Бургаски шофьори извиха опашки пред гумаджийниците, а монтьори предупреждават за опасна тенденция
Ако сте решили днес да смените летните гуми на автомобила със зимни, въоръжете се с търпение. Почти няма пункт в Бургас, пред който да няма опашки от чакащи коли, показа проверка на Флагман.бг.
Причината, освен пътната обстановка, е и действащата на МВР акция „Зима“. Вчера стартира вторият етап на операцията, при която пътните полицаи проверяват дали автомобилите са подготвени за зимни условия, най-вече по отношение на протектора на гумите, който не трябва да е по-малък от 4 мм. Първият етап започна на 1 ноември, като в рамките на 10 дни те бяха предупреждавани, а вече биват санкционирани.
Пътната обстановка също вече не е подходяща за шофиране с летни гуми. На много места у нас падна първият сняг, температурите са ниски и се образуват поледици. За днес дори е обявен жълт код за опасно време.
Оказа се, че голяма част от шофьорите в Бургас, а и не само, са чакали последния момент, за да направят задължителната смяна.
„Около час-час и половина се чака пред пунктовете. Всички гумаджийници са заети, дори и със запазен час, пак се чака“, споделя шофьор.
На въпрос защо е чакал до последно, той отговаря: „Заради хубавото време все отлагах – днес, утре, все бях зает. Сега ми предстои пътуване извън града, а обстановката по пътищата е динамична, рисковано е да тръгна с летни гуми и затова реших днес да ги сменя“, разказва Ивайло. Той споделя още, че има поскъпване както на услугата, така и на самите гуми. Цената на смяната каква варира между 60 и 150 лева. А закупуването на един чифт нови гуми струва на шофьорите от 400 до над 2000 лева – в зависимост от размера и класа.
През последните години стана тенденция да се кара с всесезонни гуми, тъй като излиза по-евтино на шофьорите. Те са струват с около 50-100 лева повече от обикновените, но не се налага да се сменят и лятото, и зимата.
„Със сигурност излиза по-евтино с всесезонна гума. В Бургас масово шофьорите предпочитат да си купуват именно такива, тъй като зимата е по-суха и почти не пада сняг. Така спестяват пари за монтаж и смяна, която услуга вече никак не е евтина. За тук има и много шофьори, които карат и с летни гуми през студените месеци“, коментира още Ивайло.
Според монтьори обаче всесезонната гума не е добър вариант, дори да не вали сняг. Зимната гума е с различно сцепление, а при всесезонните е нещо осреднено за между зимата и лятото, което ги прави неустойчиви при по-тежки пътни условия.
Съветът на експертите към шофьорите е да не пестят пари за безопасността си и да заложат на сезонните гуми, както и да не купуват гуми втора употреба, защото качеството е най-важно, за да сме сигурни на пътя. Високият клас гуми могат да изкарат до 5 сезона.
Верно сме номер 1 на планетата,по всичкология.....
То и затова сме на тоя хал.....от многото ...вж по-горе
най-вече - като са два комплекта направо с джанти, при сезонната смяна е по-евтино да се разменят, но пак отиваш на гумаджия да ги врътне, БАЛАНСИРА, нагоди според износването за задвижващи и т.н.
Колкото до икономията - аз видях мерника на колата как направи 360 снимка на сняг(не лед) и повече всесезонни НЕ! а са мишлен висок клас, с тях дойде от автокъщата. Два месеца по-късно по същия път, пак сняг, пак гуми мишлен - зимни обаче и разликата беше покъртително осезаема ;) лятото пак пробвах crossclimate-а и като заваля - изненада, като влезеш в локва забива носа, все едно си със зимни. ако бързаш малко повече - честит аквапланинг. тия всесезонни май се оказват НЕ-сезонни - за сняг зимата не стават, за дъжд лятото не стават, не знам само за какво стават :)
Според мен монтьорите са най-много с основно обазование, а създателите на зимните гуми с по няколко висши и разполагат с поняколко иследователски и тестови центъра....
Та Сульо и Пульо най-добре да си мълчат и да си гледат работата..
Тука сняг и лед няма
При първият дъжд стават катастрофи
Идете в Русия да видите как се карат лади с задни на -40
Славейков махала срещу КАТ .Бърз е като хилядолетния сокол и отговорен Цени народни.
П.С. Мозъка не са продава наливен…
И преди някой капацитет да ми каже, че всесезонни гуми няма, нека да погледне какво са написали самите производители, предполагам те знаят малко по-добре. Иначе, по другата логика, зимни гуми също няма, защото между зима и зима има голяма разлика. Няма такива гуми, които са еднакво добри и на нула и на минус 20 градуса, на дълбок сняг, лед, киша, кал, дъжд и умерено хладно време. Всяка гума е по-добра в едни условия и по-лоша в други. Пиша го като човек, който тази година хвърли един комплект зимни гуми, които така и не видяха сняг.