Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Драги ми, „Карфур”, няма как лелята от село да промени начина на обслужване, нужно е сериозно обучение!

И „Карфур” обещаваха да наложат френско обслужване, да променят начина на пазаруване. Май не се получи
Ключови думи: карфур, галерия бургас, продавач, обслужване, френска верига

Снощи станах жертва на селското и нагло обслужване на неугледна касиерка в „Карфур” в мол Галерия Бургас. Въпросната леля започна да маркира стоките от количката ми, спря се на гъбите, погледна ме и започна да се провиква през касите на колежките си. Една от тях взе гъбите, попитах обслужващата касиерка дали има проблем, а тя грубо ми каза: „Споко беее”. Останах изумена, зад мен чакаха и други клиенти. След няколко минути колежката й дойде, направи й някакъв знак, след което касиерката продължи да маркира другите продукти, без обяснение, без извинение. В един момент ми просветна, че тя е искала да провери, дали не лъжа в грамажа на гъбите, които сама съм поставила и притеглила на кантара им. Е, не лъжех, но се почувствах унизена.

Днес си мисля колко чужди компании в сферата търговията навлязоха в Бургас през последните години. Обещаваха да се промени начина на пазаруване, на обслужване, на мислене у клиента. Май не се получи. Грубиянското, селското, първобитното поведение е навсякъде – супервайзорът говори по телефона, докато клиентът чака за информация, фронт офис служителят хапва китайско през работно време... Модерните чуждици за служебния статус на българския работник не определят в никакъв случай качеството му на работа.

Наскоро попаднах на един коментар във форум под статия на Флагман.бг, че няма как новите търговски вериги в бъдещия мол да намерят качествени и квалифициран персонал при предлагана от тях заплата 350-400 лева.

Кардиналната промяна в поведението на служителя спрямо клиента се случва с непрекъснати обучения, превалификационни курсове, с финансова мотивация. И най-вероятно тогава ще има конкуренция при кандидатстването за длъжност „касиер”, а не някаква леля от село да казва на клиента „Споко беее”

25
Коментара по темата
25.
glei_po_toq
24.04.2013 17:54:45
до 19: ами ползвай го този интернет не само за глупости ами прочети някой полезни неща. пример полезна информация от сайта на Комисията за защита на личните данни - http://www.cpdp.bg/10-godini/?p=info
24.
4о4и
22.04.2013 20:19:05
Аз съм бивша касиерка от мол Плаза искам да ви кажа че съм една от първите "избрани"още от преди откриването и в началото ни обучаваха.Постепенно започнаха да взимат който им падне лелки,бабки.... колкото до личните карти такава е политиката на магазина!Правехме го за безопасността на клиентите,не веднъж са опитвали да платят с крадена кредитна карта, а и ние просто сравнявахме имената не сме взимали ЛК на никой....
23.
бургазлия
22.04.2013 19:42:10
до 19: много си тъп. отвори Държавен вестник и си го намери. аз да не съм ти електронен справочник.
22.
г-н Димов
19.04.2013 02:25:39
Това, че само полицаи може да поиска лични докумети са глупости, разбирасе че имат прави, дори са длъжни да ги изискат, за алкохол и цигари най-малко. За карта защо не, по-сигурно е. В Германия, си пише, че трябва да се показват и при пускане на тото. Реално журналистката е права, защо да се чувства като крадла, а може би е крадла. От така написаната статия, от къде да разберем какво е станало. Аз разбирам, че касиерката съвсем приятелски е казала споко, то и реклама имаше такава по телевизията, "споко човече това е само началото". Така че аз сега казвам, че клиентката е била виновна и точка, да видим като се изложи само 1 гледна точка и половинчата история. какво правим.
21.
gsdg
15.04.2013 10:41:32
v karfur nqma kitaisko
20.
gsdg
15.04.2013 10:41:20
v karfur nqma kitaisko
19.
до бургазлията
05.04.2013 13:04:50
До -бургазлията-, къде е този закон , моля покажете щом сте знаещ, и банките го казват ,че това е незаконно.При въпрос в полицията и там казват,че не трябва да се иска ЛК.И според Вас, ако се почне да се практикува така, някой ден ще Ви поискат ЛК даже и ако дишате на воля. А това как ще се справи човек ако му откраднат картата, си е ЛИЧНО негов проблем. И няма значение, както казвате Вие, че само гледа снимката,това е НЕЗАКОННО. Ами да са с униформа на полицаи тогава.Една касиерка си е сметачка на суми, не е полицай.
18.
Християн
05.04.2013 12:47:11
Г-жо Атанасова,

