Вашият сигнал Връзка с Флагман

Потребители заляха КЗП с 28 000 жалби

Потребители заляха КЗП с 28 000 жалби
Ключови думи: Комисията за защита на потребителите, 27 549 жалби, потребители

През 2024 година в Комисията за защита на потребителите (КЗП) са получени 27 549 жалби и сигнали от граждани. В по-голямата си част те касаят права на потребителите при покупка на определени видове продукти от интернет сайтове, рекламации на стоки, сключени договори с мобилни оператори, оплаквания, свързани с услуги, предоставяни от банки или във връзка с договори за т.нар. "бързи кредити", презентации по домовете или в хотели с цел закупуване на стоки и др.
 
Това каза в интервю за БТА председателят на КЗП Мария Филипова, която беше потърсена по повод днешния Световен ден на правата на потребителите, провъзгласен от Общото събрание на ООН, предава lupa.bg.
"Използвам случая да обърна отново внимание на факта, че потребителите най-добре могат да се защитят сами, като бъдат внимателни и се информират предварително за условията, при които сключват договори с търговците. Да бъдат малко по-подозрителни към обещанията за чудодейни стоки или маркови такива на нереално ниски цени", посочи тя.

Филипова припомни, че на първо място потребителите имат право на информиран избор. Това означава, че преди да закупят стока или ползват услуга, те трябва да разполагат с достатъчно информация, която да им позволи да изберат най-доброто за тях приложение, без да бъдат изненадани впоследствие неприятно от скрити обстоятелства, които е било възможно да се предвидят.

    Потребителите имат право и на ползването на безопасни стоки и услуги, за което се грижи КЗП съвместно с другите държавни органи. Имат право на защита срещу прилаганите, спрямо тях, нелоялни търговски практики. През миналата година са забранени 269 различни практики, които са прилагани от традиционни и онлайн търговци в различни пазарни сектори - туристически услуги, хранителни и нехранителни стоки, електронни съобщителни услуги, при продажби от разстояние и извън търговски обекти, посочи тя.

При все по-разпространената търговия от разстояние, потребителите имат право, без да дават обяснения, да върнат закупената стока и да развалят договора в 14-дневен срок. Имат право да предявят рекламация, когато закупят стока или ползват услуга, които не съответстват на договореното с търговеца. Потребителите имат право да изискат безплатен ремонт, замяна на стоката, намаляване на цената или възстановяване на платената сума. Важно е да запазят документа, удостоверяващ покупката или ползването на услугата, обясни още председателят на КЗП.

0
Коментара по темата
  Добави Коментар
Засилват контрола по пътищата за почивните дни: Цивилни полицейски коли ще следят за нарушители Засилват контрола по пътищата за почивните дни: Цивилни полицейски коли ще следят за нарушители Очаква се днес да е много по-спокойно с оглед на това, че в четвъртък беше натоварено движението по пътищата С този вит козунак с течен шоколад ще оберете точките на Великден Ето я рецептата
Хотелите по Северното Черноморие били пълни с румънци по Великден Немалко са и българските туристи за празника Жълт код за интензивни валежи е обявен за шест области Прогноза за времето - петък, 18 април 2025 г.
Падат лихвените проценти Икономическият растеж на Еврозоната ще пострада сериозно от американските мита, предупреждава ЕЦБ Голяма палачинка за закуска! Готви се сама, има тайна съставка Може да е и сладка, и солена
Извънредно: Бизнесмен изчезна в София, полицията е накрак Апел за помощ: Мъж е в неизвестност в София, близките търсят информация Голямото завръщане: Гурбетчии пълнят полетите за Великден Пътуват предимно към София и Варна
Разводът на годината. Легендарна двойка продава имотите си Майкъл изглежда все по-крехък и неподвижен, сподели близък на холивудските звезди Трагедия с рибари в... САЩ
Съди Биг Брадър за грандиозна сума Скандал с Мики Рурк Бивша на Гришо изчерви мрежата (СНИМКА) Геня е много чаровна