Драги ми, „Карфур”, няма как лелята от село да промени начина на обслужване, нужно е сериозно обучение!
Снощи станах жертва на
селското и нагло обслужване на неугледна касиерка в „Карфур” в мол Галерия
Бургас. Въпросната леля започна да маркира стоките от количката ми, спря се на
гъбите, погледна ме и започна да се провиква през касите на колежките си. Една
от тях взе гъбите, попитах обслужващата касиерка дали има проблем, а тя грубо
ми каза: „Споко беее”. Останах изумена, зад мен чакаха и други клиенти. След
няколко минути колежката й дойде, направи й някакъв знак, след което касиерката
продължи да маркира другите продукти, без обяснение, без извинение. В един
момент ми просветна, че тя е искала да провери, дали не лъжа в грамажа на
гъбите, които сама съм поставила и притеглила на кантара им. Е, не лъжех, но се
почувствах унизена.
Днес си мисля колко чужди компании в сферата търговията навлязоха в Бургас през последните години. Обещаваха да се промени начина на пазаруване, на обслужване, на мислене у клиента. Май не се получи. Грубиянското, селското, първобитното поведение е навсякъде – супервайзорът говори по телефона, докато клиентът чака за информация, фронт офис служителят хапва китайско през работно време... Модерните чуждици за служебния статус на българския работник не определят в никакъв случай качеството му на работа.
Наскоро попаднах на един коментар във форум под статия на Флагман.бг, че няма как новите търговски вериги в бъдещия мол да намерят качествени и квалифициран персонал при предлагана от тях заплата 350-400 лева.
Кардиналната промяна в поведението на служителя спрямо клиента се случва с непрекъснати обучения, превалификационни курсове, с финансова мотивация. И най-вероятно тогава ще има конкуренция при кандидатстването за длъжност „касиер”, а не някаква леля от село да казва на клиента „Споко беее”
статията, която сте написали тук не показва обективно ситуацията, в която сте станали "жертва на селското и нагло обслужване на неугледна касиерка в „Карфур”". За действието на касиерката спрямо вашите гъбки, сигурно се е стигнало, защото вие като клиент не сте се съобразили, че трябва да запечатате плика с вашите покупки от щанда за самообслужване...поне аз не се сещам за друга причина, заради която да се е стигнало до въпросната проверка. Попадайки на касата, касиерката си е свършила работата, като е проверила дали вие, като клиент сте били коректна в изтеглянето на гъбите и не сте си позволили да добавите някоя друга гъбка отгоре. За съжаление, начинът по който е била изпълнена цялата операция не е била по стандарта на веригата, за което Вие е трябвало да сигнализирате на съответния дежурен управител, а не веднага като разплакано дете да напишете тази статия. Ако бяхте стигнали до края, можехте да напишете много хубав материал за обслужването в Карфур, но уви, просто сте загатнали само една случка с него. Може би като журналист, сте забравили, че трябва да бъдат проверени всички гледни точки, но предполагам, че нарането ви его е попречило да бъдете обективна.
И тъй като не сте стигнали до края, не сте успели да разберете и как е recovery service-a на Карфур. Моля, следващия път, да доведете нещата до край и да напишете стойностен материал, а не тази плювка, с която въпросната касиерка, може би е загубила работата си. Дано се почувствате поне малко виновна за поведението си.
Не работя в Карфур, нито защитавам касиерката, но имам опит в сферата на обслужването и работата с фирмени стандарти, заради което съветвам авторката да напише обективен материал относно обслужването.
А за въпросната "гражданка" ли е, "журналистка" ли, не разбрах точно, но няма да е зле да има малко повече толерантност. Че причината да бягат хората от България, не са толкова политиците, колкото арогантната и агресивна простащина, ширища се навсякъде! Какво толкова има, че са и проверили гъбите колко тежат? И то в държава, в която всеки десети клиент е от малцинствата и да го кажем по-меко, е склонен да направи тази дребна врътка, за келепирче.