Петролът поевтиня, а "Лукойл" вдигна цените, недоумяват сини депутати
След като през последните няколко дни горивата по бензиностанциите отново рязко поскъпнаха, днес високите им цени се коментираха в парламента.
Българските граждани и българският бизнес са подложени на истински терор с непосилно високите цени на течните горива, заяви депутатът от Синята коалиция Иван Иванов по време на брифинг в Парламента.
Той представи данни, според които България е на 18-то място по цена на горивата, формирана извън цената на суровия петрол, акциза и ДДС.
17 страни имат по-ниски производствени и транспортни разходи при горивата, както и разходи за съхранение и дистрибуция, макар че заплатите там са далеч по-високи от българските. Как става това?, запита депутатът.
Той припомни, че Комисията за защита на конкуренцията още преди 4 месеца е излязла с определение за картел между четирите големи играчи на пазара на горива у нас и им е дала едномесечен срок да представят своите аргументи против.
Той изрази своето недоумение и защо една година вече се бави въпросът за господстващото положение на "Лукойл" по отношение на авиационното гориво.
"Правителството дава бонус преди всичко на "Лукойл" и на някои други компании, които държат монопол в търговията с течни горива. Защо правителството не работи за създаване на конкуренция, а за развитие на монопола в търговията с течни горива", попита синият депутат.
Според народния представител Михаил Михайлов, от началото на февруари до момента, петролът сорт Брент, който е основен при формирането на цената на течните горива, на международните пазари варирал от 124 долара за барел до 103.2 долара - днес.
В момента при по-ниски стойности на международните пазари в България дизелът вече е 2.73 лв. В същото време, отбеляза депутатът, оттогава досега доларът е поскъпнал спрямо лева само с 0.3%.
Сините смятат, че няма обяснение за тази висока цена в момента в България, още повече, че международната цена на петрола е с 20 долара надолу.
Когато забележиш, че яздиш умрял кон, слез от него!!!
Но у нас често предприемаме други стратегии за справяне с проблема:
казваме, че винаги сме яздили този кон !!!
повишаваме стандартите за качество за яздене на умрели коне!!!
плащаме на хора от чужбина, които уж можели да яздят умрели коне !!!
включваме обучителен модул, за да се научим да яздим по-добре !!!
правим сравнение между различни умрели коне !!!
променяме критериите, които определят кога един кон е умрял !!!
впрягаме много умрели коне заедно, за да станем по-бързи !!!
обясняваме: Никой кон не може да е толкова умрял, че да не може повече да го яздим !!!
обясняваме, че нашият кон е по-добре, по-бързо и по-евтино умрял, отколкото други коне !!!
създаваме група по качеството, за да се намери приложение на умрелите коне !!!
откриваме независимо разходно перо за умрели коне !!!
увеличаваме сферата на отговорност на умрелия кон !!!
развиваме мотивациони програми за умрели коне !!!
преструктурираме, за да може една друга област да получи умрелия кон
Когато забележиш, че яздиш умрял кон, слез от него!!!
Но у нас често предприемаме други стратегии за справяне с проблема:
казваме, че винаги сме яздили този кон !!!
повишаваме стандартите за качество за яздене на умрели коне!!!
плащаме на хора от чужбина, които уж можели да яздят умрели коне !!!
включваме обучителен модул, за да се научим да яздим по-добре !!!
правим сравнение между различни умрели коне !!!
променяме критериите, които определят кога един кон е умрял !!!
впрягаме много умрели коне заедно, за да станем по-бързи !!!
обясняваме: Никой кон не може да е толкова умрял, че да не може повече да го яздим !!!
обясняваме, че нашият кон е по-добре, по-бързо и по-евтино умрял, отколкото други коне !!!
създаваме група по качеството, за да се намери приложение на умрелите коне !!!
откриваме независимо разходно перо за умрели коне !!!
увеличаваме сферата на отговорност на умрелия кон !!!
развиваме мотивациони програми за умрели коне !!!
преструктурираме, за да може една друга област да получи умрелия кон