Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Вижте какви "капани" ни дебнат при коледното пазаруване

Когато хората пазаруват, те рядко успяват да сравнят офертите на отделните търговци и така да добият реална представа за промоциите
Ключови думи: намаления, аутлет, разпродажби, измами, коледни намаления, стоки, пазаруване, потребители

Еуфорията около пазаруването за предстоящите празници и увеличеният брой сделки, който се очаква, предполагат и по-голям дял на измамени или неудовлетворени от покупките и търговците клиенти.

В бързината потребителите рядко имат време да направят предварително проучване на пазара и така често са склонни да реализират „неподходяща“ покупка. Те са склонни да купят нещо, за което не са били убедени, че е достатъчно необходимо и отговаря на изискванията за качество и добра цена.

Investor.bg потърси за коментар председателя на асоциация „Активни потребители“ Богомил Николов, който разкри капаните, които търговците залагат с привидно атрактивни оферти. Николов коментира и начините, чрез които можем да се предпазим от нелоялни търговци и сделки.

Когато хората пазаруват, те рядко успяват да сравнят офертите на отделните търговци и така да добият реална представа за промоциите, смята Николов. „Коледа е времето, в което търговците пускат различни промоционални пакети. В хаоса и бързината потребителите не успяват да различат истинските промоции, защото всички магазини масово алармират за намаления, но в малко от тях те наистина са атрактивни“, обясни Николов.

Друг често срещан проблем при сделките, които се реализират предпразнично, е склонността на българина да сключва сделки за дълготраен период. Към тази категория спадат договорите за малък кредит, за покупка на скъп електроуред или друга техника на изплащане с висока лихва. Така потребителите се обвързват да плащат вноски за няколко години напред, обхванати от предпразничната еуфория.

Подобен „капан“ за потребителя са и договорите с телекомуникационните компании. Според експерта Коледа е неблагоприятно време човек да се обвърже с договор с доставчик на мобилни услуги, който рекламира допълнителни „коледни бонуси“, защото след приключването на празниците потребителят остава с контракт, по който ще има плащания за доста време напред.

С известно недоверие потребителите трябва да подхождат и към малките коледни базари, които търгуват само по време на предколедните кампании. Обикновено клиентите на такъв вид търговски обекти често остават недоволни от закупените артикули, защото срещат трудности, когато се наложи да потърсят гаранционните си права, ако не могат да открият търговеца, продал съответния продукт.

Николов напомни, че всяка година стотици български потребители се оплакват именно от такива временни щандове и пазари. Най-честите случаи на недоволство от страна на клиенти са във връзка с некачествени електроуреди и обувки.

От асоциацията съветват да се пазарува от сертифицирани търговски обекти, които са специализирани в продажбата на даден сегмент стоки. По този начин е по-сигурно, че ще могат да бъдат изпълнени и условията по сключените с всяка покупка гаранционни договори.

Въпреки множеството примери за нелоялни търговски практики, в последните години българският потребител коренно е променил поведението си и става все по-взискателен към търговците и предлаганите стоки. Николов уточни, че тази тенденция показва, че потребителите в България започват да развиват по-задълбочено наблюдение върху пазара, а това все повече ги доближава до представителите на водещите европейски икономики.

„Българите започнаха да си търсят по-активно правата, да подават жалби, да коментират недоволството си и да го отправят към съда. През последната година има голям брой спечелени дела от страна на граждани, а това стимулира все повече хора да търсят правата си по съдебен ред“, обобщи председателят на асоциацията.

0
Коментара по темата
  Добави Коментар
Как да се справите с проблемите с доверието Изгубеното доверие предизвиква трудности във връзката Любимите секс пози и трикове на мъжете Разкажете му пиперлива история
Любовен хороскоп за октомври Очаква ни вълнуващ период 6 храни, които са пълни с антиоксиданти Червено грозде
Как да се държите с хората, които са ви наранили? Насилниците често пъти са и жертви Мбапе си взе най-скъпата кола, но няма книжка Навсякъде нападателят е возен от шофьор
Арестуваха 14 души за нападението над треньора на Спартак Варна В четвъртък фенове на „соколите“ прекъснаха вечерното занимание на любимия си тим Кабинетът определи 25 енергийни обекта с национално значение Изграждането на новите съоръжения ще създаде необходимите предпоставки за развитие производството на електричество от възобновяеми източници
Софи Маринова проговори за кражбата Изпълнителката направи признание по темата в профила си в социалните мрежи Прекъснаха отпуска на затворника, заплашвал журналиста Вероника Димитрова Заплахите започнаха след разследване, което тя направи в рубриката „По следите”
Домашен арест или парична гаранция поиска Живко Бъчваров от съда, опитал да избегне удара в хората Служебният му защитник поясни, че той е опитал да направи спасителна маневра след удара в първия тир 638 лева ще е линията на бедност през 2025 г. Новият размер на линията на бедност ще окаже благоприятно въздействие върху уязвимите и най-нискодоходните групи от населението