Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Внимавайте с промоциите в хипермаркетите, сравнявайте цените от касовия бон с тези от рафта

Започваме щателни проверки по Южното Черноморие. Търговците да се запознаят с новостите в Закона за туризма, казва регионалният шеф на КЗП Николай Стойков
Ключови думи: Николай СТОЙКОВ, директор, Регионалната дирекция, Комисията за защита на потребителите, хипермаркети

- Господин Стойков, какви са най-честите сигнали, постъпили в Комисията за защита на потребителите от недоволни клиенти в Бургас? Лоялни ли са местните търговци?

- Най-честите сигнали от потребители, които получаваме в офиса на КЗП в Бургас, са за отказани рекламации на стоки. Те представляват 80% от всички жалби. Клиентите са недоволни от качеството на закупените от тях печки, перални, климатици, мобилни телефони и всякакъв вид техника.

Постъпват и сигнали и по отношение на предлаганите услуги в Бургас,  като изработка на дограма, обзавеждане, поправка на автомобили. 

- За тези, които не знаят, каква е процедурата по подаване на сигнал при вас за неизпълнение на рекламацията от страна на търговеца?

- Има си законоустановени правила. Първо, рекламацията трябва да се предяви пред търговеца по надлежния ред. Търговецът, от своя страна, трябва да се произнесе в едномесечен срок дали приема или не въпросната рекламация. И в едномесечен срок той трябва да оправи тъй наречените несъответствия, да извърши ремонт, замени стоката с нова или да върне парите. Често обаче този едномесечен срок не се спазва. Тук се намесваме ние като институция. Има и съответната санкция. Тя е от 500 до 3000 лева.

Има и други нарушения в тази насока. Една част от търговските обекти не водят задължителния регистър за рекламации. Т.е. след като бъде предявена рекламацията, тя трябва да бъде вписана в Регистъра и трябва да бъде определен срок на самото й изпълнение. При някои търговци все още липсват такива регистри. Не мога да кажа, че е честа срещано нарушение, но го има.

- Казахте, че има нарушения и при фирмите в сферата на услугите, какви са те?

- Най-честото нарушение е просрочване на договорите. Клиентът примерно сключва договор  за изработката на мебелно обзавеждане в рамките на един месец, но фирмата не го спазва. В този случай, при положение, че има сключен договор, клиентът трябва да отнесе исканията си в съда. Ако потребителят има забележки по отношение на качеството на услугата, изработката, тогава той се обръща към нас. При нас оплакванията са за лошото качество на услугите.

- Големите хипермаркети ежедневно правят промоции на определени стоки. Аз лично съм свидетел, как понякога цената на рафта не отговаря на тази на касовата бележка. Имате ли подобни сигнали и как реагирате?

- Да, така е. Има значителен брой оплаквания от хранителните магазини, както от големите хипермаркети, така и от по-малките търговски обекти, където клиентът се самообслужва. В 90% от случаите те са свързани именно със сигнали за разлика между цената, която е обявена на рафтовете и тази, която излиза на касовия бон. В почти 100% от случаите на втората е по-висока, независимо дали става въпрос за колбаси, козметика или техника. А проверките стават на място от наши инспектори.

- Интернет продажбите набират скорост през последните години. Имате ли жалби в тази връзка, лоялни ли са търговците в нета?

- Имали сме единични жалби срещу фирми, които предлагат туристически пакети по Интернет. За изминалата година те са били общо 3, имаме извършени проверки и констатирано нарушение.

- Какви проверки престоят през лятото от КЗП, ще имате ли нови приемни по морските ни курорти, очаквате ли подкрепа от вашите колеги от вътрешността на страната?

- Както всяка година, така и тази ще се извършват щателни проверки по цялото Черноморие. Искам да отбележа, че има новости в Закона за туризма. Остава си задължението на ресторантьорите да извършват дейността си само в категоризирани обекти. Остава задължението на туроператорите и турагентите да извършват тази дейност чрез регистрация като такива. От гледна точка на категоризациите, досега те бяха безсрочни, сега обаче ще се дават за срок от 5 години.

