Рибарите от Несебър готвят стачки, ако се стигне до концесия на местното пристанище
Жеглев припомни, че ремонта е планиран в края на кабинета „Станишев” с предвидена инвестиция от 3 млн. лв. Две години по-късно – през зимата на 2011 г. ГЕРБ започва ремонтни дейности, които продължават година след обявения официално срок за приключването им. 2 млн. лв. са инвестирани до момента и въпреки продължаващите ремонтни дейности, Министерството на транспорта обявява процедура за концесия на пристанището. Тя е спечелена от компанията „Видмар”, регистрирана два месеца преди обявяването на процедурата. Според офертата на фирмата след като влезе във владение, фирмата ще може да построи малък хотел, ресторант, паркинг, което буди допълнителни тревоги в местните жители.
Според Жеглев, все още няма подписан договор за концесиониране, поради обжалване на решението за определяне на концесионер, но това не успокоява рибарите. В официалното писмо от транспортния министър Кристиян Кръстев, получено преди два дни е указано, че рибарските лодки трябва да стоят в рибарски пристанища. В същото време обаче пристанището вече има издаден лиценз, че е пасажерско, което означава, че рибарите трябва да го напуснат. „Министърът ни „успокоява”,че новият закон позволява общината да строи рибарски пристанища, с разрешение на транспортното министерство, но това не решава проблема, защото нов строеж ще отнеме години”, заяви Кирил Жеглев. Той е категоричен, че ако рибарите бъдат изгонени, най-малко 200 души ще останат без препитание. 40 губят работата си само от това, че корабите няма да излизат на риболов. Отделно има фабрики и магазини, които няма да имат продукция и също ще фалират”,обясни шефа на сдружението. По думите му, днешната реакция на ГЕРБ, които обвиняват кандидата за депутат Димчо Михалевски, че лъже за пристанището, за пореден път показва че партията на Борисов, говори едно, а прави друго.
„Държавата се срива, няма работа, а бившите управляващи спират корабите – това е наглост”, категоричен е Жеглев. Те са убедени, че пристанището може да е и пътническо и рибарско, като се раздели на две, но това да е ясно разписано. Рибарите са убедени, че концесионерът ще доведе още яхти и просто няма да има място за тях, особено през лятото. „В летния сезон има недостиг на места от многото летовници и се стига до конфликти, тъй като някои се оплакват от миризмата на риба, от вида на кръв, но това е нашия поминък, така се изхранваме и без пристанище сме обречени”, категоричен е Жеглев.
Рибарите от Несебър застават зад предложението на кандидата за депутат инж. Димчо Михалевски, който се ангажира преди дни, да преразгледа концесията, за да се установи дали е законна. В случай, че се стигне до прекратяване, пристанището ще бъде предоставено на общината, която да обособи рибарска част. При наличието на консенсус и разделение за рибари и пасажери, няма да има пречка, убедени са рибарите.
Добави Коментар