Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Как кей поп културата завладя света

Ключови думи: Кей поп, новини, Флагман, кей поп култура, новини, Флагман

Филмите й печелят "Оскар", телевизионните й сериали и кей-поп звезди обикалят света, а един от нейните автори току-що спечели Нобелова награда за литература...Как Южна Корея се утвърди като културна сила? Отговор на въпроса предлага Франс прес.

От края на 90-те години на миналия век корейските филми и кей-поп звездите набират популярност в съседни азиатски държави като Япония и Китай. Това бележи зараждането на  Халю или Корейската вълна - разпространението на южнокорейската култура извън пределите на страната. През 2012 г. тя завладя западните страни с "набиващия се в главата" хит Gangnam Style на рапъра Сай, пише Труд.

През следващото десетилетие детската "вайръл" песничка Babyshark счупи рекордите по гледаемост в Ютюб, суперзвездите на кей-попа Би Ти Ес оглавиха класациите по света, филмът "Паразит" на Пон Джун-хо сътвори история на наградите "Оскар", а "Игра на калмари" се превърна в най-гледания неанглоезичен сериал на стрийминг платформата Нетфликс.

През 2022 г. южнокорейският износ на културни стоки е на стойност почти 12 милиарда евро - повече от домакинските уреди или електрическите автомобили.  Целта на правителството е до 2027 г. износът да достигне около 23 милиарда евро.

Режисьорът и носител на "Оскар" Пон Джун-хо обяснява културния успех на Южна Корея с "драматичните периоди", преживени от жителите на тази азиатска страна, която след Корейската война (1950-1953 г.) преминава през военна диктатура, радикална икономическа трансформация и демократичен преход. Тези "екстремни събития" допринасят за изобилието от вдъхновение и стимули за творците. "Това място е толкова динамично и бурно", казва Пон Джун-хо.  Хан Канг, която в четвъртък получи Нобеловата награда за литература, се прочу с творби, вдъхновени от съвременната история на страната ѝ.

Корейската литература се възползва и от кей-поп феномена. Когато член на момчешката група Би Ти Ес е видян да чете книга за самопомощ, от нея са продадени стотици хиляди екземпляри.  Режисьорът на "Паразит" Пон Джун-хо обяснява южнокорейското творчество по един по-неочакван начин: "Ние сме страна на работохолици. Хората работят твърде много. И в същото време пием твърде много. Така че всяка вечер има интензивни пиянски сесии и всичко става много екстремно".

0
Коментара по темата
  Добави Коментар
„Хлебарка“ налази ефира на БНТ и дори изпълзя на трето място в „Ново 10+2“ Песента на Диди и Мони от бургаския дует „Парадокс“ дебютира в класацията и едва не я оглави Не му върви срещу Джокович, защото... Изпълнява бекхенд с една ръка
Това са истинските причини жените да привличат емоционално недостъпни мъже Те се влюбват в партньори, които изглеждат чаровни, загадъчни и привлекателни, но с времето се оказва, че тези мъже не могат да предложат дълбока емоционална свързаност Вече не купувам хляб, от 2 кг брашно правя 45 броя от тези памук питки Лесни са, практични и толкова вкусни, че ще се чудите защо изобщо сте купили хляб
Макрон с призив към Нетаняху Френският президент иска спиране на огъня в Газа Ужасна вест от Мианмар Бременна жена издъхна след земетресението
Шокиращ финал Сбогуваме се с хитовия сериал "Златно момче" Кола се запали в движение в голям роден град За щастие няма пострадали
Най-злобните зодии Те могат за нула време да превърнат живота ви в истински ад Малък самолет падна върху къща Пожарна и полиция евакуираха района 
Подробности за важната дискусия с министър Боршош в Бургас Ето какво се случи на разговор за туризма Отиде си голямо име в киното Почина Денис Арнт