Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Внимавайте с промоциите в хипермаркетите, сравнявайте цените от касовия бон с тези от рафта

Започваме щателни проверки по Южното Черноморие. Търговците да се запознаят с новостите в Закона за туризма, казва регионалният шеф на КЗП Николай Стойков
Ключови думи: Николай СТОЙКОВ, директор, Регионалната дирекция, Комисията за защита на потребителите, хипермаркети

- Господин Стойков, какви са най-честите сигнали, постъпили в Комисията за защита на потребителите от недоволни клиенти в Бургас? Лоялни ли са местните търговци?

- Най-честите сигнали от потребители, които получаваме в офиса на КЗП в Бургас, са за отказани рекламации на стоки. Те представляват 80% от всички жалби. Клиентите са недоволни от качеството на закупените от тях печки, перални, климатици, мобилни телефони и всякакъв вид техника.

Постъпват и сигнали и по отношение на предлаганите услуги в Бургас,  като изработка на дограма, обзавеждане, поправка на автомобили. 

- За тези, които не знаят, каква е процедурата по подаване на сигнал при вас за неизпълнение на рекламацията от страна на търговеца?

- Има си законоустановени правила. Първо, рекламацията трябва да се предяви пред търговеца по надлежния ред. Търговецът, от своя страна, трябва да се произнесе в едномесечен срок дали приема или не въпросната рекламация. И в едномесечен срок той трябва да оправи тъй наречените несъответствия, да извърши ремонт, замени стоката с нова или да върне парите. Често обаче този едномесечен срок не се спазва. Тук се намесваме ние като институция. Има и съответната санкция. Тя е от 500 до 3000 лева.

Има и други нарушения в тази насока. Една част от търговските обекти не водят задължителния регистър за рекламации. Т.е. след като бъде предявена рекламацията, тя трябва да бъде вписана в Регистъра и трябва да бъде определен срок на самото й изпълнение. При някои търговци все още липсват такива регистри. Не мога да кажа, че е честа срещано нарушение, но го има.

- Казахте, че има нарушения и при фирмите в сферата на услугите, какви са те?

- Най-честото нарушение е просрочване на договорите. Клиентът примерно сключва договор  за изработката на мебелно обзавеждане в рамките на един месец, но фирмата не го спазва. В този случай, при положение, че има сключен договор, клиентът трябва да отнесе исканията си в съда. Ако потребителят има забележки по отношение на качеството на услугата, изработката, тогава той се обръща към нас. При нас оплакванията са за лошото качество на услугите.

- Големите хипермаркети ежедневно правят промоции на определени стоки. Аз лично съм свидетел, как понякога цената на рафта не отговаря на тази на касовата бележка. Имате ли подобни сигнали и как реагирате?

- Да, така е. Има значителен брой оплаквания от хранителните магазини, както от големите хипермаркети, така и от по-малките търговски обекти, където клиентът се самообслужва. В 90% от случаите те са свързани именно със сигнали за разлика между цената, която е обявена на рафтовете и тази, която излиза на касовия бон. В почти 100% от случаите на втората е по-висока, независимо дали става въпрос за колбаси, козметика или техника. А проверките стават на място от наши инспектори.

- Интернет продажбите набират скорост през последните години. Имате ли жалби в тази връзка, лоялни ли са търговците в нета?

- Имали сме единични жалби срещу фирми, които предлагат туристически пакети по Интернет. За изминалата година те са били общо 3, имаме извършени проверки и констатирано нарушение.

- Какви проверки престоят през лятото от КЗП, ще имате ли нови приемни по морските ни курорти, очаквате ли подкрепа от вашите колеги от вътрешността на страната?

- Както всяка година, така и тази ще се извършват щателни проверки по цялото Черноморие. Искам да отбележа, че има новости в Закона за туризма. Остава си задължението на ресторантьорите да извършват дейността си само в категоризирани обекти. Остава задължението на туроператорите и турагентите да извършват тази дейност чрез регистрация като такива. От гледна точка на категоризациите, досега те бяха безсрочни, сега обаче ще се дават за срок от 5 години.

Ще имаме открити приемни на КЗП по Южното Черноморие. Те ще са в Слънчев бряг, Бургас, Приморско и Созопол. Ще публикуваме телефоните им в сайта на Комисията. Надявам се много да има командировани служители от вътрешността на страната. Работата на Комисията през лятото е мащабна, няма как бургаските инспектори да се отзоват на всички сигнали на недоволни потребители. Миналата година имаше 4 траншове командировани служители, показахме добри резултати по отношение на проверките. Както всяка година, така и тази ще разчитаме много на помощта на общинската администрация, на бранша. Една част от проверките се правят съвместно с НАП, Инспекцията по труда и други ресорни ведомства.

8
Коментара по темата
8.
оо
07.08.2013 10:04:28
КЗП Бургас уж работят по сигнали ,а помагат на познати за справяне с конкуренцията. Там са събрани паразити,които пречат а не помагат.
7.
бургазлия
08.04.2013 04:56:03
точно в големите хипермаркети, на клиентите се връща разликата между касова бележка и цена на рафт, ако се установи, че има такава. защо приказва глупости този. това че клиентите не гледат както трябва и не четат какво пише на етикетите, не значи, че ги лъжат. а рекламации се правят, даже и за глупости. ще ви дам пример: клиентка си закупува миризливо сирене и го връща, защото миришело. Ами то си е такова, а не че е развалено, ама откъде да знае простакесата.
6.
кк
07.04.2013 21:15:16
този трябва да го разследват за корупция, от къде има магазини в бургас и апартаменти в несебър,ало флагман задействаите се
5.
1
07.04.2013 21:07:37
на тоя бидон ако жена му го разбере ,че чука счетоводителката и инспекторките си ще го прати в кучи г.з
4.
1
07.04.2013 21:07:25
на тоя бидон ако жена му го разбере ,че чука счетоводителката и инспекторките си ще го прати в кучи г.з
3.
1
07.04.2013 21:07:15
на тоя бидон ако жена му го разбере ,че чука счетоводителката и инспекторките си ще го прати в кучи г.з
2.
aitos
05.04.2013 21:37:52
tozi zashto oshte e v tazi agencia,navremeto me reketirashe iskashe da glasuvam v obsh.savet v aitos samo to4kite na rugdi hasan..
1.
ff
05.04.2013 19:12:23
Николайчо,вземи отслабни бе човек!Как си се разплул само...като надуваем дюшек си...Отврат!Или килцата са от рушвети?!
  Добави Коментар
Свали връхните дрехи Андреа показа отлична кондиция Арестуваха го Проблеми за Ерик Мабиус
Шокираща смърт в Русия Известна жена почина по много нелеп начин Ваксина ще спира рака, преди да се развие в тялото Учените искат да обучат имунната система да разпознава и унищожава опасните клетки
Какъв е характерът ви според кръвната група Хората имат различен характер и кръвната им група играе важна роля за това Изяли сме 13 000 тона фалшиво сирене Количеството е по-голямо от произведеното през 2023 г.
Трагедия във Франция Във френските Алпи Неприятна новина за феновете на "Спайдърмен" Премиерата се отлага, но с малко...
Провал за България В старт на биатлона Още израелски заложници бяха освободени от Ивицата Газа Докато Израел трябва да пусне от затвора стотици палестинци
Украйна с удар по Русия Украински дронове удариха ключова руска петролна помпена станция  МВР със спешна акция, ще задържа вандалите от протеста в София След раняването на 10 полицаи, МВР предприема действия срещу агресията