Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Вижте какви "капани" ни дебнат при коледното пазаруване

Когато хората пазаруват, те рядко успяват да сравнят офертите на отделните търговци и така да добият реална представа за промоциите
Ключови думи: намаления, аутлет, разпродажби, измами, коледни намаления, стоки, пазаруване, потребители

Еуфорията около пазаруването за предстоящите празници и увеличеният брой сделки, който се очаква, предполагат и по-голям дял на измамени или неудовлетворени от покупките и търговците клиенти.

В бързината потребителите рядко имат време да направят предварително проучване на пазара и така често са склонни да реализират „неподходяща“ покупка. Те са склонни да купят нещо, за което не са били убедени, че е достатъчно необходимо и отговаря на изискванията за качество и добра цена.

Investor.bg потърси за коментар председателя на асоциация „Активни потребители“ Богомил Николов, който разкри капаните, които търговците залагат с привидно атрактивни оферти. Николов коментира и начините, чрез които можем да се предпазим от нелоялни търговци и сделки.

Когато хората пазаруват, те рядко успяват да сравнят офертите на отделните търговци и така да добият реална представа за промоциите, смята Николов. „Коледа е времето, в което търговците пускат различни промоционални пакети. В хаоса и бързината потребителите не успяват да различат истинските промоции, защото всички магазини масово алармират за намаления, но в малко от тях те наистина са атрактивни“, обясни Николов.

Друг често срещан проблем при сделките, които се реализират предпразнично, е склонността на българина да сключва сделки за дълготраен период. Към тази категория спадат договорите за малък кредит, за покупка на скъп електроуред или друга техника на изплащане с висока лихва. Така потребителите се обвързват да плащат вноски за няколко години напред, обхванати от предпразничната еуфория.

Подобен „капан“ за потребителя са и договорите с телекомуникационните компании. Според експерта Коледа е неблагоприятно време човек да се обвърже с договор с доставчик на мобилни услуги, който рекламира допълнителни „коледни бонуси“, защото след приключването на празниците потребителят остава с контракт, по който ще има плащания за доста време напред.

С известно недоверие потребителите трябва да подхождат и към малките коледни базари, които търгуват само по време на предколедните кампании. Обикновено клиентите на такъв вид търговски обекти често остават недоволни от закупените артикули, защото срещат трудности, когато се наложи да потърсят гаранционните си права, ако не могат да открият търговеца, продал съответния продукт.

Николов напомни, че всяка година стотици български потребители се оплакват именно от такива временни щандове и пазари. Най-честите случаи на недоволство от страна на клиенти са във връзка с некачествени електроуреди и обувки.

От асоциацията съветват да се пазарува от сертифицирани търговски обекти, които са специализирани в продажбата на даден сегмент стоки. По този начин е по-сигурно, че ще могат да бъдат изпълнени и условията по сключените с всяка покупка гаранционни договори.

Въпреки множеството примери за нелоялни търговски практики, в последните години българският потребител коренно е променил поведението си и става все по-взискателен към търговците и предлаганите стоки. Николов уточни, че тази тенденция показва, че потребителите в България започват да развиват по-задълбочено наблюдение върху пазара, а това все повече ги доближава до представителите на водещите европейски икономики.

„Българите започнаха да си търсят по-активно правата, да подават жалби, да коментират недоволството си и да го отправят към съда. През последната година има голям брой спечелени дела от страна на граждани, а това стимулира все повече хора да търсят правата си по съдебен ред“, обобщи председателят на асоциацията.

0
Коментара по темата
  Добави Коментар
Знаменит тенисист с култово последно желание Агилера поиска студена бира Зверство смрази морски град Убиха с пушка кърмеща майка куче
Желание за стриптийз в „Ергенът“, но Мартин отказа Това е гадно, каза той, след като Анна-Мария го би в игра и това й даде право да поиска нещо от него Получи огромно признание Мъри и Гьозтепе мобилизират френетична фенска маса
Събра погледите на 57 години Малина е с тяло като манекенка Вързаха й тенекия Дрю е чаровна и богата, но не сполучи с определен мъж
Река с крокодили ще е домакин на знаменито състезание? Ето какво планират Не си поплюва Фънки с негативни думи за Лили Иванова
Направи голям фурор в "Стани богат" Млад мъж отвори въпрос за 20 000 лева Ще е булка Леердам каза "да" на Пол
Пак показа класа Григор е 1/4-финалист в Маями, турнирът е за 1000 точки при трофей Беше на върха на славата, а сега е в затвора Робиньо е зад решетките