Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Бургазлии вече няма да гледат пристанището през бариерите, през октомври откриваме Морска гара

Диян Димов, изпълнителен директор на Пристанище Бургас
Ключови думи: диян димов, пристанище бургас, лайнери, първа магазия, морска гара

-Господин Димов, съобщихте, че първият лайнер акостира на 5 октомври т.г., а Морска гара все още е на груб строеж. Кога се очаква да приключи строителството, ще успеете ли за тези 4-5 месеца?

- Надяваме се и по-рано да сме готови. В момента тече подготовката на втората плоча на Морска гара. Гарата е 3000 квадратни метри. Имаме утвърден работен проект, последните уточнения с Гранична полиция,  Агенция Митници, Община Бургас бяха през тази седмица,  обсъдихме детайлите за всички обекти, които са в територията в Зоната за обществен достъп – от първо до четвърто корабно място. Имаме яснота за вертикалната планировка, тъй като всички обекти, които са в тази зона, имат ясна идейна фаза, т.е. готови идейни проекти. Първият идеен проект е за „весел трафик – кулата”, която е зад яхт клуба. Също така по Европейска програма „Транспорт” има осигурено финансиране, в  момента тече търговата процедура за избор на изпълнител на „весел трафик – кулата”, която в архитектурно отношение трябва да бъде съпоставима с изграждащата се морска гара. Самата  Морска гара ще е мултифункционална сграда, тя ще се използва и за мероприятия извън посрещането на пасажерите.

През всички дни в годината, когато няма да посрещаме пасажерски кораби, залата, която е около 1500 квадрата, ще е свободна. Тя спокойно може да се използва и за културни изложби, концерти. Тук предвиждаме и морски ресторант. В тази зона ще се работи по всяко време на годината.

П о отношение на сигурността имахме доста високи поставени нива. Те ще бъдат изпълнени.

Вчера по Оперативната програма бе утвърден допълнителен бюджет за изграждането на зелените площи. Първата фаза е свързана със зоната е реконструкцията на улица Александър Бтанеберг, която вече има утвърден проект и ще започне да се изгражда в края на годината. Целта е тази година да бъде приключен първия  пробив зад паркинга на хотел Приморец, там ще бъде първия лот за откриване на пристанището. След изграждането на улица Александър Батенберт, ще приключи и втория лот.

Идейният проект за Първа магазия е изключително красив, тя ще бъде допълнение към морската гара, тя е предназначена за капитажното плаване.

- Ще бъде ли свободен достъпа до пристанището за хората, кога  ще могат бургазлии спокойно да се разхождат на на порта?

- Да. Според идейния проект ще има много зелени площи, зони за отдих, наблягаме на свободната територия, на възможността гражданите да се разходят край морето, а не както досега да поглеждат пристанището само през бариерите.

От първи отковри ще имаме изцяло облагородена зона , която ще е част от урбанизираната територия на града и част от интегрирания план за развитието на Бургас до 2020 година.

Първия лайнер ще акостира на 5-ти октомври, датата вече е потвърдена. Той ще направи и втори рейс на 13-ти октомври. Имаме вече и запланувани също три големи пасажерски кораби.

- Кораби с какъв капацитет ще може да посреща пристанището?

- В момента от първо до второ корабно място дълбочината е 9.70  м. със 330 метра дължина на кейовия фронт, което позволява всеки лайнер, който влезе в Черно море, да бъде посрещнат в Пристанище Бургас. Това ни е най-голямото предимство пред другите пристанища в региона. По-голямо е само това в Одеса, с което успешно си партнираме.

Тази година до 20 май започваме първия кръгов рейс в Черно море – Сочи-Ялта – Одеса. В момента трудноразрешим е визовия режим за Пристанище Бургас. При опрощаването на визовия режим през следващата година този кораб може да бъде част от Бургас.

1
Коментара по темата
1.
Matriot
22.05.2013 12:27:51
Досега през бариерите, оттук насетне през крив макарон. Всичко е за туристите, а другата икономика е мъртва, връзките между хората и градовете са мъртви. Хората пътуват или по бизнес, или за удоволствие, но като нямат бизнес, нямат дори желание за удоволствие. Нищо... един ден комети и пътнически фериботи пак ще свързват морските ни градове, животът ще покълне отново, когато "почвата" се пречисти. Хората ще се гледат пак в очите и никой няма да остава подминат на улицата. Щом е било- пак ще бъде.
  Добави Коментар
3000 души в региона на Троян все още нямат ток Положението е бедствено Направили Орешник с немски и японски металообработващи системи Били обект на западни санкции
Южна Корея в политически хаос: Парламентът отстрани и действащия президент Хан Дък-су Инвеститорите реагираха негативно на събитията Какво се случва с петролния разлив в Черно море? Продължава мониторингът
Руски съд глоби TikTok с 3 милиона рубли Не се уточнява нарушението Учените с интересно откритие за синеоките Всеки синеок човек на планетата е потомък на един единствен европеец, живял преди хилядолетия
Турция неутрализира 14 терористи Операцията е била проведена в иракските райони Хакурк, Гара и Метина „Гостенка” упои мъж и задигна над 20 000 лв. от жилището му Той съобщил и за отнети 20 монети с нумизматична стойност
Майк Тайсън изпаднал в депресия след загубата от ютубъра-боксьор Тази битка беше толкова голямо вдигане на емоциите Експерти предупреждават: Зад волана няма безопасно количество алкохол Дори две секунди забавяне са от значение
Високите цени и политиката погубват сладкарницата на Линда Петкова Съпругата на Кирил Петков не може да се похвали с добра клиентела дори и по празниците Арестуваха българин, държал насила сляпа жена в изоставен хотел в Гърция Тя е била в плен от Бъдни вечер