Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Застрашени ли са пътниците във влаковете? Министър погва „калинките“ след катастрофата край Локорско

Трябва да уверим българските граждани, че могат да пътуват безопасно и тогава ще се занимавам със закъсняването на влаковете и хигиената, каза министър Гроздан Караджов
Ключови думи: Гроздан Караджов, катастрофа влакове, железопътна катастрофа, катастрофа Локорско, стачка пощи

Транспортният министър Гроздан Караджов призна, че се е превърнало в норма минаването на червено и с неспазването на правилата в железопътният транспорт. Той заплаши с чистка. 

Калинките ще летят, каза Караджов в „Лице в лице“ по бТВ. Той е разпоредил знанията на служителите в БДЖ да бъдат проверени и тези, които нямат нужните познания да си отидат от системата. 

„Най-много ме засяга несигурността в БДЖ, защото зачестиха онези инциденти, които завършват със смърт. През последните месеци сме свидетели на 8 загинали и редица други инциденти“, заяви министърът на транспорта и съобщенията.

„През декември имаше опожарен влак. Последната катастрофа край Локорско, при която са загинали железничари, е показателна. Сблъскаха се два влака. Един срещу друг летят с над 60 км/час. Това вече преминава всякаква граница. Поради тази причина основното послание, което дадох на ръководствата на двете компании – на Товарни и на Пътнически превози, беше, че вече има нулева толерантност към всички нарушения на правилата и нормите на движение по железния път“, подчерта той.

„Преди е имало глоба за първо нарушения, а вече служителят ще бъде уволняван веднага при неспазване на онези правила, които засягат безопасността на движението. Не става дума за пушене в стаята или нещо подобно“, уточни Караджов. 

„Причината за последната катастрофа е свързана с това, че се тръгва от един коловоз, който е маневрен, т.е. от едно индустриално отклонение и директно се влиза в магистралния път, а правилото е да се върне влакът, да се закачи към системата за сигурност, т.е. тя да започне да го проследява и тогава тя е щяла да спре токът и да аварира влака и нямаше да се стигне до катастрофа. Тази процедура не е спазена“, обясни той.

„Договорил се е машинистът с диспечера. Изглежда като дребно нарушение. Това е правено многократно, но не е имало инциденти. Свикнали са, но на 23-ото нарушение е станало недопустимото. Двама железничари загинаха, а щетите са за десетки милиони левове. Това е границата. Не може да има други катастрофи“, заяви министърът.  

„Ръководителите на двете компании, както и на НКЖИ, на агенцията „Железопътна администрация“, на борда за разследване на произшествия получиха ясно указание да се осъвременят всички правила и норми, да се предвидят допълнителни технически системи, които да покриват като чадър и да препотвърждават решенията или възможните грешки на човека. Трябва да има бутон „Стоп“, който да спре влакът, за да не се стига до катастрофа“, добави той.

„Съдът ще реши въпроса за вината за последната катастрофа. Аз не съм следовател, но като министър съм длъжен да реагирам“, изтъкна Караджов. 

„Диспечерът поема отговорност, като дава разрешение, но точно в този момент излиза за малко, за да си купи нещо. Оставя друг колега да я замества, но забравя да му предаде, че товарният влак на БДЖ е тръгнал по това направление“, добави той.

Аз застъпих в деня след една ужасна трагедия с два влака, сблъскали се един с друг, сподели министърът. 

„Трябва да уверим българските граждани, че могат да пътуват безопасно и тогава ще се занимавам със закъсняването на влаковете, с дървениците и липсата на отопление“, добави той.

Водещата Цветанка Ризова пък изтъкна, че според любителите на конспиративните теории състоянието на БДЖ е такова, защото има лоби на автобусните превозвачи, заради което влаковете закъсняват, не са удобни, не се подобрява хигиената, за да са по-некомфортни. „Преди малко са приключили преговорите и от КТ „Подкрепа“ в „Български пощи“ са съобщили, че не сте участвали в тях и няма да има увеличение на заплатите и те преминават в стачна готовност“, добави тя. 

„Възнагражденията в „Български пощи“ са много ниски, но с този въпрос не съм се занимавал и не знам за преговори, които да са се водили днес“, призна министърът. 