статията, която сте написали тук не показва обективно ситуацията, в която сте станали "жертва на селското и нагло обслужване на неугледна касиерка в „Карфур”". За действието на касиерката спрямо вашите гъбки, сигурно се е стигнало, защото вие като клиент не сте се съобразили, че трябва да запечатате плика с вашите покупки от щанда за самообслужване...поне аз не се сещам за друга причина, заради която да се е стигнало до въпросната проверка. Попадайки на касата, касиерката си е свършила работата, като е проверила дали вие, като клиент сте били коректна в изтеглянето на гъбите и не сте си позволили да добавите някоя друга гъбка отгоре. За съжаление, начинът по който е била изпълнена цялата операция не е била по стандарта на веригата, за което Вие е трябвало да сигнализирате на съответния дежурен управител, а не веднага като разплакано дете да напишете тази статия. Ако бяхте стигнали до края, можехте да напишете много хубав материал за обслужването в Карфур, но уви, просто сте загатнали само една случка с него. Може би като журналист, сте забравили, че трябва да бъдат проверени всички гледни точки, но предполагам, че нарането ви его е попречило да бъдете обективна.

И тъй като не сте стигнали до края, не сте успели да разберете и как е recovery service-a на Карфур. Моля, следващия път, да доведете нещата до край и да напишете стойностен материал, а не тази плювка, с която въпросната касиерка, може би е загубила работата си. Дано се почувствате поне малко виновна за поведението си.

