Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Ремонт на вълнолома на Морска гара в Бургас обособява нова пешеходна зона и атракция

Вероятно това означава, че дори стената, градена по времето на Цар Фердинанд, ще бъде достъпна за граждани и ще води до Фара в края на порта
Ключови думи: бургас, морска гара, реконструкция, вълнолом, нова пешеходна зона

С близо 42 млн.лв. без ДДС ще бъде извършен важен основен ремонт на вълнолома на Морска гара в Бургас. Това става ясно от обществена поръчка, обявена преди дни от Държавното предприятие „Пристанищна инфраструктура”. Причината за дейностите, които могат да се нарекат дори спешни, е че сегашната конструкция, която пази порта от морето, е амортизирана и не може да гарантира безопасността както на посетителите на отворената за гражданите зона, така и тази на самото съоръжение.

Предвидените дейности включват не само рехабилитацията на съществуващите предпазни стени, но и тяхната пълна реконструкция на места, както и възстановяването на бронировката на вълнолома. И може би най-любопитното - обособяване на пешеходна зона на кота +6.30, което означава, че е много вероятно да се осигури достъп на граждани до високата предпазна стена, която води от входа на Морска гара към Фара в края на кея. Това би могло да значи, че Бургас ще има нова атракция.

За да се стигне до тук, са проведени множество обследвания на вълнолома. В последните години са констатирани многократно и във всички протоколи препоръки за най-необходими и неотложни действия, гарантиращи безопасността на експлоатацията. Има разпилени тетраподи по откоса, а на главата от западната страна на предпазното съоръжение някои от тях директно липсват. Така, съобщават експертите, се намалява ефективността на гасене на вълната при буря.

За съжаление на места от страна на морето липсва стаманобетоненеата стена, която предпазва каменния зид от вълните. Повърхностите са третирани с неармиран торкрет бетон, който на много места е напукан и дори разрушен, което води до допълнителната му и неизбежна амортизация.

В същото време до новата пешеходна зона, която ще е на височина 6 метра, достъпът ще се осъществява по 2 броя стълбищни конструкции. Предвидени са и хидравлични платформи за хора в неравностойно положение.

 

22
Коментара по темата
22.
Дог5
03.10.2024 11:02:17
Само дог5 да остане, другото го махнете. Много е хубаво.
21.
21
02.10.2024 13:27:38
Флагман, дръжте се като журналисти, а не като рекламни агенти. Задайте правилния въпрос - защо от проекта за ремонт на вълнолома е отпаднала пешеходната естакада свързваща го с Конгресния център.
20.
Ченге кириз
02.10.2024 11:35:00
Те и едни пристанища направиха, за 2-3 години се напълнииха с пясък...ама голямо крадене падна!
19.
Кондуктор
02.10.2024 11:04:24
Като чета повечето пристанищни "специалисти" и обществени "съдии" са се изходили по темата . Дежурните хейтъри на които за всичко им е виновен кмета и общината също са дали своята експертиза , нищо , че ДППИ е държавна , а не общинска администрация . Реконструкцията е повече от необходима, а колкото по-голям достъп имат гражданите до морето , толкова по-добре!
18.
Кондуктор
02.10.2024 11:04:18
Като чета повечето пристанищни "специалисти" и обществени "съдии" са се изходили по темата . Дежурните хейтъри на които за всичко им е виновен кмета и общината също са дали своята експертиза , нищо , че ДППИ е държавна , а не общинска администрация . Реконструкцията е повече от необходима, а колкото по-голям достъп имат гражданите до морето , толкова по-добре!
17.
един
02.10.2024 10:52:41
По 33 600лв на линеен метър.
Това ще се нареди до обхода на Меден Рудник.
Все по-скъпо, но за сметка на това все по-некачествено.
16.
До 15
02.10.2024 10:44:47
42мил сега - до 3 години този проект е набъбнал на 100мил.... айде да ги сложим грубо 200мил
15.
Иван
02.10.2024 10:16:49
42 мил. еее голямо усвояване ще падне . ....
Кмете,кмете време да си ходиш ,че фирмите около теб много забогатяха ...,А тоя Конгресен център !?
14.
да попитам
02.10.2024 10:15:14
А пропадналата велоалея към Сарафово КОГА?
13.
Люпа семки
02.10.2024 09:23:16
Опасна?! А #КОЙ провеждаше там фестивали с хиляди невинни и нищо неподозиращи хора? За 1 приятел питам
12.
Отзад напред
02.10.2024 03:27:24
Най-напред се укрепва инфраструктурата, после се снроят кръчми и хотелчета. И не се краде през "наши" фирми.
Обаче при мутренско "управление" просто няма начин.
11.
ъьппъзпъзшхьшхьшхьшхзшх
02.10.2024 00:41:17
САМО. ПРАВЯ. ...ЛЕКИ. ИЗЧИСЛЕННИЯ.........СТЕНАТА. НА. ВЪЛНОЛОМА. ОТ. ПРИМОРЕЦ. ДО. ФАРА. Е. 1250. МЕТРА. ТО. СИ. ПИШЕ. НА. СТЕНАТА. НА. ВЪЛНОЛОМА......ПАРИТЕ. ЗА. ПОРЪЧКАТА. 42. МИЛИОНА......СМЕТНЕТЕ. ЗА. М2......ЦЕНАТА.......СТРУВА. МИ. СЕ. ЧЕ. НЯКОЙ. ИСКА. ДА. СИ. КУПИ. ОЩЕ. ДВЕ. ВИЛНИ. СЕЛИЩА. В. КОСТА. РИКА. И. СМЕТКА. В. ДЕМИР. БАНК
10.
до 9 6uild 6ack 6etter
01.10.2024 23:28:14
Оооо, така ли стана? Първо я унищожиха и изгориха, а сега ще я възстановяват като Феникс от пепелта? Типично в техен стил. И да го направят, чисто нова фрегата никога няма да има чара на истинска, стара, брулена от ветровете и морето гемия. Освен това, Бургас никога няма да забрави тази мръсна история!
9.
До 7
01.10.2024 22:18:05
Един от класическите символи на Бургас - "Старата Фрегата", ще се възроди за нов живот, буквално от пепелта. Живописният дървен кораб, останал само като носталгия от старите снимки и картички, отново ще се превърне в любимо място за срещи и разходки, ще посреща туристите, които слизат на българска земя от круизните кораби, ще бъде типичната бургаска емблема на морския бряг.
Възкръсването на култовия символ е инициирано от Бургаската областна управа и подкрепено от общината, която се ангажира "Старата Фрегата" да бъде включен в общия градоустройствен план. Районът попада в Зоната за обществен достъп, популярна като проект "Супер Бургас". Зоната обхваща част от Пристанище Бургас, ж.п.възел Бургас и Централна градска част и предвижда улесняване на достъпа до морето чрез схемата: ж.п.гара Бургас, автогара "Юг" и ул. "Александър Батенберг". Единият от бъдещите подходи към Морска гара ще бъде именно край фрегатата. Възстановената уникална гемия ще запознава съвременните жители и гостите на града с миналото и традициите на Стария Бургас още при стъпването на български бряг и влизането в града.