5
Коментара по темата
5.
Лапамногоевракис
21.01.2025 23:23:49
Тоя сдс кадър на Драгалевдкия мангал е сложен отнова да КРОДЕ от залъка на държавата тоя път не е "Германос "а в Министерство на Транспорта
4.
Ваййй
21.01.2025 21:14:56
Хахаха, тея наистина са от кохортата на едно.книжника.
Аз съм пр.ост и вие сте пр.ости.
Ако тръгнеш да уволняваш с "нулева" толерантност, няма да има кой да работи, те и без това сега едвам връзват двата края, хората 80% са 3-4 години преди пенсия. Най-много да стане още по страшно. На ръба на нервите са, малко им трябва. А ако "затягате" заради катастрофата, задайте си въпроса, кой разреши централна гара да е в ремонт 3 години вече и за да угодите на едни строители копахте подлеза пак .. Първопричината е при вас крадливци, не при хората.
Имаше едни такива като вас, преди време, пак колеха и бесиха и народа като тръгна да бяга се усетиха, че няма кой да работи, новите не знаятаят гарите и съоръженията и почнаха да се молят на напусналите да се върнат, ама те като се уредят на друга работа, ходи ги връщай.
Работят по сталински, есть человек, есть проблем, нет человек, нет проблем.
А не разследват, кой е разрешил, коловоз на главен път без да е включен в сигнализацията.
Виновни са директори и генерални директори, но ще вземем душата на хората. Абсолютни без.хаб.ерници. Някой ще им потърсили отговорност, ако заради уволненията станат по-големи катастрофи.
Комунисти, винаги народа им е виновен, а не първопричината в ръководството... в случая.
3.
Калинка
21.01.2025 19:47:57
Поредна, за жалост и вредна.
2.
viras
21.01.2025 19:30:51
Като облагоделелстват от 30 години автобусния транспорт -( на който, собственици са депутати и боклуци) умишлено затриха БДЖ ,което е стратегическо предприятие (дори в миналото военно)
1.
292
21.01.2025 18:32:38
Пич, оня дето са го теглили двата маневрени локомотива и той ли е "летял" с 60+ км/ч? Дето се вика и ти като оня земеделски министър, дето се прибрал вкъщи и казал на жена си: "Днес бях на посещение в едно село. Големи майстори има там, да знаеш. Видях един, който направи цял кон. Като минавахме, тъкмо му забиваше последния пирон".
  Добави Коментар
Защо сексът „по приятелски“ носи усложнения - 10 правила Ако сте „само за единия секс“, трябва да сте убедени, че никоя от двете страни няма да се влюби Ад на кръстовище в София заради пиян моторист Инцидентът е станал на кръстовищата на булевардите "Александър Стамболийски" и "Вардар"
18 знака, че женската ви енергия е блокирана Сравнявате се с мъжете 3 зодии, които ще направят голям скок в кариерата си тази пролет Дали сте сред тях
Няма такъв пухкав кекс с ябълка и моркови, става за нула време С ябълки, моркови и малко лимонада стават ето такива вкусотии - пухкав кекс с ябълка и моркови Клюкарстването било полезно, твърди учен Суийт обяснява, че клюкарстването е дълбоко вкоренено в социалната ни природа и има сложни психологически корени
Мариан Бачев уволни ключов шеф в културата Заповедта е издадена две седмици преди ресорният зам.-министър Тодор Чобанов да коментира пред ситуацията с НИНКН Проф. Рачев: Давайте към планината и морето, там агнешкото е по-вкусно! Във вторник може да има гръмотевични бури, но може да гръмне, може и да не гръмне
Путин смълча света, издаде грандиозния си план Президентът на Руската федерация подчерта, че Русия и Китай имат "големи планове - интересни, амбициозни и грандиозни" Няма да повярвате какво ще прави Ще пише роман
Превъртяха футбола През 2011 г. Бодьо/Глимт удря дъното – изпада във финансов колапс, играе във втора дивизия и функционира с условия, характерни за аматьорския футбол, а днес са на полуфинал в ЕКТ Мозъкът започва да работи с пълна сила между 60 и 80-годишна възраст Върхът на интелектуалната активност на човек е около 70 години, когато мозъкът започне да работи с пълна сила