Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

От днес: Таратайките със забрана за "малкия ринг" на центъра на София

Ключови думи: забрана, стари коли, софия, център

От днес, 1 декември, влиза в сила нискоемисионната зона за автомобили в София. Забраната за влизане в "малкия ринг" на центъра е с разширен обхват и ще важи за превозните средства от първа и от втора екогрупа, информираха от Столичната община (СО).

Забраната за влизане в центъра на столицата има за цел да подобри чистотата на въздуха и ще важи в периода на зимните месеци – от днес до 28 февруари 2025 г., и е приета с решение на Столичния общински съвет в края на 2022 г., посочиха от СО.

Зоната с ограничения - "малък ринг", обхваща територията между булевардите “Васил Левски”, “Патриарх Евтимий“, „Ген. Скобелев“, „Сливница“ и ул. “Опълченска”. Граничните булеварди не са част от самата зона и преминаването по тях на всички превозни средства е позволено без ограничение, а указателни табели ще помагат на шофьорите да се ориентират в движение, предава dnes.bg.

Забраната няма да важи за автомобили, чиито собственици са с постоянен адрес в зоната или са хора с увреждания, които притежават карта за преференциално паркиране, издадена от СО или от друга община в България.

За да контролира спазването на ограниченията, СО разчита на камери, разположени на външните точки на "малкия ринг", и специализиран софтуер, който автоматично ще извършва проверка в съответните бази данни, за да се установи екологичната група и собствеността на всеки автомобил. Нарушенията ще се налагат съгласно чл. 41а и чл. 41б от Закона за чистота на атмосферния въздух, като актовете ще се издават от Столичния инспекторат, а глобите започват от 50 лв. за физически лица или имуществена санкция в размер от 200 лева.

В София има изградени пет буферни паркинга на спирки на метрото, където може да се използва услугата „паркирай и пътувай“, която спестява време и неудобства на жителите и на гостите на столицата, отбелязват от Общината. Паркингите са при метростанциите „Джеймс Баучер“, „Цариградско шосе“, „Васил Левски“ и два при метростанция „Бели Дунав“.

Действията на СО целят да се подобри качеството на атмосферния въздух в София, като част от мисията “София без емисии”, и са в изпълнение на “Наредба за създаване на зони с ниски емисии на вредни вещества в атмосферния въздух на територията на Столична община“, приета от Столичния общински съвет в края на 2022 година.

Зоните с ниски емисии са една от най-ефективните мерки, които градовете могат да предприемат за подобряване на качеството на въздуха. В резултат на въвеждането им намаляват емисиите на фини прахови частици (ФПЧ2,5, ФПЧ10), азотен диоксид (NO2) и, индиректно, на озон (О3). Именно това са трите основни замърсителя на въздуха, които предизвикват здравословни проблеми в цял свят. Нискоемисионната зона в София е една от близо 400 в Европа, като до 2025 г. се очаква броят ми да надмине 500.

11
Коментара по темата
11.
Тото лотария
03.12.2024 10:22:02
Ако вие одобрявате подобни псевдозелени идеи, леко напомнящи на конспиративните теории за 15минутни градове, поздравления- вие сте педераст! Ако имате деца или внуци техните шансове са съответно 50% и 75% да се окажат още по-изявени педерасти от вас самите! Хубави и прогресивни празници! ::)))
10.
елементарно, Уотсън: EURO 4
02.12.2024 16:48:53
Щом трябва да се спазват екологични стандарти, нека да се направи съгласно тези стандарти.
В Германия има централни градски зони в много градове, където влизащите автомобили трябва да отговарят на екологичния стандарт EURO 4 и да имат зелен етикет с надпис 4 на предното стъкло. Това е елементарно и доста логично изискване:
https://www.german-way.com/travel-and-tourism/driving-in-europe/driving/driving-in-germany-green-zones/
9.
До 8
01.12.2024 18:01:14
Мълчи ве лайнар. Анална ФИСУРА умряла
8.
Nomer 6
01.12.2024 14:57:06
Ринга е халката ти папагал
7.
5
01.12.2024 12:09:59
В Бургас в момента се движат 100 хиляди таралясника, поне половината трябва да се бракуват, но за съжаление това няма да се случи
6.
един
01.12.2024 12:08:25
Това трябва да се въведе и в Бургас. И тук си имаме малък ринг - Сан Стефано-Демокрация -Булаир-Иван Вазов -Гладстон. Към този ринг естествено минава и района между улиците Булаир и княз Александър Батемберг.
5.
Питам и отговор не ша
01.12.2024 11:57:49
Държавни и общински таралясници + строителни машини, ВЕЦ, ТЕЦ, Кроношпан, Лукойл и т.н. кое замърсява повече?
4.
Нищо не знаеш
01.12.2024 11:42:15
Строителна машина или един кораб срещу 10 хиляди таралясника, които в нито една нормална държава няма да видиш на пътя, кое замърсява повече според тебе ?

