Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Потребители заляха КЗП с 28 000 жалби

Ключови думи: Комисията за защита на потребителите, 27 549 жалби, потребители

През 2024 година в Комисията за защита на потребителите (КЗП) са получени 27 549 жалби и сигнали от граждани. В по-голямата си част те касаят права на потребителите при покупка на определени видове продукти от интернет сайтове, рекламации на стоки, сключени договори с мобилни оператори, оплаквания, свързани с услуги, предоставяни от банки или във връзка с договори за т.нар. "бързи кредити", презентации по домовете или в хотели с цел закупуване на стоки и др.
 
Това каза в интервю за БТА председателят на КЗП Мария Филипова, която беше потърсена по повод днешния Световен ден на правата на потребителите, провъзгласен от Общото събрание на ООН, предава lupa.bg.
"Използвам случая да обърна отново внимание на факта, че потребителите най-добре могат да се защитят сами, като бъдат внимателни и се информират предварително за условията, при които сключват договори с търговците. Да бъдат малко по-подозрителни към обещанията за чудодейни стоки или маркови такива на нереално ниски цени", посочи тя.

Филипова припомни, че на първо място потребителите имат право на информиран избор. Това означава, че преди да закупят стока или ползват услуга, те трябва да разполагат с достатъчно информация, която да им позволи да изберат най-доброто за тях приложение, без да бъдат изненадани впоследствие неприятно от скрити обстоятелства, които е било възможно да се предвидят.

    Потребителите имат право и на ползването на безопасни стоки и услуги, за което се грижи КЗП съвместно с другите държавни органи. Имат право на защита срещу прилаганите, спрямо тях, нелоялни търговски практики. През миналата година са забранени 269 различни практики, които са прилагани от традиционни и онлайн търговци в различни пазарни сектори - туристически услуги, хранителни и нехранителни стоки, електронни съобщителни услуги, при продажби от разстояние и извън търговски обекти, посочи тя.

При все по-разпространената търговия от разстояние, потребителите имат право, без да дават обяснения, да върнат закупената стока и да развалят договора в 14-дневен срок. Имат право да предявят рекламация, когато закупят стока или ползват услуга, които не съответстват на договореното с търговеца. Потребителите имат право да изискат безплатен ремонт, замяна на стоката, намаляване на цената или възстановяване на платената сума. Важно е да запазят документа, удостоверяващ покупката или ползването на услугата, обясни още председателят на КЗП.

0
Коментара по темата
  Добави Коментар
Азис избяга от болницата Парти ще има, написа кралят на поп фолка на стори в профила си Орбан със списък от 12 искания към ЕС  Той е поместил желанията си в профилите си в Х и Фейсбук
Треска аз яйца в САЩ В някои щати рафтовете на супермаркетите са изпразнени и търговците са започнали да ограничават броя на яйцата, които могат да се за купят Жена ли е в основата на скандала между Тръмп и Зеленски? Проговори дизайнерката, която избра дрехите на украинския президент за визитата му в Белия дом
Къде ще отидат гласовете за Джорджеску? Румъния демонстрира политическа стратегия, каквато не се среща всеки ден, смята Лъчезар Вълев Самолетна катастрофа в Китай Пилотът се спусна с парашут на безопасно място
Туристите вече напълниха плажовете в Гърция Температурите са почти 30 градуса Стармър: Страните от коалицията трябва да са готови да защитят мира в Украйна Британският премиер настоя, че западните държави трябва да поставят Украйна в силна позиция за преговорите
Зеленски отрича украинските войски в Курска област да са обкръжени "Москва струпва сили наблизо, това показва намерение да се атакува нашата Сумска област", заяви президентът Кола прегази протестиращи в Белград Шофьорът е намерен и арестуван
Събраха близо 3 бона за паметника на Чико Отбор, наречен "Гадни жълтури", победи в благотворителния футболен куиз  Приморско ще посреща туристи с ремонтирани улици Кметът Иван Гайков хвали работната група за усърдието