Туристите от Източна Европа се завръщат в Слънчев бряг
Слънчев бряг отново е дестинация №1 за туристите от Централна и Източна Европа. Най-голям ръст на туристите тази година има от Русия, Унгария, Чехия, Словакия, Полша, Молдова.
„Повечето туристи от т. нар. бивши социалистически страни са млади, активни хора от средната класа. Те вече са посетили много европейски и световни курорти и избират Слънчев бряг не от носталгия, а заради модерната хотелска база и прекрасни условия за почивка на добри цени”- коментира Янко Янов, генерален мениджър на най-голямото хотелско дружество в Слънчев бряг- „Слънчев бряг хотел холдингс” АД .
Още от средата на юни, цялата хотелска база на „Слънчев бряг хотел холдингс”АД е заета с туристи. Спрямо миналата година, ръстът в резервациите е с около 10%, предимно на туристи от Централна и Източна Европа. Запазва се интересът към Слънчев бряг и на стратегическите туристически пазари -Германия и Израел, уточни генералният мениджър на „Слънчев бряг хотел холдингс” АД. Дружеството обединява шест големи хотелски комплекса в Слънчев бряг - „Хризантема”, „Несебър бийч”, „Бургас бийч”, „Тракия”, „Тракия плаза”, „Тракия апарт”, всеки с уникален дизайнерски облик и архитектура, със собствени паркови площи и басейни.
„Слънчев бряг хотел холдингс” работи с над 30 туроператорски фирми, включително най-големите туроператори на световния пазар.
Българските туристи в Слънчев бряг също са повече тази година, което се дължи на изгодните отстъпки за почивка с деца в големите хотелски комплекси. В хотелите на „Слънчев бряг хотел холдингс” целият пакет „ол инклузив” е безплатен за дете до 13 години на допълнително легло с двама възрастни в стая. През юни и септември например „ол инклузив” на ден е между 50 и 60 лв. на човек, а през юли и август -от 70 до 100 лева, според категорията на хотелския комплекс в дружеството. Холдингът е от първите в Слънчев бряг въвели услугата „ол инклузив” преди повече от 10 години, при това по най-добрите световни практики - не само като храна и напитки, но и с разнообразни развлечения за туристите, водни атракции и басейни, детски и спортни комплекси, шоу програми, тематични вечери на различни национални кухни и култури. Показателен е фактът, че в хотелите на дружеството почиват в момента летовници дори от морски държави с развит туризъм като Италия, Португалия, Гърция, Турция.
Развитието на автотуризма е една от новите тенденции в Слънчев бряг. Нарастват туристите от България и близките европейски страни, които за по-голяма мобилност предпочитат да посетят курорта със собствен автомобил, ползвайки туристически пакети от туроператори или резервации по интернет.
Автотуризмът се развива като тенденция в цяла Европа през последните години, затова проблемът с паркирането в Слънчев бряг вече е голям и ще става все по-голям, алармира генералният мениджър на „Слънчев бряг хотел холдингс” АД Янко Янов. Според него, необходимо е изграждане на нови паркинги в най-големия ни курорт неотложно. Дейността на държавата относно магистрала „Тракия” и строежа на нови пътища е също много важна и положителна за туризма в този аспект, коментира Янко Янов.
Само за последните десет години, Слънчев бряг е посетен от повече чуждестранни туристи, отколкото е цялото население на България и това го показва всяка статистика. Този факт е показателен за голямата роля и значение, които курортът има за развитието на българския туризъм и за цялата икономика на държавата, посочи мениджърът на най-голямото хотелско дружество- „Слънчев бряг хотел холдингс” АД.