Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

От юни рекламите не трябва да бъдат със силен звук

Ключови думи: звук, реклами, телевизия, медии

От края на юни звукът на рекламите по телевизиите няма да е по-силен отколкото на останалата програма на медиите - това предвижда подписано днес споразумение между асоциациите на рекламодателите (БАР), комуникационните агенции (БАКА) и радио- и телевизионните оператори (АБРО), съобщава capital.bg.

Въвеждането на единния стандарт за нивата на звука на рекламата ще започне от април. Крайният срок, до който телевизии, рекламодатели и рекламни агенции трябва да се съобразят с новите правила, е 30 юни. "Софтуерът за следене на звука на рекламите все пак има определена цена, затова оставяме срок на телевизиите до края на юни", коментира председателят на АБРО Мехти Меликов. 
 
На практика подписаното споразумение има пожелателен характер. Отговорност на самите комуникационни агенции и рекламодатели ще бъде да спазват стандарта, а на телевизиите да следят за това. Такъв ангажимент към момента поемат обаче единствено членовете на БАР, БАКА и АБРО, коментира capital.bg.

Реални санкции за несъобразяване с правилата няма, а СЕМ няма и правомощия да наложи такива на компании, агенции и медии извън трите организации. "Това е споразумение с отворен край и ще очакваме всички останали рекламодатели, агенции и медии да се включат", коментира все пак Меликов. 

Инициативата за регулацията беше подета в средата на август от Съвета за електронни медии (СЕМ). Тогава от съвета се аргументираха с получените многобройни жалби и оплаквания от зрители, особено от по-възрастни, за които силния звук на рекламите е по-болезнен.

В средата на октомври депутатите от БСП Захари Георгиев, Румен Такоров и Атанас Мерджанов внесоха в парламента проектопромени в Закона за защита на потребителите, които да въведат ограничението. В мотивите си тримата посочваха, че практиката на разпространителите на радио- и телевизионни програми да излъчват реклами и други търговски съобщения със сила на звука, значително по-голяма от тази на останалата част от предаването, принуждава потребителите да регулират силата на звука ръчно. 

Поправките обаче все още се на ниво обсъждане в ресорната парламентарна комисия.
0
Коментара по темата
  Добави Коментар
Голяма промяна за този водещ от Нова ТВ Местят предаването в Youtube В Китай не спират да броят трупове след ужасния трус Засега има данни за 55 загинали
Добра новина за пенсионерите Стигна се до деликатна ситуация в България БРИКС има нов член - страна, чиято икономика лети в небето Младото население, новата потребителска класа и бързата урбанизация на градовете се посочват като причините за това икономиката на Индонезия, която в момента възлиза на 850 млрд. долара, да скочи с девет места
Спортният свят скърби Ужасна вест от Нидерландия Покъртително: Шофьор на маршрутка кара дрогиран Това е втори такъв случай за него
Доналд Тръмп направи сензационно предложение Канада и САЩ стават една държава? Сияе до гаджето си Известната певица Глория е много щастлива
Ето какво ще е времето днес Добра прогноза Интересно събитие в Бургаско Община Созопол подкрепя начинанието
Обра точките в нета Киара е много чаровна, получи редица комплименти София и Перник с един и същ деликатен проблем Някои младежи вилнеят вместо да залягат над учебниците