Ще имаме открити приемни на КЗП по Южното Черноморие. Те ще са в Слънчев бряг, Бургас, Приморско и Созопол. Ще публикуваме телефоните им в сайта на Комисията. Надявам се много да има командировани служители от вътрешността на страната. Работата на Комисията през лятото е мащабна, няма как бургаските инспектори да се отзоват на всички сигнали на недоволни потребители. Миналата година имаше 4 траншове командировани служители, показахме добри резултати по отношение на проверките. Както всяка година, така и тази ще разчитаме много на помощта на общинската администрация, на бранша. Една част от проверките се правят съвместно с НАП, Инспекцията по труда и други ресорни ведомства.

8
Коментара по темата
8.
оо
07.08.2013 10:04:28
КЗП Бургас уж работят по сигнали ,а помагат на познати за справяне с конкуренцията. Там са събрани паразити,които пречат а не помагат.
7.
бургазлия
08.04.2013 04:56:03
точно в големите хипермаркети, на клиентите се връща разликата между касова бележка и цена на рафт, ако се установи, че има такава. защо приказва глупости този. това че клиентите не гледат както трябва и не четат какво пише на етикетите, не значи, че ги лъжат. а рекламации се правят, даже и за глупости. ще ви дам пример: клиентка си закупува миризливо сирене и го връща, защото миришело. Ами то си е такова, а не че е развалено, ама откъде да знае простакесата.
6.
кк
07.04.2013 21:15:16
този трябва да го разследват за корупция, от къде има магазини в бургас и апартаменти в несебър,ало флагман задействаите се
5.
1
07.04.2013 21:07:37
на тоя бидон ако жена му го разбере ,че чука счетоводителката и инспекторките си ще го прати в кучи г.з
4.
1
07.04.2013 21:07:25
на тоя бидон ако жена му го разбере ,че чука счетоводителката и инспекторките си ще го прати в кучи г.з
3.
1
07.04.2013 21:07:15
на тоя бидон ако жена му го разбере ,че чука счетоводителката и инспекторките си ще го прати в кучи г.з
2.
aitos
05.04.2013 21:37:52
tozi zashto oshte e v tazi agencia,navremeto me reketirashe iskashe da glasuvam v obsh.savet v aitos samo to4kite na rugdi hasan..
1.
ff
05.04.2013 19:12:23
Николайчо,вземи отслабни бе човек!Как си се разплул само...като надуваем дюшек си...Отврат!Или килцата са от рушвети?!
  Добави Коментар
Тази вечер е подходяща за чувствен и бавен секс Периодът е благоприятен, само трябва да контролирате емоциите и желанията си При проблеми с акумулатора или стартирането на двигателя: Причината може да се крие в алтернатора Основната причина за подобни повреди обаче може да се крие в алтернатора - устройство, което презарежда акумулатора и управлява електрическото оборудване по време на шофиране
Обра точките на 73 години Сиймур сякаш не старее Създадоха спагети, по-тънки от човешки косъм Спагетите са от нишестени нанофибри
Защо Николета Лозанова си крие лицето? Плеймейтката се омъжила тайно за Ники Михайлов бременна в 5-ия месец Проговори за Ивка Бейбе Евгени Генчев с ласкави думи за инфлуенсърката 
Стана 108 кила "Джоуи" е в тежка депресия Майката на Атижа прогони Петър Родителката на брадърката нахока бившия съквартирант на щерка си
61-годишна жена роди първото си бебе Майката и бебчето са в общо стабилно състояние, хубавата вест идва от Скопие, РСМ  "Увеличете помощта за Украйна" Зове Рюте
Meteo Balkans: Снежна виелица блокира половин България, метър сняг ще натрупа до часове Около обяд в петък от запад на изток облачността да се увеличава и в Западна и Северозападна България ще започнат нови валежи "Казармата е загуба на време" Твърди известният актьор Станимир Гъмов