Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Започват тестовете на системата за контрол на средната скорост

Това е пореден опит на държавата да сложи край на войната по пътищата
Ключови думи: средна скорост, тестове, система, въвеждане, пътища, българия

Днес започна тестването на системата за секционен контрол на средна скорост. Изпитванията се провеждат от Национално тол управление съвместно с Българския институт по метрология и имат за цел да проверят точността на измерванията преди въвеждането на системата.

Процедурата ще завърши с одобрение на типа измервателно средство. Тестовете се провеждат на Северната скоростна тангента в София, на отсечка с дължина 10,278 км, предава btv.

Край на 140 км/ч по магистралите! Новите правила влизат в сила до дни

На първите изпитвания присъстваха министърът на регионалното развитие Иван Иванов, директорът на Национално тол управление проф. Олег Асенов и председателят на Български институт по метрология Паун Илчев.

За тестовете са предвидени 500 преминавания при различни скорости, атмосферни условия и в различни части на денонощието.

За всяко преминаване се сравнява реална скорост на автомобила с отчетената от системата по предварително утвърдена методика.

България със спешни мерки срещу войната по пътищата

Измерването на средна скорост е процес на определяне на измервателна величина, поради което използваните устройства трябва да преминат процедури за оценяване на съответствие с действащите регулации.

Тези процедури се извършват от Българския институт по метрология и гарантират точността и степента на съответствие.

След приключване на процедурата за одобрение на типа и с влизането в сила на законодателните промени МВР ще може да използва данните от системата за целите на правоприлагането.

23
Коментара по темата
23.
Човек с въпрос
11.04.2025 08:52:05
Те хубаво си тестват северната тангента, ами останалите тол камери? За тях как да знаем дали вярно засичат? Всяко устройство, измерващо скорост в публична употреба, подлежи на сертификация и калибриране и то периодиочно. Това важи за радари, лазери, камери и т.н. Иначе е незаконно.
22.
много
11.04.2025 08:17:13
неадекватни от 140 на 130 плюс минус десет километра ,абе не ли по добре да ги направите на 100 така ще сте по зелени а и електрияките няма да се притесняват че правят задръстване на магистралата
21.
Дедо ви
10.04.2025 19:43:11
А кога ще се тества системата за контрол на строителството на пътища ? Или това е друго, важното е "наши" фирми да правят ремонт на ремонта и после да обвиняваме джигитите че се трепят по тртокласните ни "магистрали" Яжте банани глупендери и се ядосвайте на КАТ че ви снима по заповед на ОНЕЗИ дето ви оправят вече 35 години
20.
ФАРСКЕЙП!!!
10.04.2025 19:05:16
Това, добре, НО!, кога ще бъдат взети мерки за издънените дизели, които димят и тровят наред???

Ганьо, като нямаш пари да си стегнеш бараката, има градски транспорт.!!!!

Никой не е длъжен да бъде осмърдяван от таива въшльовци!!!!
19.
Сандо
10.04.2025 17:24:52
Ми те сите инспекторе са с очила дали виждат добре показанията на лаптопа моим само да гадаем
18.
Извънземното от Царичина
10.04.2025 16:31:34
Направете пак една операция за спасяването на извънземното от Царичина, побъркани държавни търтеи без работа - мислят само за крадене.
17.
Бъдещето на автомобилите
10.04.2025 16:24:59
Автомобилите стават по-модерни и сигурни.

Последната иновация е софтуер, който засича дупките и регулира окачването така, че да не "скочиш" в дупката, а да минеш гладко през нея, което гарантира усещане на шофиране подобно на летене или плуване..

Коли на 20 години имат системи за пребоксуване, ABS, превенция на удар, засичат пешеходци, засичат заспали водачи, серво волани, системи за стабилност, спускания, изкачвания и какво ли не.

Но и това не помага на българските пътища. Кой ги строи толкова некъдърно бе д***а...
16.
Дупките са виновни
10.04.2025 16:19:19
Един път като влязох в един коловоз, колата ми се подметна и изкочи в другото платно. Карах с 85км/ч при ограничение 90.

Един друг път на магистралата със 120 при ограничение 140 минах през една БАБУНА и щях да се разбия като спейс екс ракета.

90% от опасните ситуации са от лошите пътища, а не от водачите.

