Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Таксиметровите шофьори на психо тест през 3 години

Нама да ограждат с колчета спирките, не били бастиони
Ключови думи: таксиметрови шофьори, психотест, през три години, средно образование, периодични проверки
Контролът върху таксиметровите шофьори ще бъда драстично затегнат, стана ясно по време на дискусия, организирана от парламентарната комисия по транспорт. До това решение на политиците се стигна, след като на 10 юли пиян таксиджия помете 12 души на спирка на градския транспорт пред мола на "Цариградско шосе". Впоследствие 25-годишната Станислава Асенова почина в болница, а 6-годишната Елена е в тежко състояние и продължава да се бори за живота си. Оказа се, че всъщност никой не проверява шофьорите дали са пили преди да седнат зад волана. Във фирмите не го правят, защото няма такова изискване в закона, а самите шофьори споделят, че и катаджиите не си правят труда да ги спират. „Шофьорите ви казват, че от 5-6 години никой не ги проверява, дрегери ли нямат?! Но така водачите могат и да решат да си карат и употребили алкохол”, призна Спас Атанасов, председател на браншовата камара на таксиметровите водачи. След мелето в транспортното министерство вече са готови с конкретни мерки, с които ще се засили контролът и още в понеделник те ще бъдат обсъдени с представители на Изпълнителна агенция “Автомобилна администрация”, обеща Георги Тодоров, зам.- министър на транспорта. Той е убеден, че е нужно да се промени методиката на психологическия тест, през който минават таксиметровите шофьори. Освен това министерството предлага да се промени режимът на издаване на удостоверения на таксиметровите шофьори, които сега са безсрочни. „Ще изискваме ежегодно от всички компании и лица, които карат такси, свидетелство за съдимост, за да няма хора, които карат с присъди, получени след издаването на удостоверението”, добави Тодоров. Два-три пъти да скочат и глобите за шофьори, които не спазват времето за почивка, както и да има патент върху таксиметровата дейност, предлага още министерството. Шефът на „Автомобилна администрация” Валентин Божков настоява удостоверението за таксиметров шофьор да е валидно за срок от три години. „Така след този период ще се проверява психологическата годност на шофьора да кара такси”, мотивира се той. Според него трябва да се въведе и видеонаблюдение на психо тестовете, защото голям процент от хората, които ги провеждат, не го правят по правилата. „Нужна е и смяна на методиката и акцентът да е върху самоконтрола и агресията на водачите”, поиска още Божков. Той съобщи, че за последните 10-15 години няма нито едно отнето удостоверение за регистрация на таксиметрова компания, но в момента има процес по отнемането на първия лиценз, без да уточни за коя фирма става въпрос. Според комисар Алекси Стратиев, шеф на КАТ, фирмите, които наемат водачи, би трябвало сами да могат да си проведат някакъв изпит. „Средното образование трябва да е ценз за хората, които карат такси”, предложи още той. Председателят на транспортната комисия Камен Костадинов (ДПС) смята, че е крайно време да се напише нов Закон за движение по пътищата, защото „когато се правят много промени в един нормативен акт, неговите качества се изменят”. Той също се обяви за патентен данък и може би и ограничаване на броя на такситата. Румен Крумов, председател на Националния съюз на превозвачите защити таксиметровите шофьори и цитира данни, според които само 1% от катастрофите са причинени от тях, въпреки че броят им е 40 хиляди в цялата страна. Зам.-кметът на София Любомир Христов също коментира, че не само таксиметровите шофьори карат пияни.„Факт е, че тази група водачи са натоварени, но тежки катастрофи причиняват не само те”, каза той. Няма законово изискване да се слагат обезопасяващи съоръжения, надявам се да не превръщаме спирките във военни укрепления, отговори той на упрека на Спас Атанасов, който смята, че е необходимо там, където спират автобуси, да има обезопасяващи колчета.
0
Коментара по темата
  Добави Коментар
Любовната вещица знае как да разваля проклятие Северна Корея предупреди за разплаване на първа ядрена война Freedom Edge 25 ще продължи да се провежда до 20 март
Съвсем се ошишка Василев дълго разглеждаше жадно менюто и с очевидна тъга гледаше по-калоричните изкушения, но в крайна сметка направи жертвата и си поръча селска картофена супа със сирене на цена от 13,50 лева Бургаското летище е затворено, а един друг терминал се развива с бързи темпове Летище Пловдив става все по-важен транспортен хъб за региона, предоставяйки удобен достъп до популярни дестинации както за българските граждани, така и за туристи
Той е виновен за раздялата Признанието е от самия Наско Колев Защо звезда на турското кино бяга в САЩ Актрисата продава имуществото си, за което още няма потвърждение, и планира да замине за Америка, където ще взема допълнителни курсове по актьорско майсторство и след това ще опита късмета си в киното отвъд океана
Зависими ли сте към TikTok? Извличаме надеждни доказателства от проучване на Националния университет в Атина, публикувано вчера (11/3), което установи, че на възраст 18 и 19 TikTok е свързан с тревожност, депресия и сънливост Пенсионери се вдигнаха на протест! Завря, когато обединени футболни агитки ги подкрепиха В Аржентина се бунтуват мощно
Ще я изрита от Кухнята на ада Мнозина подозират, че зад изгонването на блондинката стои именно Гущеров-син Бургазлия блъсна девойка на пешеходна пътека Детето е без непосредствена опасност за живота
49-годишен мъж шофира дрогиран в "Меден рудник" Полицията го спипа Изневери на жена си Звездата се развежда