Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Над 4100 са паркоместата в бургаската "Синята зона"

Синята зона в Бургас е нараснала до 4100 паркоместа, сочат данните от отчета на кмета за изпълнението на мерките по Общия устройствен план
Ключови думи: Синя зона Бургас, Димитър Николов, Общ устройствен план

В обхвата на бургаската „Синя зона“ са включени 4100 паркоместа. Това става ясно от докладна записка на кмета Димитър Николов за изпълнените мерки по Общия устройствен план /ОУП/. До този момент бройката на паркоместата в зоната за платено паркиране така и не бе ясна и само можеше да се гадае какъв е точният й капацитет. Зоната премина през няколко етапа, като през миналата година при последното голямо разширение тя нарасна с 400 места. По-късно още няколко улици в широк център бяха включени към периметъра й, за да се стигне до днешната бройка от 4100 места, споменати в докладната записка на градоначалника.

В нея Димитър Николов предоставя детайлен отчет на свършените и предстоящи дейности в Общината по изпълнението на ОУП.

Отбелязва се, че една от основните задачи на градската управа в периода до 2020 г.е изграждането да добра транспорта инфраструктура. В тази връзка вече е осъществен проекта за изграждане на детелината за „Меден Рудник“, рехабилитирани са и основните пътни артерии в града. Приоритетни задачи оттук нататък са направата северния обходен път, включващ пътния възел на ул.“Проф.Яким Якимов“ до ул.“Крайезерна“ и последвалото разширение на „Крайезерна“, за да може тя да изведе трафика от същинската градска територия. Важна част от плановете са и осъществяването на проекта за пробив на ул.“Янко Комитов“ до ул.“Струга“ /б.а.зад МОЛ Галерия Бургас/, където в момента тече обществена поръчка и се избира изпълнител.

С обособяването на синята зона се ограничава достъпа на автомобили до централната градска част, маркира екипът на Димитър Николов. В същото време се осигурява и алтернативен транспорт с изграждането на нови велоалеи. Интензивно се работи по реализирането на мегапроекта за Интегрирания градски транспорт и създаването на скоростни линии за обществения превоз

Сред мерките за създаване на условия за развитие на туризма са – одобряване на ПУП-а за местността Ъгъла в землището на „Сарафово“, озеленяване и облагородяване на крайбрежните зони и извършването на консервации на археологическите паметници на културата, изграждане на Морската гара, както и модернизиране на пешеходните зони на територията на Централната градска част.

Докладът на Димитър Николов е с обем от 17 страници и ще се разисква на предстоящата сесия.

8
Коментара по темата
8.
Възмутена
21.05.2013 11:54:39
Здравейте! Закупила съм си годишен стикер за синя зона. Става въпрос за ул. Средна гора и ул.М.Герджиков. Ул.Средна гора е на паваж и очертанията за паркоместа отдавна не си личат. Отделно е ., че няма проверяващи за неправилно паркирали или за такива заплатили смс. Всеки без стикер паркира на тези улици без никой да проследява това.
7.
Пепа
17.05.2013 21:56:43
Живея в идеалният център и плащам 2 стикера.Съгласна съм ,че се въведе ред с въвеждане на синята зона,но не съм съгласна собствениците на близките магазини да паркират необезпокоявани на местата определени със знак за инвалиди ,без дори да си плащат и при подаване на сигнал към общината за тази нередност дежурният нагло да отговаря ,че това не е негова работа и при изпращането на паяка все пак той-паяка да идва и подминава без дори да спре и служителите да се поинтересуват ,защо тези коли всекидневно нарушават правилата.А когато спре някой на същото това място от живеещите наблизо с платен стикер поради липса на друго свободно място бива мигновенно вдиган от паяка.За нередностите писахме и на кмета Димитър Николов ,но глас в пустиня.Всеки може да се убеди във верността на написаното от мен ,като мине по Ул.Ап.Карамитев посока кафе Бакарди и види с очите си всекидневната наглост на определени хора ползващи се с привилегии от общинската управа,която се намира на метри от нарушението.В най -добрият град за живеене ,до общината грубо се нарушават знаците и привилегиите на инвалидите за безпроблемно паркиране.
6.
ss
17.05.2013 20:29:18
da i grabqt i ot invalidite ob6tinata 6te zabogatee s lev4etata ot invalidite halal da vi sa sas zdrave da si gi har4ite i kradete dolni tvari
5.
гербер
17.05.2013 19:49:27
4 бона на час , малиййй 8 часа на ден ,30 дена в месеца ,12 месеца в годината ,И ДЕ ОТИВАТ ТЕЗ ПАРИ НИКОЙ И НИЩО НЕ КАЗВА ОТ КОМИСИИТЕ В ОБЩИНАТА .
4.
Не съм спец
17.05.2013 17:11:40
В медиите ли или от устата на някой общински съветник излезе, че заложените приходи в бюджета идващи от Синя зона са 4 милиона.
Това което е претистинително за Синята зона е броиката с която се увеличила последния път/около 10%/
3.
Лили
17.05.2013 16:52:39
Група семейства осъдихме общината за незаконно прибиране на пари за синя зона от живущите в центъра на града.Нямаме вина че живеем в центъра в случая широкия център че да ни налагат да купуваме годишен стикер.Какво дава насреща общината-нищо голямо.
2.
Критик
17.05.2013 15:57:38
Бургазлия съм, но от дълго време живея в София и останах разочарован от липсата на професионализъм с който е уредено движението в Бургас:

