Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

От юни рекламите не трябва да бъдат със силен звук

Ключови думи: звук, реклами, телевизия, медии

От края на юни звукът на рекламите по телевизиите няма да е по-силен отколкото на останалата програма на медиите - това предвижда подписано днес споразумение между асоциациите на рекламодателите (БАР), комуникационните агенции (БАКА) и радио- и телевизионните оператори (АБРО), съобщава capital.bg.

Въвеждането на единния стандарт за нивата на звука на рекламата ще започне от април. Крайният срок, до който телевизии, рекламодатели и рекламни агенции трябва да се съобразят с новите правила, е 30 юни. "Софтуерът за следене на звука на рекламите все пак има определена цена, затова оставяме срок на телевизиите до края на юни", коментира председателят на АБРО Мехти Меликов. 
 
На практика подписаното споразумение има пожелателен характер. Отговорност на самите комуникационни агенции и рекламодатели ще бъде да спазват стандарта, а на телевизиите да следят за това. Такъв ангажимент към момента поемат обаче единствено членовете на БАР, БАКА и АБРО, коментира capital.bg.

Реални санкции за несъобразяване с правилата няма, а СЕМ няма и правомощия да наложи такива на компании, агенции и медии извън трите организации. "Това е споразумение с отворен край и ще очакваме всички останали рекламодатели, агенции и медии да се включат", коментира все пак Меликов. 

Инициативата за регулацията беше подета в средата на август от Съвета за електронни медии (СЕМ). Тогава от съвета се аргументираха с получените многобройни жалби и оплаквания от зрители, особено от по-възрастни, за които силния звук на рекламите е по-болезнен.

В средата на октомври депутатите от БСП Захари Георгиев, Румен Такоров и Атанас Мерджанов внесоха в парламента проектопромени в Закона за защита на потребителите, които да въведат ограничението. В мотивите си тримата посочваха, че практиката на разпространителите на радио- и телевизионни програми да излъчват реклами и други търговски съобщения със сила на звука, значително по-голяма от тази на останалата част от предаването, принуждава потребителите да регулират силата на звука ръчно. 

Поправките обаче все още се на ниво обсъждане в ресорната парламентарна комисия.
0
Коментара по темата
  Добави Коментар
След резила с Конституционния съд обвиниха прокуратурата, че крие кражбата на изборите Зоват президента да свика незабавно Консултативния съвет за национална сигурност, за да се обсъди тежката институционална криза  Яница към шеф Никола: Искаш ли гадже от ромски произход? Готвачката от Hell`s Kitchen не крие, че е влюбена в младия си колега
Голяма излагация на Мегз, но изхвърлиха Филип от Hell`s Kitchen  Инфлуенсърът, който казва, че жената, кухнята и колата са доста сходни, защото не се ли грижиш добре за тях, започват проблемите, изгори омлета Чутовна сензация в "Ергенът" Ще има ли бунт на претендентки за Мартин?
Нови разкрития за убийците на 20-годишния Мариян, единият е арестуван в Чехия Предстои да бъдат издадени европейски заповеди за арест спрямо тях, тъй като са опитали да заличат следите от убийството, а след това са напуснали страната Купи си кола за 500 000 долара Бони има много пари
Откриха две тела в къща край Петрич Все още не е ясно дали са установени следи от насилие В 7 секции не е отчетен валиден вот, а в дори 2 липсват бюлетините в чувалите ЦИК закъсня с преизчисляването на данните от изборите и заради това Конституционния съд ще закъснее със своето решение - дали ще има пренареждане в Народното събрание
Вдигна сватба, а после бързо се разведе На Емили Озмънт не й провървя в любовта Балканска страна победи Германия, Австрия, Франция, Италия и Швейцария накуп На престижно Световно
Тя разтърси "Ергенът" Млада дама разбърка картите Мутренско изпълнение на булевард в голям град Ситуацията се разигра в Пловдив