Не работя в Карфур, нито защитавам касиерката, но имам опит в сферата на обслужването и работата с фирмени стандарти, заради което съветвам авторката да напише обективен материал относно обслужването.
17.
Вещия
05.04.2013 12:37:51
Стига провинциализъм! Ако отидете във френски Карфур ще ви посрещне алжирка, с френски от който всеки французин го втриса.Положението е сходно в цяла Европа. Не може да очаквате възпитани и приветливи висшисти зад касите на супермаркет, благодарете се, че са все още българи, а не емигранти.Когато дойдат иноземците (а те рано или късно ще дойдат), "селянките" ще ви се виждат като ангели...
16.
Вещия
05.04.2013 12:37:51
Стига провинциализъм! Ако отидете във френски Карфур ще ви посрещне алжирка, с френски от който всеки французин го втриса.Положението е сходно в цяла Европа. Не може да очаквате възпитани и приветливи висшисти зад касите на супермаркет, благодарете се, че са все още българи, а не емигранти.Когато дойдат иноземците (а те рано или късно ще дойдат), "селянките" ще ви се виждат като ангели...
15.
бургазлия
05.04.2013 11:45:33
защо всички се правите на улави. има си закон в който пише, че при плащане с карти в търговските обекти, се изисква показването на документ за самоличност. това се прави за да се удостовери, че не е открадната картата. не е измислено нито от Карфур, нито от Кауфланд, където също искат лична карта. същите вие дето толкова пискате, ако ви откраднат картата и ви я източат, ще вдигнете шум до небето, защо са позволили да се плаща с чужда карта. айде помислете малко дали им е приятно на касиерките да искат на всеки документ за самоличност, но такива са правилата. после, нито ви записват данните, нито ви снимат картите, просто гледат снимката дали отговаря на пазаруващия. какъв е тогава проблема, не мога да разбера.
14.
до 12
05.04.2013 10:20:27
А пък това с личните карти и дебитните карти е просто БЕЗУМНО... направо ми идва да си оставя покупките и да си тръгна... откъде, накъде ще ми искат личната карта ... ами ако съпругът ми е дал неговата за да пазаравуам, какво правим ???
13.
кака лили
05.04.2013 09:59:31
аз пък разбирам защо се е ядосала авторката ... защо трябва да се чувства като крадла ?! Или защо трябва човек да се чувства виновен, че е попитал за повече информация относно някоя стока ... фирмите ТРЯБВА да обучават персонала си да се държи КУЛТУРНО И ВЪЗПИТАНО... отвратително е, когато влзеш в магазин и отсреща продавач/ка ти "лупи семки" или ти говори с пълна уста... Всички работим, всички сме уморени или отегчени или гладни, но на работното място се спазва елементарна култура... и тя трябва да се изисква както от фирмите, така и от клиентите
12.
не така
05.04.2013 09:41:34
В Карфур,на касата при плащане с дебитна карта , касиерките се изявяват като полицаи и искат да ти видят личната карта, като се позовават на разпореждане на БНБ. От БНБ, и от други банки отричат това ,като казват ,че това е приумица на Карфур. Касиерките не били оторизирани да проверяват лични документи.Няма ли такова право в магазина да ти искат личната карта при плащане.Даже и чужденците се учудват. И касиерката като се ядоса ,като се нацупи сякаш насила са я накарали да работи.Няма значение колко часа обслужваш клиенти, кой те ядосва и кой не ,такава ти е работата, и ако не можеш да се усмихваш напускаш работа.И на мен не ми е добре по някога ,но не се оставям такива ,,двама - трима,, тъпанари да ми бъркат работата. Но това в Карфур явно не го могат.Все едно си в полицейско управление.За съжаление.
11.
бургазлия
05.04.2013 05:25:59
до 9: роден съм и съм израстнал в Бургас. живял съм в по-големи градове от Бургас. така че не се обиждам на селянин. не съм комплексар като теб и да се сърдя когато ме проверяват. държа на правата си като потребител, но не пиша безмислени репортажи, обиждайки цяла верига и не се пише супервайзер, а супервайзор. а колкото до касиерката, ако трябва 8 часа да обслужваш клиенти, половината от които си мислят, че си им длъжен и че са нещо повече от теб, ще те питам как ще се държиш, защото колкото и да си обучаван, като минат двама-трима тъпанари да ти развалят настроението ...
10.
Smith
04.04.2013 22:02:04
Изключително селска постъпка. Както от страна на касиерката, така и от страна на авторката! Мейд ин бг - и карфура, и флагмана...
9.
до бургазлията
04.04.2013 20:00:31
