Жена получи достъп до личните данни на друга заради грешка на НАП
Да вземеш персонален идентификационен код и да получиш достъп до данните на друг човек от приходната администрация. Случаят е от София, където жена получава достъп до личната информация на друга. От НАП се извиниха за допуснатата грешка.
Ружа Райчева отива в НАП, за да получи своя персонален код. Подава документи, получава плик и с изненада установява, че с кода има достъп до данните на друг: „По някаква причина ЕГН-то ми е много близко с една друга дама и ни объркаха и на практика аз получих данни до нейния е-профил в НАП и можех да направя каквото си поискам ако реша“, обяснява тя пред bTV.
Следва притеснение – дали и нейният персонален код не е в ръцете на друг. „Аз съм доброжелателна, не искам нищо да направя, на ако някой има моите данни може да види страшно много чувствителна информация за мен, която аз не искам всеки да знае.“
От приходната агенция обясниха:
„Служителката допуска техническа грешка, като въвежда грешни цифри и по този начин вписва друго ЕГН. След това предоставя на клиентката разрешение с вече грешно попълнените данни, което г-жа Райчева е подписала, като също не е обърнала внимание, че в него фигурира друго име и друго ЕГН.“
Според адвокати хората, които са потърпевши, могат да потърсят правата си в съда.
„Видях, че някой е влизал с моя пин и е видял моите лични данни и не съм спал и съда по справедливост присъжда тези материални вреди казва - да не си спал две седмици присъждам ти 500 лв“, каза адв. Димитър Калдамуков.
Грешката е заради голямата натовареност на служителите и вече е поправена, обясняват от НАП.
На мен ми се случва да получа съобщение по пощата, че очаквам пратка на името на жена от друг град, адресът й, телефон, ....
Откривам телефона на online - магазина, от който получавам съобщение и НАГЛОСТ: какво да направила, вече била пуснала поръчката. Абе, казвам й, че това е моята поща и всичко друго е чуждо! Ами, после ще ви изтрия пощата.
На следващия ден получавам съобщение от куриерска фирма да взема чужда поръчка, на чуждо име по моята поща. Звъня на куриера и обяснявам, хората разбраха и тв оправяха бакиите на операторката на online - магазина.
Обаждам се на ск@пания магазин да ми трие всичко, каквото са записали като една моя поръчка при тях, преди 2 години.
Добре, всичко е изтрито, защото Вие така пожелахте. Госпожата няма претенции към нас. Вие, защо се сърдите?!
......
Минават 2 месеца и отново същият цирк!
Отново звънене и отново същата см0т@на операторка....
Директно им блокирах и магазин, и чудо!
Докладвай всички съобщения като спам.
А, лично е изтрит и акаунтът ми в техния магазин
НЯМА такова нахалство и безхаберие с лични данни!
Ден през ден получавам или фишинг- известие от "банката", или реално известие от банката за проблем, разрешен проблем от подобно естество.
Смятайте, ако/ когато всичко стане само дигитално, какво чудо ще е??!