на зърно.

Единствените дълбоководни корабни места по българските пристанища са изградени в Бургас специално, за да обслужват товарите за „Кремиковци”. Металургичният комбинат спря да работи и те останаха неизползвани. Благодарение на гъвкавия мениджмънт и съобразителността на концесионера – „БМФ Порт Бургас”, 32-ро корабно място се превърна в първия терминал за товарене на кораби от типа „Панамкс” в пълния им капацитет.  Съществуващите мощности – кранове, механизация и складова база са преобразувани съобразно технологията за товарене на зърно, постигнати са споразумения с търговците, с организациите за контрола върху качеството на товаро-разтоварните дейности,  терминалът е одобрен от съответните сертифициращи органи като място, подходящо за товарене на зърно.

„За нас беше важно да убедим себе си и контрагентите ни, че този модел ще работи. Тепърва предстои да направим пазарни проучвания и разчети за по-крупни инвестиции в съвременна складова база за надеждно съхраняване на зърнени култури и  в техника за бързо претоварване, за  да превърнем тази част от терминала в модерно съоръжение за превоз на зърно.”, казва изпълнителният директор на „БМФ Порт Бургас” к.д.п. Жорж Дерелиев.

В „БМФ Порт Бургас” осъзнават от какво значение за икономиката - за цялата верига от производителите до износителите, е възможността българското зърно да получи достъп до големия световен пазар. Дружеството възнамерява да инвестира в изграждането на модерен специализиран зърнен терминал, за да даде стимул за развитие на този отрасъл от българската икономика. 

4
Коментара по темата
4.
Капитан на близко плюване
26.07.2013 15:23:42
Ето на това му се казва откровена лъжа.Тези нищо не са построили а на въглищния кей му казват зърнен терминал.Все така да я карат.Успеха с тях.....журналя,журналя тъпи и продажни
3.
marinero
26.07.2013 11:07:38
работя на влекачите в пристанище варна и мога да кажа, че работи на пълен капацитет. има само 3 дълбоководни места и постоянно променяме позициите на корабите(шифтинг). на останалите места пълнят на 2/3 и после ги местим. товаренего също е досна примитивно, като в третия свят. камионите изсипват зърното в кесони и оттам с крановете. навсякъде другаде става с "фунии". пристанище варна изток има ниска ефективност, но така дава работа на повече хора. не че има някаква икономическа обосновка. :-D
2.
Дернев
25.07.2013 16:16:28
Натоварване на вече съществуващ терминал. Това е само добра експлоатация, която няма нищо общо със заглавието.
1.
СЕМ
25.07.2013 13:46:02
Платена статия с рекламен характер!
  Добави Коментар
Евтин десерт без печене, желатин и яйца, топи се в устата! Много вкусно и бързо Ето какво ви е необходимо  Плащаме 20% ДДС при продажба на нов имот! Ще се случи ли? Става дума за нови жилища, УПИ и при право на строеж
Идва страшен грип В момента циркулират няколко грипни щама – два от тип А и един от тип Б. Тип Б протича по-тежко, с висока температура, която трудно се повлиява от медикаменти, но е по-слабо заразен Втрещи с визия Комбинацията с блестящото сако добави допълнителна доза екстравагантност
Южното Черноморие най-изгодно за британците Сравнявани са както цените на 7-дневни ол инклузив пакети, така и едноседмични стандартни пакетни почивки, при които вариантите са от хотелски нощувки без храна, до нощувка със закуска или полупансион. Включени са и самолетните билети Национален екофонд набиране предложения за финансиране по Инвестиционна програма „Минерални води“ НДЕФ предоставя средства под формата на безвъзмездно финансиране в размер до 50% от стойността на реално изпълнените СМР
Тя е новата шефка на НДК и е специалист по...отваряне на чакри Този високотехнологичен метод позволява ранно откриване на здравословни проблеми и анализ на генетични и поведенчески предразположения Шапката изпраща силно послание "Когато създавах шапката в ръцете си, беше обикновена шапка. Беше скромена, беше класическа, каза дизайнерът
Автобус и тир се удариха на "Хемус" Движението в района се регулира от екипи на "Пътна полиция" Почина тв легенда Опелото ще се извърши на 22 януари в 14:00 часа в църквата на Централните софийски гробища
Путин унищожава Русия, като не сключва сделка, Зеленски е готов за мирно споразумение, обяви Тръмп Мисля, че Русия има големи проблеми. Погледнете само инфлацията в Русия... Надявам се, че той иска да сключи сделка, добави американският президент "Червените" с ново ръководство в парламента Ето кой ще оглави групата