Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Виваком вдига цените: потребителите са недоволни, а правата им остават под въпрос

Ключови думи: Виваком, новини, Флагман, клиенти, актуализирани цени

Най-големият мобилен оператор в България – Виваком – обяви, че от 8 февруари 2025 г. ще увеличи месечните абонаментни такси за мобилни услуги с 2 лв. с включен ДДС. Потребителите вече получават уведомления, които ги информират за промяната и за правото им да прекратят договорите си без неустойки до 7 февруари 2025 г. В същото време се уточнява, че при прекратяване на договор, свързан с получено устройство, те ще трябва да възстановят субсидиите за него.

Това решение предизвика вълна от недоволство, подкрепена от потребителското сдружение „Ние, потребителите“, което напомня, че съществува съдебна практика в полза на потребителите. Сдружението съветва клиентите на Виваком да проучат тази практика и да защитят правата си, включително по отношение на претенциите за възстановяване на субсидии или отстъпки. При необходимост се препоръчва консултация с адвокат.

Индексацията – право или пречка за потребителите?

Промяната на условията от трите мобилни оператора в страната поражда въпроси относно прозрачността и законосъобразността на техните действия. Считано от 1 януари 2025 г., и трите телекома въведоха индексация на цените поради инфлация. Условията обаче варират:

Дали условията не ощетяват потребителите?

Критиките към новите клаузи се фокусират върху липсата на яснота и възможностите за злоупотреба. Според експерти, уговорката за възстановяване на „всички суми, получени като субсидии или отстъпки“, може да обезкуражи потребителите да прекратят договорите си, дори когато имат право.

Освен това се поставя въпросът дали телекомите използват инфлацията като претекст за увеличаване на цените, без да подобряват реално предоставяните услуги. Потребителите остават в неравностойно положение, тъй като операторите запазват правото си едностранно да променят условията, докато клиентите са изправени пред сложни процедури и финансови рискове при опит да защитят интересите си.

Какво следва?

От потребителските организации настояват за по-прозрачни и справедливи условия, както и за засилване на контрола върху телекомите. В същото време клиентите са призовани да бъдат активни, да проучват правата си и да търсят правна помощ, ако смятат, че действията на операторите са в ущърб на техните интереси.

