Пазаруваш „на промоция“, плащаш по-скъпо на касата
При проверки, извършени в различни региони на страната, инспекторите на Комисията за защита на потребителите (КЗП) продължават да констатират разминаване между обявените цени на етикети и брошури и цените, заплащани от потребителите на касите. Това съобщиха от Комисията.
В единия от проверените обекти клиент е бил таксуван със значително по-висока цена за кашкавал от обявената на етикета, като впоследствие му е отказано възстановяване на разликата в цената. В същия обект са открити и други продукти, рекламирани с намаления, при които на касата е маркирана по-високата стара цена.
В друг проверен обект са констатирани сходни нарушения - продукти, рекламирани в брошура с намалени цени, всъщност са били маркирани на касата на по-високи цени, отколкото е обявено в рекламните материали, посочват като конкретни примери от КЗП и припомнят, че търговците са длъжни да предоставят точна и ясна информация за цените на стоките.
При проверката контролните органи констатираха, че на щанд в търговска зала се предлагат зеленчуци - чесън, бяло зеле и червено зеле с обозначен произход "България", но след изискване и анализ на съпътстващите доставни документи и сертификати за произход, се установи, че въпросните продукти са с произход от Испания и Република Северна Македония. Посочването на невярна информация относно произхода на хранителните продукти представлява нелоялна търговска практика по смисъла на Закона за защита на потребителите. Географският произход е съществен фактор при потребителския избор, особено когато се отнася до храни. Подобни действия могат да доведат потребителя до вземане на решение за покупка, което не би направил, ако беше предоставена точна и вярна информация, отбелязват от КЗП.
Бъдете особено внимателни при пазаруването около празниците и не се колебайте да подадете сигнал, когато видите, че правата ви на потребител са нарушени, съветват от КЗП.
Припомняме, че през февруари Българската агенция по безопасност на храните (БАБХ), Националната агенция за приходите (НАП) и КЗП започнаха проверки в магазините във връзка с мерките, предприети от правителството за скъсяване на веригата на доставките и елиминиране на нелоялните практики при хранителните стоки.
Ала Бала!
Защо ли номерата им минават само
у нас!?????????
КАУФЛАНД взимам мариновани краставички на промоция. Отивам на касите и тъй като си знам стоката карам касиерката да провери дали са промоционалните, защото излиза редовната цена. Тя отговаря, че като приключела сметката щяло да излезе. Ама не излезе. Каза ми да ида на Информация да ми върнат парите, щото тя не можело да връща. Отивам на информация, а там ми казват, че не приемали хранителни стоки на рекламация. Казах й, че отивам обратно на касата и ще вдигам панаир докато касиерката ми върне парите.Тогава се съгласи да ми върне парите.
ЛИДЛ - намалените стоки със зелен и оранжев етикт не се намалят на касата автоматично, а трябва да се удари бутон за всяко намеление. Не го правят, а ако им се обърне внимание, казват, че накрая щяло да излезе. Накрая не излиза и ако не се направи панаир не връщат парите.
Т-МАРКЕТ СА ШАМПИОНИ - промоциите излизат на касата на редовна цена.
Общия хит при промоциите ако цената наистана е ниска е стоката да я няма изобщо, като казват че до обяд не са ги докарали, а след обяд, че са свършили.
Но ние сме виновни, защото ако всеки клиент им върне лъжливата промоция ще спрат да мамят хората.
преместили са си го в другия крачол ли?