явно не си бургазлия, свикнал се да те тъпчат на село. когато човек отива в голям, европейски магазин, където цените не са никак евтини, се надява на внимание. ама явно повечето тук във форума са свикнали да ги "ръгат" и изливат злобата си анонимно. всичко е мейд ин бг
8.
............
04.04.2013 19:04:58
Бре ,вижте какви възмутени журналистически имало из Бургас?Абе откъде се пръкнахте ,такива ?Доскоро нямаше и ден без да се публикува нещо позитивано за Карфур в сайтчето,? А сега какво?Спряха да ви плащат и хоп пасквила е готов.Продажна сган сте джурналя.
7.
бургазлия
04.04.2013 18:26:35
въпросната клиентка е тази репортерка, която е написала статията, а такива се имат за величия и не им е приятно да бъдат приравнявани с другите хора. мислят си, че са по-специални. не искам да защитавам касиерката, защото не само в Карфур, но навсякъде, особено в кварталните магазини е пълно с недодялани служителки. проблема е, че някои клиенти прекалиха с правата си. колкото до проверките, ние сами сме си виновни, защото се краде за последно. интересното е, че 90 % от крадците са българи. при положение, че много от клиентите се правят на тарикати, нормално е да бъдат проверявани. знам, че ще ми бъде казано, че репортерката не прилича на крадла, затова предварително ще отговоря, че единици са тези, които имат вид на крадци. има случаи когато богато облечени клиентки с покупки за над 100 лева, се опитват да си краднат нещо, макар и малко.
6.
Smith
04.04.2013 18:01:48
Касабовица май не се обичат нещо с мол Галерия.
А за въпросната "гражданка" ли е, "журналистка" ли, не разбрах точно, но няма да е зле да има малко повече толерантност. Че причината да бягат хората от България, не са толкова политиците, колкото арогантната и агресивна простащина, ширища се навсякъде! Какво толкова има, че са и проверили гъбите колко тежат? И то в държава, в която всеки десети клиент е от малцинствата и да го кажем по-меко, е склонен да направи тази дребна врътка, за келепирче.
5.
ханко брат
04.04.2013 17:39:08
споко ,бе клиентите .ТАМ СА ГИ ИЗБИРАЛИ С КОНКУРС ,СЪРДЕТЕ СЕ НА ИЗБИРАЧИТЕ ,ТОЛКОВА МОГАТ ТАКИВА СИ ИЗБИРАТ .просто ,не ходете в този магазин
4.
LIDL
04.04.2013 17:09:26
Женя АТАНАСОВА доста селяния лъха от статията ви.
3.
сенатора
04.04.2013 17:02:18
това е навсякъде в милата ни родина.при вас в медийте също.даже в по-тежка форма.спомнете си как обслужвахте в черноморски фар клиентите
2.
klient-02
04.04.2013 17:00:14
Всеки който си мисли, че проблема е в ниското заплащане, всъчщност се приравнява до описаната касиерка. Това явно е остатъка от комунистическото ни мислене. Той е господ го е казал "Дай за да ти бъде дадено". Ти работи усърдно, ако не те забележат кажи си, като не те чуят иди си. Трябва действия за да има промяна, а не бездушно подлезурстване.
1.
klient-01
04.04.2013 16:15:12
Absolutno viatna i adekvatna statia. Qzyk za modernite 4ujdi marki, kakto se kazva. Ne sa vinovni horata, i za zaplatite tova e verno - kato se hvane 4ovek za 400-450 le. da sedi prav po 12 h. 6 dni v sedmicata, nqma kak da obslujva na nivo. No ne e samo tova problema. I mantaliteta ni e na nikyde....
  Добави Коментар
ГДБОП разби организирана престъпна група Четиримата ѝ членове изнудвали за пари в София Надарена кака "омагьоса" нападател на Генк Пам представя себе си като дизайнер, но също така е модел
Предложение предвижда богатите страни да плащат 250 млрд. долара годишно за климата Финансовият въпрос е основната тема на спорове на преговорите на конференцията COP29 Залужни: Започна Третата световна война!      Според него началото ѝ се доказвало от привличане на военна помощ от Китай, Иран и Северна Корея за Русия
Слънчево и студено ще е утре, в планините ще превалява сняг В неделя и в понеделник ще е предимно слънчево  Кметът на Минерални бани остава под домашен арест От прокуратурата коментираха, че разследването продължава, като е възможно и повдигането на нови обвинения
Ракетата "Орешник" прелетяла до Днипро за 15 минути Тя е била оборудвана с шест бойни глави: всяка от тях оборудвана с шест суббоеприпаса Важно за шофьорите: Предлагат промени в регистрацията на коли Има нужда от облекчаване на режима по отношение на предоставяните документи
Русия превзе още територия в Източна Украйна Селото е разположено на 12 км северно от Курахово  "Пия вино от 4 бона и не знам къде се намирам" Това сподели холивудска звезда, разказвайки перипетиите си
Авариен ремонт затваря пътя Царево - Резово Движението ще бъде ограничено за 3 часа Над 1000 бегачи ще мерят сили в първия Полумаратон Бургас 2024 Надпреварата се провежда за първи път