Над 4100 са паркоместата в бургаската "Синята зона"
В обхвата на бургаската „Синя зона“ са включени 4100 паркоместа. Това става ясно от докладна записка на кмета Димитър Николов за изпълнените мерки по Общия устройствен план /ОУП/. До този момент бройката на паркоместата в зоната за платено паркиране така и не бе ясна и само можеше да се гадае какъв е точният й капацитет. Зоната премина през няколко етапа, като през миналата година при последното голямо разширение тя нарасна с 400 места. По-късно още няколко улици в широк център бяха включени към периметъра й, за да се стигне до днешната бройка от 4100 места, споменати в докладната записка на градоначалника.
В нея Димитър Николов предоставя детайлен отчет на свършените и предстоящи дейности в Общината по изпълнението на ОУП.
Отбелязва се, че една от основните задачи на градската управа в периода до 2020 г.е изграждането да добра транспорта инфраструктура. В тази връзка вече е осъществен проекта за изграждане на детелината за „Меден Рудник“, рехабилитирани са и основните пътни артерии в града. Приоритетни задачи оттук нататък са направата северния обходен път, включващ пътния възел на ул.“Проф.Яким Якимов“ до ул.“Крайезерна“ и последвалото разширение на „Крайезерна“, за да може тя да изведе трафика от същинската градска територия. Важна част от плановете са и осъществяването на проекта за пробив на ул.“Янко Комитов“ до ул.“Струга“ /б.а.зад МОЛ Галерия Бургас/, където в момента тече обществена поръчка и се избира изпълнител.
С обособяването на синята зона се ограничава достъпа на автомобили до централната градска част, маркира екипът на Димитър Николов. В същото време се осигурява и алтернативен транспорт с изграждането на нови велоалеи. Интензивно се работи по реализирането на мегапроекта за Интегрирания градски транспорт и създаването на скоростни линии за обществения превоз
Сред мерките за създаване на условия за развитие на туризма са – одобряване на ПУП-а за местността Ъгъла в землището на „Сарафово“, озеленяване и облагородяване на крайбрежните зони и извършването на консервации на археологическите паметници на културата, изграждане на Морската гара, както и модернизиране на пешеходните зони на територията на Централната градска част.
Докладът на Димитър Николов е с обем от 17 страници и ще се разисква на предстоящата сесия.
Това което е претистинително за Синята зона е броиката с която се увеличила последния път/около 10%/
1. Града никога не е имал проблеми с паркирането и синя зона е абсолютно ненужна, освен може би в някой части на супер центъра. Това, което се случва в момента е легитимен рекет на гражданите. Не съм на ясно със собствеността на фирмата, която обслужва сината зона, но ако е частна, мисля че всеки може сам да си направи изводите защо е необходимо 90% от центъра на града да се посини.
2. Направи ми впечечатление, че много от улиците в центъра са направени еднопосочни - явно това е направено с цел обособяване на повече места за сината зона, но утежнява движението доста - особено за хора, които не познават града. Бях в града, точно когато рехабилитираха прелеза и част от панорамното шосе беше затворено - нямаше никакви указания и предупредеждения за тази рехабилитация - задръстването беше около километър, а факта че голяма част от улиците в близост са еднопосочни се оказа пречка за намирането на заобиколен маршрут.
Адмирации за изградената инфраструктура, но кмета трябва да има в предвид, че начина по който я управлява е от изключителна важност.