Carrefour продава бизнеса си в Колумбия за 2.6 млрд. долара
Френската верига за търговия на дребно Carrefour продава всичките си активи в Колумбия за 2.6 млрд. долара на чилийската Cencosud, съобщи Reuters. Това е поредно оттегляна от второстепенен пазар на борещата се с финансови трудности верига, която се съсредоточава върху основния си бизнес в Западна Европа. Carrefour, която е втората най-голяма търговска верига от този тип в света и има бизнес в България, предприе мащабно преструктуриране под ръководството на новия изпълнителен директор Жорж Пласа, което включва съкращаване на разходите и задълженията. Оттеглянето от Колумбия последва подобен ход спрямо Гърция и Сингапур. Сделката дава на чилийския купувач силни позиции в Колумби,я която като повечето икономики в региона се радва на нарастваща средна класа и лесен достъп до кредити.
За да финансира сделката, Cencosud ще изтегли кредит от 2.5 млрд. долара от JP Morgan Chase. "Ние не само придобиваме чудесен бизнес, но и стъпваме на един изключителен пазар – нещо, което нямаше да е възможно са чрез органичния ни растеж", заявяват от чилийската фирма.
Cencosud, която по-рано тази година се листна на борсата в Ню Йорк, наскоро придоби бразилската верига супермаркети Prezunic и чилийския конкурент Johnson's, освен това има операци в Аржентина и Перу. Компанията вече има над 900 обекта в Южна Америка, към които сделката с Carrefour ще добави 72 хипермаркета, 16 магазина и 4 кеш-енд-кери магазина.
Докато веригите за търговия на дребно от Латинска Америка започват да осъществяват своя потенциал за сливания и продобивания, европейските фирми от бранша отчитат все по-слаби резултати заради икономиите в европейските правителства и отлива на клиенти от хипермаркетите.
През август Пласа, чиято репутация на оптимизатор му е спечелила прякора "чистачът", обяви, че ще съкрати 600 работни места във Франция. Той заяви, че усилията на компанията ще бъдат съсредоточени върху основните пазари Франция и Испания, както и върху бързи разрастващите се пазари на Бразилия и Китай. В момента веригата обмисля бъдещето на бизнеса си в Турция и Индонезия. Добави Коментар