14
Коментара по темата
14.
Philips
08.01.2025 11:20:03
Просто прекратявам договора си с тях и пускам нов
13.
NWE
07.01.2025 21:20:46
Раздадоха на всеки неграмотник смартфони точно за това, за да има шаранчета. Особено ако сте вързани за Айди и разни аплети за банкиране ще плащате че и хоро ще играете.
12.
Съдия
07.01.2025 16:51:30
Мобилните оператори в държавата ни са най - големите мошеници, те са монополисти и като казват , че можем да се откажем от тях знаят че няма къде да отидем , телефонът ми е 0895433105 , казвам се Яница Иванова и се отказвам от телефоните си
11.
До 10
07.01.2025 10:48:01
Така си е. Например четиричленно семейство са с 8лв назад само от SIM карти, ако са на Виваком. Ниските им планове са по 25-30лв Излиза, че 120лв са само месечните такси за GSM. За телевизия и интернет още между 30-50лв.EVN вдигна с около 10лв таксите, и там са около 120-150лв. ВИК и тя вдигна цената и там са около 80-100лв... Който има топлофикация и там са около 100-200лв... Таксите за Асансьор, чистачка и ток на входа са около 30лв... Къде е оня Велев, който дърдори по телевизиите, че трябвало минималната заплата да е 700лв, щото нямало производителност? Кой ще ти работи за заплата, която бе покрива общите разходи за ток и вода? Ами храна, облекло, образование, медицинско обслужване?
10.
до 7
07.01.2025 09:25:22
Е, да, извън контекста, може да се каже това, но като те щипнат всичките оттук-оттам и ще станат 100-200 лв. на месец. За много хора това не е незначителна сума. Капка по капка вир става и капките капят постоянно! Съчетани с евентуално вдигане на лихвите, при положение че заемите за жилища тук не са с фиксирана лихва, много лесно може да стане потоп.
9.
iadosaniq golqm xristo
06.01.2025 20:38:06
zakrivaite go toia glopav vivakom samo spi4a interneta ne moie se zaredi brazzers kolekciata mi kato xorata
8.
Балама
06.01.2025 19:17:57
Да няма горяща клетка на някой баир? На хората им писна да ги правят на маймуни! Аз не съм на Виваком, обаче в общите части на сградата има монтирано тяхно устройство - суич, чиито ток плащаме всички, а се предоставя услуга на 5-6 апартамента? Откъде накъде ще плащам тока на оператора без да ползвам негова услуга?
7.
Asdf
06.01.2025 18:27:59
Имам три услуги, значи 6 лв. увеличение на месец. Замислих се какво ще купя с тия 6 лв. Три хляба, две кафета в заведение или кутия цигари. Буквално нищо не е. Обаче дразни. Едно време се чудеха как за нищо пари да им станеш клиент, сега нагло ти казват... ако искаш отказвай се, не ни пука. Брей, наистина заслужават да се откажем.
6.
До 5
06.01.2025 17:25:01
Все тази ще е при сегашното статукво в София.
К@ртели са навсякъде!
Телекоми, ток, вода, аптеки, горива, храна,...
Мандатът на Регулатора е изтекъл!!! Те евентуално ще платят символична глоба, като вероятните 1000- 3000 лв./ общо за всички потърпевши от зеленикавия Тел- м, и толкова!
ЦИРК!
5.
Дивото
06.01.2025 16:54:17
Трябва четвърти оператор....
4.
Има една поука
06.01.2025 15:52:12
Спрете да купувате устройства от операторите. Който е взел субсидирано устройство, при прекратяване на договора ще дължи неустойки. На повечето планове почти няма разлика в цената на устройствата. Предпочитам да закупя устройство от техно верига отколкото от оператор. Подписваш 2 годишен договор с Виваком на по-висока цена от предният си договор и след това всяка година ти вдигат таксата с още поне по 2лв. Честито! Накрая излиза, че ти прибират между 6 и 15лв повече на месец с тези си тарикатлъци. Ако сте четиричленно семейство, разликата може да е около 30-40лв повече на месец
3.
WWE
06.01.2025 15:36:04
Много рискуват Виваком с това увеличение на цените така може да си загубят Абонатите
2.
Стоянчо
06.01.2025 15:29:20
Нямам телефон. Изобщо. Скоро и интернета ще спирам. Само ядове с технологиите. Връщам се в 20 век, вие вървете напред с биткойня и изкуствения интелект.
1.
М
06.01.2025 15:19:19
ОТКАЗВАМ СЕ ОТ ТЕЛЕФОН МИНАВАМ НА ВАУЧЕР И КОЙТО ИСКА ДА МЕ ТЪРСИ. ЗАПЛАТИТЕ КОГА ЩЕ НИ УВЕЛИЧАТ КОГА?
  Добави Коментар
Много му върви Верстапен е 4 пъти шампион на Формула 1 Разказа за Рен Гонзо с малшанс в чужбина
Замърсяването на въздухът в София е два пъти над нормата, а от СЗО заговориха за мор на българите Кметът Васил Терзиев призна за проблема и сподели, че се надява да има траен напредък в справянето с него Тежки думи за България Страната ни е райско кътче, но...
Проф. Пламен Киров обвини депутатите в шизофрения, но отказа безплатни съвети как да постъпят със Сарафов Променят закона заради избора на 16 януари, вместо да изберат нов Висш съдебен съвет, коментира той безумната ситуация Направи нещо впечатляващо Везенков мачка в Евролигата
"Всички хора ще загинат, ако..." Тежка прогноза за човечеството при жесток сценарий Огромна дата за музиката 90 години от рождението на най-великия в рока
Той е фрашкан с пари Пие от чаша за близо 2 бона Правя крем карамел само по тази рецепта, трябват ви само малко мини кроасанчета (ВИДЕО) Слагаш всичко във форма за кекс и получаваш уникален десерт
Теlеgrаm e дaл инфopмaция нa влacтитe зa 40 бългapcĸи пoтpeбитeли Били са yдoвлeтвopeни 7 зaявĸи oт нaшaтa cтpaнa зa пpeдocтaвянe нa ІР aдpecи и/или тeлeфoнни нoмepa Процедура за предоставяне на иновативни здравно-социални услуги в община Несебър Целевите групи по новата процедура трябва да отговарят на няколко условия, вижте ги