Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

В Central Park Бургас се проведе първото издание на хакатона DigiEduHack България

Участниците от цялата страна бяха впечатлени от мултифункционалния комплекс, който предефинира градския начин на живот и работната среда
Ключови думи: Central Park Бургас, Co-working пространството, Хакатон

Няколо последователни дни Central Park Бургас бе домакин на първото издание на хакатона DigiEduHack в България. Събитието се проведе  15 до 17 ноември под мотото „Геймификация в училищата“ и обедини млади таланти, ИТ специалисти и иноватори, които разработиха идеи за подобряване на учебния процес чрез игрови методи.

DigiEduHack – Инициатива на Европейската комисия. Хакатонът беше организиран от DIGIHUB, Телерик Академия, Бургаски свободен университет, ИКТ Клъстер Бургас, а за локация бе избран мултифункционалния комплекс Central Park Бургас и подкрепата на Enterprise Europe Network (EEN). Strypes бе официален спонсор на събитието, а медийните партньори – DevStyler и Община Бургас – осигуриха широката видимост на събитието.

Организаторите избраха Co-working пространството в комплекса, носител на няколко награди в различни категории от престижния конкурс „Сграда на годината“.

DigiEduHack е част от глобалната инициатива на Европейската комисия – Digital Education Action Plan (DEAP), която цели да насърчи иновациите, сътрудничеството и креативността в дигиталното образование. През 2024 г. в 41 града в Европа се проведоха хакатони, като България участва за първи път. Повече за инициативата можете да научите на: https://digieduhack.com.

„DigiEduHack е уникална възможност за обединяване на иновации, технологии и образование. Горди сме, че Бургас е първият град в България, който участва в тази инициатива. Благодарим на всички участници и партньори за невероятния принос!“ – заяви Петко Георгиев, председател на УС на DIGIHUB.

Организация и подкрепа

Какво се случи?

Ден 1 – 15 ноември 2024 г.: Откриване и идеи

Previous

Next

Събитието започна с официално откриване, в което участниците бяха приветствани от председателя на DIGIHUB Петко Георгиев. Лектори като Станко Янев, Татяна Шурелова и Божидар Божков споделиха вдъхновяващи примери за геймификация в образованието. Участниците, разделени в 11 отбора, започнаха разработката на своите концепции с подкрепата на ментори.

Ден 2 – 16 ноември 2024 г.: Разработка и работа в екип

Previous

Next

Вторият ден беше посветен на интензивна работа по проектите. Ментори като Димитър Тодоров, Веселин Стоилов, Кирил Алексиев, Йоана Крумова и Божидар Божков осигуриха експертна помощ, насочвайки участниците в развиването на техните идеи.

Ден 3 – 17 ноември 2024 г.: Презентации и награждаване

Previous

Next

Екипите представиха проектите си пред жури, включващо представители на бизнеса и образованието:

Доц. д-р Димитър Минчев – БСУ

Христо Ковачев – CEO на Orbis

Петър Петров – зам.-директор на ПГЕЕ „Константин Фотинов“

Христина Тотева – Телерик Академия

Божидар Божков – Английска езикова гимназия „Гео Милев“

Победители

Първо място: Отбор GooseSoft с проекта Programingo – ученици от ПГЕЕ „Константин Фотинов“ Бургас.

Второ място: Отбор Go6o с проекта GigaLearn – студенти от Бургаски свободен университет.

Трето място: Отбор Forcefinity с проекта SIVIRO – ученици от ППМГ „Акад. Никола Обрешков“ Бургас.

Победителите ще имат възможност да представят своите проекти на международно ниво в рамките на глобалната платформа DigiEduHack.

Благодарности

Благодарим на всички, които направиха хакатона възможен:

Лектори: Станко Янев, Татяна Шурелова, Божидар Божков.

Ментори: Димитър Тодоров, Веселин Стоилов, Кирил Алексиев, Йоана Крумова, Божидар Божков.

Модератор: Стоян Узунов.

Журито: Доц. д-р Димитър Минчев, Христо Ковачев, Петър Петров, Христина Тотева, Божидар Божков.

Спонсор: Strypes, които с подкрепата си допринесоха за успешното провеждане на събитието.

Какво следва?

Хакатонът „Геймификация в училищата“ показа как иновациите могат да променят бъдещето на образованието. Продължаваме да работим за създаването на платформи, които обединяват талантите и бизнеса, за да стимулират креативността и дигиталната трансформация. Очаквайте още събития и инициативи от DIGIHUB и нашите партньори!

3 ежедневни навика на съпругите, които правят съпрузите им нещастни Избягвайте ги, ако искате да имате щастливо семейство  4 неща, които да НЕ правите, когато ви пише бивш Не забравяйте причината, заради която сте скъсали с него
Ретроградният Меркурий отново се обърна. 4 зодии най-после ще си отдъхнат Ще почувстват голямо облекчение  Пилешкият бульон на чичо Данчо – богат на вкус за перфектна супа Вижте тайните му съставки
Коледа връща на родна земя българи от 5 дестинации Прекарват между 7 и 10 дни с близките си  Веселка от Биг Брадър с покъртителна изповед Била е малтретирана
Звезда от Бургаско с много престижен трансфер Ще играе в елита на Япония Прави секс със 101 мъже и сподели, че... Лилиън е напълно здрава физически 
Директорка спа с трима ученици Естествено я уволниха Кобрата с коментар за Усик и Фюри Предрича втора победа на Олександър
Скандал с учените ни в Антарктида! Парите за връщането на кораба харизани на зърнарите Това означава, че не може да се върне и ще си стои, което е прецедент в 21 век, коментира проф. Христо Пимпирев Европейските компании изпреварват тези от САЩ и Китай по растеж на инвестициите в научноизследователската и развойна дейност Научните изследвания и иновациите (НИИ) ще бъдат в центъра на икономиката на ЕС през следващите години