Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Масово караме и пишем на телефона по време на шофиране

Ключови думи: шофиране, водач, телефон, внимание, автомобил

Осемдесет и четири процента от българските шофьори признават, че говорят или пишат по телефона по време на движение. Само 16 на сто отричат напълно да посягат към апарата, докато въртят волана. Това сочи проучване на Института за изследване на населението и човека към БАН и Съюза на българските автомобилисти, проведено през август и септември тази години с участието на 2356 шофьори от цялата страна с различни категории, възраст и стаж по пътищата.

Според Закона за движението по пътищата използването на мобилен телефон е нарушение, ако това се прави без устройство хендс фри (от англ. - свободни ръце). Глобата е 50 лева. Анкетата обаче показва, че само 28% от всички шофьори, които използват телефоните си, правят това с хендс фри. Останалите са нарушители, дори има една категория от 1%, които не само държат слушалката до ухото си, а и си чатят по време на движение.

Използването по телефона от хората зад волана е едно от няколко вида отвличане на вниманието, ставащи причина за настъпване на пътен инцидент. Сред тях са говоренето и обръщането на шофьора към другите пътници в автомобила, силните емоции и дори това, че мислите на водача са насочени другаде, посочи психологът доц. д-р Зорница Тоткова от БАН.
Разсейването обаче не е сред най-опасните причини за катастрофи според мнозинството от шофьори, показва изследването. 691 от анкетираните класират на първо място шофирането след употреба на алкохол и наркотици, 577 посочват агресивното поведение на пътя, 573-ма - неспазването на закона, 210 - лошото състояние на маркировката и знаците на пътя.

Въпреки че мнозина сочат сред опасните причини за катастрофи нарушенията на закона, 63% от анкетираните заявяват, че са склонни да карат с по-висока скорост от разрешената. Само 37% спазват ограниченията. “Бързаците” имат и своите оправдания - 29% от тях казват, че превишенията им на скоростта са много малки, а 22% - само извън населените места.
Запитани дали максималната скорост по българските магистрали трябва да бъде намалена от 140 км/ч на 130 км/ч, 1044 от шофьорите казват “да”, а 1294 държат на по-високото число.

Данните от изследването на БАН и СБА могат да помогнат на депутатите, ако не в това, поне в следващото 52-ро Народно събрание, ако изобщо стигнат до гледане на поправки в Закона за движение по пътищата. /Труд


 

0
Коментара по темата
  Добави Коментар
Никога не хвърляйте пръстена от бутилката с олио Малко хора знаят, че ако оставите този малък пръстен, можете значително да намалите консумацията на растително масло Почина уважаван българин Доц. Недев беше не само блестящ специалист в своята област, но и обичан колега, наставник и човек с изключителна доброта
Слага си зъби на бартер Днес Светлана вече не разполага със златните карти на бившия си съпруг Как да съсипеш риалити шоу за три сезона – наръчник от „Ергенът“ По-скучно е дори от неделно следобедно предаване по БНТ
Такова нещо се случва веднъж на 30 години! Топ астролог назова зодиите, които съдбата ще зарине с пари! Не забравяйте, че финансовият успех зависи не само от късмета, но и от вашите усилия и правилните решения Шофьор на автобус поиска 5 млн. евро обезщетение, защото... Водачът бил принуден да напусне, без да оформят документите му за Бюрото по труда
Тревожно: 78% от българите използват телефон докато шофират Глобите у нас за подобно нарушение са сред най-ниските в Европа За тъщи: От кои зодии излизат най-добрите зетьове Ето кои са те 
Машинист от влака, блъснал кола край Кресна - с положителна проба за упойващи вещества Предстои извършването на химичен анализ Клипът за шофиране с 308 км/ч е зле монтиран фалшификат, казва експерт Вижда се ясно, че скоростта на автомобила се увеличава от 140-200 км/ч до над 300 км/ч, а на горната картина лампите се движат една след друга без промяна, обяснява той
Тежък удар на еврото! Какво става на пазара Единната валута прави рязък завой Ошишка се с корем и огромна задница, какво става Тита изглежда покъртително, феновете й се притесняват