Калин Стоянов: Убийството на пътя след алкохол, наркотици или превишена скорост да бъде квалифицирано като умишлено
„Убийството на пътя след употреба на алкохол, наркотици или превишена скорост да бъде квалифицирано като умишлено“. Това е една от законодателните промени, по които ще работи кандидат-депутатът от "ДПС Ново начало" Калин Стоянов в бъдещото НС.
Днес бившият вътрешен министър, който според хора от системата е сред най-успешните в последните 30 години и с най-сериозна подкрепа в редиците на МВР, представи програмата за управление на „ДПС Ново начало“ в сектор „Защита и сигурност на българските граждани“.
На дискусията в Конгресния център на Бургас присъстваха бившият евродепутат и министър на околната среда и водите Искра Михайлова, областният управител на Хасково Мехмед Атаман, депутатите от ДПС Хюсеин Хафъзов и Станислав Анастасов, водачът на бургаската листа на ДПС Ново начало Исмаил Осман, граждани и експерти от сферата на сигурността.
„За съжаление в момента ситуацията е такава, че ако излезеш навън, съжалявам, че използвам този пример, но ако убиеш едно куче, може да получиш по-голяма присъда, отколкото ако с автомобила си прегазиш човек на пешеходна пътека. Работя тясно с хората, които са пострадали при ПТП-та или са загубили близки, най-вече деца. Знам техните случаи и с право те настояват, че не може в продължение на години да се чака присъда по подобни дела“, каза Калин Стоянов.
Той посочи, че ще работи за законодателните промени още от ден първи в парламента, но призна, че очаква сериозен отпор по линия на адвокатските колегии.
„Считам, че ако има някой против, лично ще му уредя среща с майките на загиналите деца, за да може да почувства атмосферата и усети болката им“, допълни бившият вътрешен министър.
Калин Стоянов е категоричен, че е нужен скок на глобите за нарушения на пътя и даде пример с Гърция, където за шофиране без колан глобяват със 150 евро и отнемат книжката за 10 дни, а в България санкцията е 50 лева.
„Докато бях в МВР, изготвихме предложението за изменение и допълнение на Закона за движение по пътищата, но за съжаление, поради липсата на парламент и служебни правителства, тези предложения така и не видяха бял свят. За мен това е решението да спрем войната по пътищата“, добави Калин Стоянов.
Той подчерта, че през периода, в който е бил вътрешен министър, пътната безопасност е била сред основните му акценти. По негово настояване са взети голям брой камери за скорост, както и дългоочакваните автоматизирани системи за токсикохимичен анализ за наличието на наркотици в кръвта. Дълги години такива апарати не са закупувани, а в рамките на няколко месеца МВР е придобило 6, с които вече се работи. Те са от изключително значение, за да може експертизите по досъдебните производства да излизат в кратки срокове, а не до 6-7 месеца, както бе досега.
Калин Стоянов предлага конкретни мерки за борба с нелегалната миграция, а по негово настояване започнаха конкурси за увеличаване на щата на Гранична полиция, за да може по-качествено и ефективно да се охранява държавната граница.
Бившият вътрешен министър подчерта, че когато е заемал поста, е разговарял с представителите на австрийската фирма, инсталирала камерите на тол системата, за да надградят софтуера и да измерват скоростта. Първоначалните планове били до края на настоящата година да са готови със заданието.
„Колегите в Австрия казаха, че ние имаме много повече камери на тол системата, отколкото те. Те са разположени на 350 точки в страната, което ни осигурява възможност за брутален контрол над пътните нарушители. Опитът на колегите от Австрия показа, че в първите месеци са имали изключителен брой констатирани нарушения, но след това постепенно спадат и водачите се дисциплинират“, добави още Калин Стоянов, подчертавайки, че в България основна причина за ПТП-та е високата скорост.