Алфата на Гунди била с повредени спирачки
Дясната спирачка на колата на Гунди е била повредена. И може би това се е оказало фатално при катастрофата през 1971 година, смята съотборникът на Аспарухов - Стефан Павлов-Фифи Перото.
„Няколко души го бяха предупредили. Иван Попов, също бивш наш футболист, който лично се грижеше за “Алфа Ромео”-то, един ден го дръпна настрани и му вика: “Да знаеш, че дясната спирачка не държи”. Гунди само се усмихна по своя си начин. Явно не обърна внимание на предупреждението. И после всички знаем какво се случи. На Петрохан спират с Котето да заредят бензин. Там качват и капитанчето, дето загина на задната седалка. Това спиране може да се е оказало фатално. След трагедията милиционерите правиха следствието, което доказа всичко. Гунди прави опит да изпревари камиона отдясно обаче в последния момент вижда ремаркето. Бие спирачки, 18 метра “Алфа”-та се е движела на две гуми, и се праска в резервоара“, разказва Павлов пред агенция „Блиц“.
Никола Котков Никога до последно се колебаел дали да тръгва с Гунди за Враца. „Лично аз бях на “Герена” и видях как Котков си биеше дузпи с Гошо Каменски. Два пъти Котето се обличаше и събличаше. Чудеше се дали да тръгва, не му се пътуваше за Враца. Сякаш е предчувствал нещо. Ама като е писано нещо да става, то става. Накрая ни каза: ”Айде, тръгвам”, и това беше“, спомня си Фифи Перото.