Редовните водачи са научили и знаят точното местоположение на всяка една дупка по всички пътища, но когато на пътя мине някой нов, обикновено стават опасните ситуации, защото не знае къде са дупките и ако кара дори по правилата, губи управление и катастрофира, понякога фатално - както бе случаят с детето.
15.
Спиди Гонзалез
10.04.2025 16:17:50
Ето ви едно сравнение с Великобритания в която съм живял в периода 2002 - 2005 и това бе още тогава, страна нашарена с камери и сурови глоби, а ,а сега да не говорим, следят всеки и всичко под лупа. В онзи период там годишно умираха около 3500 души, сега са наполовина. У нас умираха около 1000 души, сега са около 500. Има трайна тенденция към намаляване и там и тук независимо от камерите. Разликата е в подобрената информираност относно проблема и по сигурните автомобили. Глобите със сигурност, не са определящ фактор.
14.
Среден 3
10.04.2025 16:13:50
А средна дълбочина на дупките и коловозите кога?
13.
merd
10.04.2025 16:12:43
Точно северната тангента дето е дроб... Средна скорост, тъпанари, то пътища няма.
12.
Дрон
10.04.2025 16:11:35
Скоростта не е основния фактор за пътните произшествия. Най-много катастрофи стават заради лошите пътища, просто в МВР е създадена стройна организация да се манипулира статистиката. Защото от превишената скорост се хранят корумпираните полицаи. Устройва ги тя да е най-важният фактор и затова я посочват като причина. Истината обаче е друга. Лошите пътища са без конкуренция на първо място като причинител на катастрофи. “Несъобразената скорост” често е измислен фактор просто за да не се посочи истинската причина. Нямат интерес от истината.
Пътищата се развалят от претоварените камиони. Не от автомобилите, не от големия трафик, от претоварените камиони е.
Ето каква е историята с претоварването.
Дъжавата си поръча преди 6 години 120 кантара за измерване на теглото на камионите в реално време. Мотираха се 100. Тези 100 кантара се поддържаха първите 2 години гаранционно от фирмата доставчик. Не, че държавата ги пусна тези кантари да работят, разбира се, че не, но се поддържаха. Докато ги поддържа частната фирма, работят 100 от 100. И тук идва интересното. Държавата информира доставчика, че вече държавата сама ще си поддържа кантарите. Провеждат се процедури, избрани са фирми. Договорите са за милиони и НЯМА ИЗВЪРШЕНА ПОДДРЪЖКА НА НИТО ЕДИН КАНТАР! Нито един!! Парите са усвоени, кантарите са зарязани за да се развалят. През цялото това време, освен че не работят, държавата си плаща допълнително, но ги оставя да се развалят. Кантарите не са работили нито един ден.
Сега държавата прави ревизия на кантарите. Резултатите ще са шокиращи. Не повече от 20% са годни да работят. Това е резултатът.
Моля някой да ми обясни, как това не е безстопанственост минимум и къде е прокуратурата?!?
Знае се кой министър взе поддръжката от доставчика.
Знае се кой е пуснал процедурите за поддръжка на свои фирми.
Знае се, че са платени милиони по тези договори.
Знае се категорично, че не е извършен нито един ремонт.
Сега ще се разбере, че 80% от кантарите ще имат нужда отново от ремонти за да заработят. Евентуално някога.
Моля ви, обяснети ми как тук няма престъпление?!?
И само информатино, ще закръгля числята, но да знаете. Десетки са случаите на привикани служители на инвеститора в ДАНС, да разкажат всичко за кантарите и да бъдат сплашвани. Има над 20 сигнала в ДАНС срещу инвеститора и всички бяха проверени детайлно. Има над 50 сигнала в други служби срещу инвеститора, всички проверени детайлно и НИЩО НЕ НАМЕРИХА нередовно. Нищо! Само сплашване…
За същият период, няма нито една проверка, нито на ДАНС, нито на прокуратурата, нито на друг орган защо не работят кантарите. Без думи.
Ето затова умират по пътищата, ето затова няма инвеститори в България. Гонят ги, дори с цената на човешки животи по пътищата, изобщо не им пука.
Запомнете, по пътищата се избиваме защото са лоши, лоши са защото претоварените камиони ги развалят. Не ги хващат, защото си плащат. И ако си мислите, че проблемът е само в некачественото строителство, не е, лъжат ви защото това ги устройва. Точно както МВР ви лъже, че скоростта е основния фактор, защото тях това ги устройва.
11.
Затягай колана!! Дупки не останаха!
10.04.2025 15:59:02
Където е тегло пак ще тече
- тук всичко е свързано с кражби.
Властта наркотик е - все ги влече,
а кражбата най се услажда.

След нищоправене ганьовско,
дали сме хиляди грешни,
жертви, ранени нахалос.