В град като Варна колко кораба акостират на ден 50 примерно ? А колко таралясника бълват сажди, от град като Варна с 300 хиляди човека, поне 1 10% от таралясниците са за бракуване и под всякаква критика, още едни 20-30% сложи които пак не би трябвало да се движат, но не са толкова зле и това е ежедневно

Да не говорим, че на пристанището и покрай морето има бриз които изчиства въздуха, в град като София с милион и половина селяндура в него с димящи таралясници, ако не си тотален идиот лесно ще видиш защо това може да е проблем
3.
Да се знае!
01.12.2024 11:17:49
Личните автобили са нищо пред бълващите черен дим строителни машини и още един куп барутници, които имат право да замърсяват на воля. За военни камиони, камази, валяци, багери и т.н. да не говорим. А корабите на военноморска база Атия са близо до морската им гара, където половин Варна се разхожда и има 30 заведения за хранене. Знаете ли една фрегата колко нафта гори и какви мизерии бълва?
2.
Газовите са по-екологични
01.12.2024 11:12:07
Убеден съм, че тези "таратайки", за които се пише са 100% с газови устройства. Тоест са по-екологични от много дуги таралясници, които имат право да влизат
1.
Пеевски
01.12.2024 10:24:42
Мангалските изпръдяни кенефи с изтърбушени катализатори, затапени АГР-и и чипирани депеефи нямат място в центровете на големите градове, където трафика и без това е претоварен. Софиянци могат да си продават скрапта на бургазлии - тук няма ограничения и всеки селтак може да бръмчи и бълва сажди на воля, както в меден рудник, така и в центъра, освен това на хората тук не им пука какво дишат те и децата им. Освен това добрия чичо Кмет никога няма да забрани трошките, за да не загуби избиратели.
  Добави Коментар
Борисов: Стратегическата цел на България е да влезе в еврозоната, това няма да доведе до обедняване Взехме своето политическо решение с всички рискове да доведем до край това, за което години наред сме работили, допълни той Нови подробности за мъжа, който се хвърля под коли Защо психично болният не може да бъде задържан
Много лоши новини за Димо Алексиев Обвиняемият е извършил деянието след като е осъждан за идентично престъпление Откриха ботокс с изтекъл срок на годност в козметичен салон в Пловдив Днес се очаква управителката на салона да даде обяснение
Тръмп извади САЩ от редица органи на ООН Оттеглят се от Агенцията на ООН за подпомагане на палестинците Това е лудост: Хаос сред журналистите, след като Тръмп обяви, че САЩ искат контрол над Газа ВИДЕО Сто ръце в Източната зала на Белия дом се вдигнаха светкавично
Много важно назначение в "Нефтохимик" Кадеду поема Нафтата Сачева: По-силен от Борисов в политическата власт няма "Но решенията в изпълнителната се взимат от Желязков", коментира тя
Стрелба в САЩ Полицията блокира сграда Българин с чудовищен антирекорд зад волана! А страната като цяло... Родината ни е на първо място в негатовно подреждане
Земетресение близо до Русе Трус люшна съседна Румъния "Сватба" грабна "Червена роза" за най-добър филм на международен фестивал в Индия Лентата с куп награди