Нов вид оценки за учениците през 2013 г.
Нови оценки от 1-ви до 12-и клас се въвеждат от новата учебна година. Те ще са за проекти, върху които учениците ще са задължени да работят по всички предмети. Това съобщи зам.-министърът на образованието Милена Дамянова, цитирана от "Дарик".
Наредбата за оценяване е много остаряла и се нуждае от промени, обясни Дамянова. Очаква да бъде приет новият Закон предучилищното и училищното образование, в който ще има и стандарт за оценяването. По думите на Дамянова „той ще внесе новостите от учебната 2013/2014 година”.
През учебната 2012/2013 г. ще има промени в националното външно оценяване по български език и литература в четвърти клас, разкри още Дамянова. По думите й това ново оценяване ще даде по-реалистична картина за уменията за четене на малките ученици, разбирани в по-широк смисъл като умения за възприемане и обработване на информация, а не само като ограмотяване.
По математика, „Човекът и обществото” и по „Човекът и природата” външното оценяване отново ще е с тестове. По тези три предмета броят на задачите ще бъде намален от 20 на 19. 16 ще са задачите от затворен тип, а 3 - ще са отворените и те ще изискват логическо мислене, креативност и инициативност, каза Дамянова. И четирите теста в четвърти клас ще се решават, както и досега, за един учебен час.
През новата учебна година няма да има промени в националното външно оценяване по математика и по български език и литература в седми клас - форматът на изпитите и задачите си остават, каквито бяха през изминалата учебна година, заяви още Милена Дамянова.
Промени обаче ще има във външното оценяване при другите предмети от националното външно оценяване в седми клас - в природните и обществените науки, и в чуждите езици.„С тези учебни предмети не се кандидатства и към тях интересът и вниманието, като че ли са доста занижени и не се възприемат насериозно, коментира зам.-министърът.
В държавните зрелостни изпити за 12-и клас през новата учебна година няма да има никакви промени.
Новите учебни програми вече се обсъждат. В тях ще бъде заложено, че до 60% от учебното съдържание трябва да е отделено за теоретичните знания, а 40% - за практическите упражнения. Добави Коментар