Разбойници с власт,
безмилостно грабят,
родината наша, без жалост.
10.
Бай Ганьо
10.04.2025 15:56:10
Поредния начин да ни крадат законно и пак под предлог, че го правят за наше добро. От години насам бТВ, Нова и Канал 1 наложиха фразата "войната по пътищата", въпреки, че за последните около 20 години, смъртността е спаднала на повече от 50% при минимум два пъти повече превозни средства.
Нямаме пътища и не се прави точна оценка за реалните причини за тежки ПТП-но, но обикновено това са рискови изпреварвания, управление на МПС след употреба на алкохол или наркотици, отнемане на предимство и неадекватна пътна инфраструктура. Скоростта съвсем не е първопричина.
9.
киноман
10.04.2025 15:44:03
- Това какво е?
- Куче. Куче-касичка.
- Куче? Старомодно…
- Имаме модерни! Камера-касичка и шлем-касичка.
- Тази камера защо е зелена?
- Това е тол-камера!
- Така ли? Защо не пише?
- От модела е.
- Лошо! Лошо, гербарю…
- Седларов.
- Лошо, Седларов, лошо!
8.
Въй
10.04.2025 15:39:10
Пътища няма!
7.
Субтитри от снимката
10.04.2025 15:34:08
"Другарю милиционер, какво показва устройството"
"Нищо не е засякло, явно има дефектна камера"
"О, каква беда! Сега трябва да натоварим данъкоплатеца с покупка на нови камери, внесени от на брат ми фирмата!"
"Колко ще струва, другарю началник?"
"На първо четене 100-200 милиона и ще оправим проблема"
"200млн лева ли?"
"Не.. Левро! ХЙАхахахаА Мисирката ни наснима, давай да си одиме!"
Всички се превиват от смях, затварят лаптопа и се качват по колите
6.
Електронно Правителство
10.04.2025 15:27:01
Е нали Томислав Дончев "усвои" 2 милиарда лева за Електронно Правителство, да ни дигитализира и да ни идват глобите в телефона.

Още два ката глоби сложете отгоре, мама ви
5.
Червен контрол на пътА
10.04.2025 15:25:06
Така става, като гласувате за червените комунисти от БСП. Вчера Боко заповяда да се сложи контрол през тол системата и днес робите му от БСП вече правят чертежи колко милиона ще им трябват за една национално отговорна работа...

КРАДЦИ! КРЪВОПИЙЦИ! ПИЙТЕ СИРОМАШКА КРЪВ! УУУУ!!!
4.
Скоростта не ни е проблема
10.04.2025 15:22:49
Цяла България видя в телевизора как един камион се хлъзна на мокрия завой. Камиона караше с 70км/ч, а не със 140. Ерго пътят е виновен, а не скоростта, абдали такива.

Правели опити за средна скорост... мама ви глупава д***а.
3.
Na brat pit brat mu
10.04.2025 15:22:19
Кви са тия мутри уе....?
2.
Ханко Брат
10.04.2025 15:12:09
Липсата на пътища убива в Бг!
1.
lep
10.04.2025 15:10:38
Тези хора не разбраха, че не скоростта убива. Нима дядото или мангала каращ в насрещното по магистралата е по-малко опасен?? Или пререждащият се който се зарежда 1-ва кола на светофара изпреварващ останалите 10-20 коли, които си чакат своя ред?? Или пешеходеца, който е решил, че точно по средата на пътя му се пресича .... и т.н и т.н. Не. скоростта убива. Лошите пътища и несъобразителните шофьори и пешеходци го правят.
  Добави Коментар
Дългогодишен брак се разпадна, защото жена сподели, че... Деликатна ситуация в САЩ Иска да се пенсионира Кейт Бланшет е милионерка, желае да й остава повече свободно време
От АПИ с важна информация за "Хемус" Утре за ремонт на асфалтовата настилка последователно ще се ограничи движението за всички автомобили в двете посоки от 30-ти до 47-ми км на магистралата Съседи със страхотен рекорд Партизан Белград с невероятен хеттрик, феновете на "гробарите" обичат много клуба и баскетбола
Агресивен мъж счупи носа на шофьор на автобус В област Кюстендил Разкри защо не говори на български Ситуацията с Фарниев е деликатна
Разтърсващи подробности за бягството на момче от детска градина в София Малчуганът се "похвалил" на приятели какво ще стори Нагло престъпление в Пловдив 19-годишен открадна телефона на жена в автобус
Един от най-силните хора в САЩ с тежки думи за Зеленски Ванс с остър коментар Каза за скандала с езика Новиков счита, че някои борци на България са тормозени
Чужденец с шокиращо провинение край Варна Шофьор на товарен автомобил се напи жестоко Голям рев в "Ергенът" Емоционални срещи в предаването тази вечер