МОЛ „Галерия“ остави без ток „Славейков“?
По шест пъти на ден гасне електричеството в блоковете около новия МОЛ „Галерия“, оплакаха се потърпевши. Токът спира внезапно и ударите се отразяват върху всички елуреди. Има вече повредени хладилници, факсове, а крушките гърмят като фойерверки. Най-много страдат хората с включени компютри. От внезапното спиране на тока при много славейковци вече са се появили повреди, а някои трябва да носят лаптопите си за преинсталация. Гръмнали са и няколко модема.
Над час стояхме с детето с количката в асансьора, оплаква се Камелия Йончева. Отивах на гости на приятелката си в бл. 9 и останахме вътре. Детето се разплака, аз се паникьосах, приятелката ми хукна да търси помощ. Накрая никой не се озова и прекарахме в тъмното дълго време. Освен Камелия, са потърпевши и възрастни хора, които се връщали от пазар. Те заседнали с торбите между етажите и немощно почуквали по стените с надеждата някой да ги чуе. Старица с бъбречни проблеми признава, че не могла да се удържи и се изпуснала.
При нас няма никакви проблеми – обясни Крум Kосев от пресцентъра на ЕВН- България. Той помоли за половин час да направи проверка и съобщи, че компанията няма вина за спирането на тока. Имало единични сигнали от единични блокове, имало и гръмнал трафопост в двора на училище „Димчо Дебелянов“, но това не било причина за масовото спиране. Те нямали такива сигнали за повреди и съответно нямали и вина. Проучването на пресцентъра показало, че в Бургас се извършва ремонт на подстанцията до „Младост“ и проблемите с тока идвали оттам. Подстанцията обаче била на НЕК.
Защо винаги всяка вина се прехвърля върху нас – попита ядосано Емил Таслаков, от ръководството на НЕК. В момента ние наистина извършваме ремонт на подстанцията и единствените оплаквания са от пенсионери, че вдигаме шум. Няма как ние да сме причината, защото дори за миг да спрем подаването на еленергия, ще спре токът в целия комплекс, а не на места. Ще ви го обясня простичко за пред вашите читатели. Представете си подстанцията, като една цистерна, пълна с вода. /в случая е с ток/. От нея излиза маркуч и оттам ЕВН черпи толкова, колкото му е необходимо. Не сме прекъсвали нито за миг електричеството и ЕВН е разполагала с необходимите мощности. Нека се проверят дневниците за работа, там няма как да се излъже. Няма аварии, няма нарушение на технологичния режим, няма причина някои блокове да светват и угасват по цял ден. Трафопостовете също не са наша структура, а на ЕВН. Некоректно е да си измиват ръцете с нас.
Бивши елинженери обаче твърдят, че тези токови удари в югоизточната част на комплекса идват от претоварване на мрежата. Те са започнали в деня, в който беше открит МОЛ „Галерия“ и продължават оттогава всеки ден. Според специалистите МОЛ-ът е свързан с мрежата, която обслужва комплекса, получава се силно претоварване и бушоните в трафопостовете гърмят. Според слухове магазинът-гигант смуче от тока на ж-к- „Славейков“ и захранването му не е доизкусорено. Той би трябвало да се захранва от отделен трафопост, който няма никаква връзка с комплекса. И ако сега непрекъснато стават аварии в захранването, то през зимата жителите на „Славейков“ ще бъдат подложени на непрекъснати токови удари и на пълна липса на ток.
Проверката на тези слухове обаче удари на камък. От телефона за справки на МОЛ-а казаха, че не знаят какво е захранването и как е направено. От НЕК отговориха, че доставянето на ток до определени сгради не е тяхна работа, а от ЕВН, че нямат информация има ли нов трафопост или няма. От НЕК веднага контрираха, че не може ЕВН да нямат информация.
И докато големите се ритат и си прехвърлят отговорността, „Славейков“ и днес играе на „тука има, тека нема“, а токовите удари продължават.
Аман от свободни съчинения...
огромен процент от бургазлии ползват модеми
ADSL примерно