Учени откриха необичаен феномен на Слънцето

Ключови думи: американски учени, необичаен феномен, слънцето

Американски учени идентифицираха необичаен феномен на Слънцето. Резултатите от изследването са публикувани в списание „Nature Astronomy“. Слънчевите изригвания, които са мощни експлозии в атмосферата, са свързани с процес на „плъзгащо“ повторно свързване на магнитни полета.

Наблюденията разкриха как тези "плъзгащи се" движения се случват на повърхността на Слънцето, давайки представа за природата на слънчевите изригвания и тяхното въздействие върху космическото време.

Учените са използвали сателита IRIS (Interface Region Imaging Spectrograph) на НАСА, който прави високочестотни изображения на слънчевата атмосфера, правейки снимки приблизително на всеки две секунди.

Това позволи на изследователите да запишат бързото движение на малки ярки области - ядра - които се движат със скорост до 2600 километра в секунда.

Оказа се, че ядрата в слънчевата атмосфера се движат с безпрецедентна скорост. Те са разположени в "референтни точки" - области, където линиите на магнитното поле се събират, причинявайки интензивно освобождаване на енергия и топлина.

anon