Кои "правила" в службата е по-добре да не спазвате
Повечето хора си мислят, че знаят ключа към успешната кариера и той се крие в няколко прости правила - да си смирен, да си неуморен, да избягваш лични, емоционални или неудобни теми и винаги да си на разположение на шефа. Да, но експертите твърдят, че не всички от тези „работни максими" си заслужава да бъдат спазвани. Ето и кои от тях е по-добре да нарушите:
1. Не трябва да повдигате емоционални теми
Какво лошо има да бъдете открит с колегите си и да говорите с тях за проблемите си от служебно естество, дори те да са прекалено трудни за споделяне. Да кажем, че с колегата ви имате различни стилове на работа и между вас има сериозно напрежение. От това продуктивността и на двама ви страда. Ето защо е от решаващо значение да се изправите срещу този колега и да го попитате директно какво у вас го разстройва и заедно да помислите как да излезете от ситуацията.
2. Задължително е да се изкачвате по стълбата в йерархията
В нашето общество сякаш има натиск с времето да започнем да печелим повече пари и да имаме все повече отговорности. Но реално не всеки ги иска. Не всеки мечтае за повишение, защото знае, че то може да отнеме част от личното му време и спокойствие. Няма нищо лошо в това да се задоволявате с определен пост и да не държите непременно да израствате в службата. Стига това да ви прави щастливи.
3. Трябва да работите само това, за което сте наети
Вашият шеф почти през цялото време трябва да има поглед върху цялостната картина в офиса и ще ви бъде благодарен, ако понякога го отменяте. От време на време излезте от черупката на своите задължения и обърнете внимание на организацията на фирмата. Така ще можете да оцените работата на колегите си и дори да дадете полезни идеи за оптимизацията на компанията.
Добави Коментар