1. Града никога не е имал проблеми с паркирането и синя зона е абсолютно ненужна, освен може би в някой части на супер центъра. Това, което се случва в момента е легитимен рекет на гражданите. Не съм на ясно със собствеността на фирмата, която обслужва сината зона, но ако е частна, мисля че всеки може сам да си направи изводите защо е необходимо 90% от центъра на града да се посини.

2. Направи ми впечечатление, че много от улиците в центъра са направени еднопосочни - явно това е направено с цел обособяване на повече места за сината зона, но утежнява движението доста - особено за хора, които не познават града. Бях в града, точно когато рехабилитираха прелеза и част от панорамното шосе беше затворено - нямаше никакви указания и предупредеждения за тази рехабилитация - задръстването беше около километър, а факта че голяма част от улиците в близост са еднопосочни се оказа пречка за намирането на заобиколен маршрут.

Адмирации за изградената инфраструктура, но кмета трябва да има в предвид, че начина по който я управлява е от изключителна важност.
1.
Математик
17.05.2013 14:19:08
И сега малко математика за напреднали. Да приемем че зоната не се пълни на 100 % а на 80 %. При това положение 3500 по 1 лв. на час, по 7 часа дневно, по 20 дни в месеца, по 12 месеца......какво прави???? Всеки сам да си направи сметката и да види защо бе нужно миналата година да им даваме на тези още пари за издръжка. И тук изобщо не говорим за парите от скоби и паяк. Те са друг филм.
  Добави Коментар
Спортна България скърби Отиде си млада баскетболна надежда Обесилият се полицай оставил предсмъртно писмо? Жената, с която живее, го заварила същата нощ да пише на бял лист
Дари 20 милиона Железния получи хонорар от 20 милиона долара за боя с Пол и дари сумата до цент Ето кой ще печели „Биг брадър" Зрителите три пъти спасяват от изгонване фризьорът с трудно детство Марио
"Путин е Хитлер на този век" Легендарен журналист скочи словесно на Владимир Путин Закъса Предлагат се звездни дрехи "втора употреба"
Напук на МНС Орбан кани Нетаняху в Унгария Близо 12 000 контрабандни „маркови“ стоки задържаха на МП Лесово По случая е образувано досъдебно производство по описа на ТД Митница Бургас
Майка на нападнато момиче в София: Банди ходят в мола за грабежи и изнасилвания Има групи, които се бият, носят оръжия – боксове, ножове, каза тя Британски генерал: Готови сме да се бием с Русия още сега И все пак британските сухопътни сили имат редица проблеми 
Може ли доц. Киселова да оглави парламента и да се сложи край на политическата криза? Политолог предлага нов критерий за избор на председател - ситото да е по научни степени Антисемитски акт ли е решението за арест на Бенямин Нетаняху? Международния наказателен съд в Хага издаде заповед и за ареста на бившият израелски военен министър заради военни престъпления