Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Идеята за ро-ро ферибот от Бургас до Турция: реално решение или PR акция

Идеята бе обсъдена по време на среща между министъра и представители на браншовите организации в областта на автомобилните превози
Ключови думи: ро-ро ферибот Бургас, трафик към Турция, товарен транспорт, граничен пункт Малко Търново, инфраструктура Бургас Турция, ро-ро ферибот проект, товарни камиони Бургас, транспортна връзка с Турция, проблеми с границата, модернизация на инфраструктура

Още една прекрачил прага на кабинета си, новият транспортен министър Гроздан Караджов лансира една претоплена идеяна - пускане на ро-ро ферибот, който да свързва Бургас с Турция. Това беше обявено като мярка за облекчаване на товарния трафик през граничните пунктове.

Според плановете, фериботът може да намали натоварването с 200-300 камиона дневно, което звучи като значителна стъпка към решаване на проблема с опашките по границата. Въпреки това, анализът на ситуацията и досегашният опит с подобни идеи поставят под въпрос осъществимостта и ефективността на това предложение.

Проблемите, които остават нерешени

Пътят от Бургас до Малко Търново, основният маршрут към южната ни съседка, е в критично състояние. Еднолентовото трасе е тясно, неподдържано и далеч от стандартите за безопасност, което затруднява движението и увеличава времето за преминаване. Липсата на адекватна инфраструктура прави самата идея за ферибот частично ефективна, тъй като достъпът до пристанището остава проблематичен.

Освен това, шофьорите и туристите отбелязват, че най-големите затруднения са от страна на турските гранични пунктове. Там струпванията на автомобили и камиони са често явление, а пропускливостта на турската бариера остава ниска, въпреки увеличения интерес към пътуванията.

Досегашният опит с подобни проекти

През годините идеята за фериботни връзки между България и Турция е издигана многократно, но всички опити са завършвали с провал. Основните причини са недостатъчно добро планиране, лоша координация между институциите и подценяване на влиянието на метеорологичните условия. Черно море е известно с бурите и силното вълнение, които често прекъсват морския транспорт.

Дори ако ро-ро фериботът бъде пуснат, остава въпросът за неговата дългосрочна ефективност и икономическа устойчивост. Много подобни проекти в миналото са се оказвали нерентабилни заради ниския интерес или липсата на цялостна транспортна стратегия.

Докато идеята за ро-ро ферибот изглежда атрактивна на теория, реализацията ѝ изисква сериозно планиране, инвестиции и сътрудничество на международно ниво. В противен случай, тя рискува да се превърне в поредния неуспешен проект, който служи повече за публични изявления, отколкото за реални резултати.

6
Коментара по темата
6.
Седянка с лъкардии
27.01.2025 08:09:41
Ферибот се ползва на къси разстояния. От Бургас до Турция е тъпа идея. И всичко това защото пътят скоро няма да влезе в европейските стандарти. Събрали се, говорили тъпотии, разбрали че не става така и умно се почувстват. За тази работа - нула лева възнаграждение
5.
Ти
26.01.2025 23:22:12
Да видиш ! Черно море известно с бурите и силното вълнение, които често прекъсват морския транспорт! По-голяма глупост едва ли може да се измисли.
4.
Роро
26.01.2025 22:32:53
Причината е че няма кораб строен за условията на Черно море. Държавата да финансира, както го прави сега за езерото на Варна. 10 млн им се дават за ферибот Белослав - Варна.
3.
Дернев
26.01.2025 22:30:17
Не само ро-ро но и фери отдавна трябваше да има. И пречината да ги няма е Вненското лоби,което още от Тато-во време спират развитието на Бс и нанесоха и продължават да нанасят сериозни щети на държавата. Добре че Алексиев, лека му пръст, успя с японците да развият пристанището и коетовартенци взеха да го експлоатират на готово без да го развиват. Добре че американците натиснаха за контейнерния терминал,че да почнат нещо да правят. И спират изграждането на фериботен терминал в Бс. Държавата не е лош стопанин. Хората които е представляват са, а няма никой в затвора.
2.
Българина
26.01.2025 21:19:50
До 1. Йори:
Добре го каза: бизнеса е частен.
АКО имаше файда щеше досега да е направен.
И то не от наши, а от турци.
1.
Йори
26.01.2025 20:23:41
Всяка седмица има ро-ро ферибот от Бургас до Грузия и обратно и си работи нормално. Кви са те глупости за бури в морето и тем подобни щуротии, че няма инфраструктура. Бизнесът е частен

Проблет е че държавата при нас е лош стопанин и организатор. Затова трудно тази идея ще се случи.
  Добави Коментар
Почина ръгбистът канибал, който яде човешка плът, за да оцелее след самолетна катастрофа Алваро Мангино, един от 16-те пътници, оцелели при станалата печално известна самолетна катастрофа през 1972 г., почина на 29 март след пневмония Как Европа стана играчка на глобализма Евроатлантическите ценности бяха изхвърлени на боклука от самите либерали, казва Бетина Жотева
Нови ограничения по магистралите, край на карането със 140км/ч Шофьорите, отказали тест за алкохол и наркотици след катастрофа, влизат в пандиза Има-угажда си! Пръсна 10 бона за шопинг Не хапнах паста и пица, на диета съм, само морски дарове, споделя Гани
Зодии, които трябва да бъдат център на внимание Те не обичат да бъдат игнорирани Тайната на един буркан с кафе: Как една лъжица спасява шкафа от влага завинаги Поставете буркана къдетп решите и влагата ще изчезне без никакви допълнителни разходи  
Жена намушка двама младежи след спор за силен шум Нападателката е била задържана По последни данни: 2056 души са загиналите в Мианмар Броят на ранените надхвърля 3 900 души, а около 270 души все още са в неизвестност
Защо този майстор реве, че държавата ще го проверява Георги работи професионално като домашен майстор от над 10 години Дойде нова налудничава идея за смяната на часа С тази радикална идея преминаването към лятно часово време ще става по-безболезнено
Колите и казино културата: когато луксът срещне адреналина Вадим 1000 лева за лекарства на година Приблизително толкова струват и добавките – витамини и пробиотици