Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Бургас посреща тузарите от лайнерите, започва строежът на Морска гара

През следващите месеци на Пристанище Бургас предстои изграждане на десетки декари зелени площи, нова инженерна инфраструктура, реконструкция на Магазия №1, рехабилитация на кейовите места
Ключови думи: диян димов, пристанище бургас, порт, пристанище бургас еад, изпълнителен директор, герб, товари, контейнери, метали, товарооборот, морска гара, яхти, терминал запад

Нова инженерна инфраструктура,  нови зелени площи, простиращи се върху десетки декари, превръщане на Магазия №1 в Морска гара, рехабилитация на кейовите места - това планира да направи през следващите месеци пред „Пристанище Бургас” ЕАД. След като всичко бъде завършено, портът ще изглежда преобразен. На новия пасажерски терминал ще акостират огромни лайнери с хиляди туристи.

Самият план за реконструкцията вече е приет от експертен съвет на строителното министерство, най-важното – съгласуван е с Подробния устройствен план.

Първият етап на мащабното строителство ще стартира през тази година. През него ще се демонтира окончателно съществуващата амортизирана инфраструктура и рехабилитира на терена на корабни места №1  до №4. Очаква се именно през следващите месеци да стартира  изграждането на Морска гара, ще бъде използвана айфеловата конструкция на Магазия №1.


Като цяло генералният план за развитието на пристанище Бургас до 2015 г. предвижда поетапно изграждане на нов Контейнерен терминал (Терминал 4) в непосредствена близост до действащия в момента такъв на територията на терминал Запад
Идейния проект на бъдещата Морска гара е  в процес на разработка. Този район на бургаския порт тотално ще бъде благоустроен чрез изграждане на удобна инфраструктура, която включва паркоместа, озеленяване, ново осветление, удобен достъп за автомобили, пешеходци и велосипедисти. Магазия №1 може да стане морски културен център. Там може да има морски изложения, ГКПП и митница ще бъдат разположение в  пасажерския терминал.  Сградният фонд ще бъде с модерен дизайн и ще покрива всички изисквания за енергийна ефективност, съобщиха от ръководството на Пристанище Бургас.

Морската гара като архитектурна ценност, най-вероятно ще се финансира по програма „Джесика”. Планирани са финансови средства за проекта от бюджетите на Община Бургас, ДП „Пристанищна инфраструктура и „Пристанище Бургас”  ЕАД. Има утвърдени инвестиционни програми на трите дружества. Подготвяме и няколко оферти за плаващи понтонни съоръжения за увеличаване на яхтостоянките, коментира изпълнителният директор на „Пристанище Бургас” Диян Димов.

Понтоните, разположени напречно на кейовата стена, ще увеличат двойно яхтостоянките. От ръководството на порта планират европейски първенства. Забелязва се повишаване на интереса на хората към морето и  яхтите.

Като цяло генералният план за развитието на пристанище Бургас до 2015 г. предвижда поетапно изграждане на нов Контейнерен терминал (Терминал 4) в непосредствена близост до действащия в момента такъв на територията на терминал Запад. При средногодишно нарастване на контейнерната търговия в световен мащаб от около 4% до 6% ( с изключение на 2009 г. и 2010 г. поради кризата), съвсем ясно се вижда тенденцията за бързо увеличаване на контейнерния трафик за основните пристанища на Черно море. Успешен вариант за реализиране по принципите на публично-частното партньорство е възможността за изграждане на специализиран контейнерен терминал от концесионер на принципа BOT (Build Operate transfer – построй, оперирай и върни). При възлагането на  предстоящите концесионни анализи ще бъде включено изискването  да бъдат анализирани и всички други  законови форми за развитие и изгражадане на този най-важен терминал по Генерален план.

2
Коментара по темата
2.
льохманин
25.04.2012 15:22:44
Прекрасно и резонно като замисъл ...но незнам дали ще стане въобще та камо ли до 2015г. ..но дано бъркам...
1.
Димка Иванова
24.04.2012 12:07:18
Браво! Най-накрая...новаторство в порта..И няма да ходя до Генуа да отплавам за следващият круиз:))
  Добави Коментар
Истината за тяхната връзка 40-годишният бизнесмен остана шокиран при вида на младото момиче, с което до скоро е имал интимни отношения След три брака и два развода – Джейда Дювенджи пак мечтае за сватба В твоето лице открих истинската любов. Ако решиш да продължим заедно като семейство, няма да откажа“, написа Дювенджи в социалните мрежи, обръщайки се към своя любим
Тази българка стана популярна от турските сериали, а сега е на път да покори света Гюлсим Али триумфира в Париж – носи тоалети на топ дизайнерка Опита се да прелъсти звезда от турско кино Тя е страхотна жена, но аз съм необвързан само по документи. Обичам годеницата си и нямам намерение да я предавам с авантюри, споделил Улусой
Мартениците стават все по-популярни в Турция Цената на една мартеничка за ръка в турската столица Анкара варира между 10 и 25 турски лири Демонтират паметника на Христо Ботев във Враца Бронзова статуя ще бъде разделена на три части
Тревожни данни: До 2050 г. болестта на Паркинсон ще засегне 25 милиона души И при двата пола се наблюдава възрастово зависимо нарастване на разпространението, което достига своя връх между 85 и 89 години Енергийният министър Жечо Станков: Зеленият водород е в центъра на енергийната трансформация Чрез плановете за преход на въглищните региони правителството ще подкрепя финансово центрове за върхови технологии като този, каза още министър Станков
Командир на „Ахмат“ каза какво се случва в Курска област По думите на генерал-лейтенант Апти Алаудинов остават да бъдат освободени пет селища Защо той извира отвсякъде В момента Вергов е капитан на отбор в популярното шоу „Аз обичам България“ по Би Ти Ви, но това далеч не е всичко
Късат с бТВ, за да изгреят в Нова ТВ Рокадите в телевизионния ефир предизвикаха истинска сензация! Би Ти Ви отдавна не допуска лица, които са напуснали, да се завръщат в ефира ѝ, дори като гости ЕС обсъжда 40 милиарда евро военна помощ за Украйна за 2025 година Очаква се основен принос да направят страни като Германия, Франция и Нидерландия