Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

От юни рекламите не трябва да бъдат със силен звук

Ключови думи: звук, реклами, телевизия, медии

От края на юни звукът на рекламите по телевизиите няма да е по-силен отколкото на останалата програма на медиите - това предвижда подписано днес споразумение между асоциациите на рекламодателите (БАР), комуникационните агенции (БАКА) и радио- и телевизионните оператори (АБРО), съобщава capital.bg.

Въвеждането на единния стандарт за нивата на звука на рекламата ще започне от април. Крайният срок, до който телевизии, рекламодатели и рекламни агенции трябва да се съобразят с новите правила, е 30 юни. "Софтуерът за следене на звука на рекламите все пак има определена цена, затова оставяме срок на телевизиите до края на юни", коментира председателят на АБРО Мехти Меликов. 
 
На практика подписаното споразумение има пожелателен характер. Отговорност на самите комуникационни агенции и рекламодатели ще бъде да спазват стандарта, а на телевизиите да следят за това. Такъв ангажимент към момента поемат обаче единствено членовете на БАР, БАКА и АБРО, коментира capital.bg.

Реални санкции за несъобразяване с правилата няма, а СЕМ няма и правомощия да наложи такива на компании, агенции и медии извън трите организации. "Това е споразумение с отворен край и ще очакваме всички останали рекламодатели, агенции и медии да се включат", коментира все пак Меликов. 

Инициативата за регулацията беше подета в средата на август от Съвета за електронни медии (СЕМ). Тогава от съвета се аргументираха с получените многобройни жалби и оплаквания от зрители, особено от по-възрастни, за които силния звук на рекламите е по-болезнен.

В средата на октомври депутатите от БСП Захари Георгиев, Румен Такоров и Атанас Мерджанов внесоха в парламента проектопромени в Закона за защита на потребителите, които да въведат ограничението. В мотивите си тримата посочваха, че практиката на разпространителите на радио- и телевизионни програми да излъчват реклами и други търговски съобщения със сила на звука, значително по-голяма от тази на останалата част от предаването, принуждава потребителите да регулират силата на звука ръчно. 

Поправките обаче все още се на ниво обсъждане в ресорната парламентарна комисия.
0
Коментара по темата
  Добави Коментар
Разтърсващи подробности за бягството на момче от детска градина в София Малчуганът се "похвалил" на приятели какво ще стори Нагло престъпление в Пловдив 19-годишен открадна телефона на жена в автобус
Един от най-силните хора в САЩ с тежки думи за Зеленски Ванс с остър коментар Каза за скандала с езика Новиков счита, че някои борци на България са тормозени
Чужденец с шокиращо провинение край Варна Шофьор на товарен автомобил се напи жестоко Голям рев в "Ергенът" Емоционални срещи в предаването тази вечер
Този сладкиш е истинска кулинарна бомба, а няма грам захар Приготвя се бързо, но още по-бързо се изяжда Цял живот сме зареждали грешно телефоните си Спазвайте това просто правило, за да удължите живота на батерията
Стойте далеч от тези зодии, ще превърнат живота ви в ад Топ 3 на най-трудните мъже Мигрант накълца лицето на полицай в Катания Нападателят е неутрализирън с тейзър
Шокираща новина за цената на жилищата В София са поскъпнали с 200% за 10 години Битката за гетото: Как ППДБ брани незаконни катуни в името на гласове за изборите* След над 20 години бездействие, гето край река Суходолска най-сетне бе премахнато