"Старата Фрегата" е закотвена трайно на сушата преди повече от 60 години. Култовото заведение бързо се превръща в една от легендите на Бургас. Магнетизмът на кораба и неповторимото му великолепие остават запечатани и в кино-шедьовъра "Опасен чар". Точно на легендарната му палуба Невена Коканова и Тодор Колев пресъздават една от вечните сцени на българското кино.

Преди десетилетия корабът беше превърнат в популярен ресторант - атракция на "Балкантурист". От 1995 г. е предоставен за управление на тогавашния "Приморец турист". След 10-ти ноември 1989 г. "Старата Фрегата" постепенно запустява, заедно с целия южен участък на Морската градина. Постепенно ценният паметник на морското ни дело се превръща в свърталище на наркомани и клошари. Драмата завършва с предизвикания, вероятно от бездомници, пожар през май 2011 г. Щетите са големи, според специалистите, защото целият кораб е бил построен преди много години от ценното тиково дърво.

Проектът за възстановяване на ресторант "Старата Фрегата", чрез включването му в общия градоустройствен план на Бургас и с параметрите на съществуващия символ, закономерно се вписва в крайморския ансамбъл Старият Бургас - Гранд хотел "Приморец". Пространството около култовата гемия в частта си към морето е решено ненатрапчиво, като преходът към алеите и зеленината на Морската градина е незабележим. Подобен е и подходът към зоните на Стария Бургас и Морската гара, което отрежда на възкресения дървен кораб ключово място при реализирането на зоната за обществен достъп до транспортния възел, обединяващ трите видове превоз - железопътен, автобусен и морски.

Новата европейска визия на Бургас предвижда градът да се отвори към морето, да се изградят пасажерските и яхтените пристанища, край които да кипи живот. Само след година в този район ще се отвори алеята, по която гражданите и туристите на Бургас ще стигат до и от пристанището. Освен, че там ще акостират големите криузни лайнери, ще има и яхтено училище, което ще работи целогодишно. "Старата Фрегата" ще грейне с цялата си прелест, за да допълни по прекрасен начин този ансамбъл, съчетаващ миналото и традициите с бъдещето и модерното лице на морския Бургас.
8.
?
01.10.2024 21:53:13
стаманобетоненеата - туй какво е?
7.
Някой
01.10.2024 21:49:27
Поредния безумен проект от който има нужда само гербавата община.
6.
Дупето
01.10.2024 21:27:32
Добре де, толкова статии са изписани за пристанището, как пък някои хора, така и не разбраха, че пристанището не е на общината и тя няма нищо общо, нито с проектите, нито с финансирането им.
5.
селяни
01.10.2024 21:03:46
Аре стига сте си ляли злобата и простотията под всяка статия.Злоба,завист и чужди сметки..
На Ганьо полето за изява- "Флагман"!
Колко сте жалки и прости не е истина.
4.
Ха ха
01.10.2024 21:01:32
Славейков има нужда от улици и паркинги като в Изгрев...
Кмете няма нужда да се наливат пари около Приморец....
3.
Мда
01.10.2024 20:41:29
Предвидени са и хидравлични платформи за хора в неравностойно положение.
Глупости, ще оцелеят колкото оцеля асансьора моста. вече даже е опасен.
Ама заради кражби дори не мислят, че всичко ръждяства, важен е обира на кинти, на бас, че вълнолома, ще бъде облицован в гипсокартон и мрежички
2.
*********
01.10.2024 20:20:27
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.
1.
Ха ха
01.10.2024 20:08:27
Пътят за и от ж.к. Меден Рудник е затапен всеки, какви ги вършат тези в общината,....
Фара е последната грижа на Бургазлии..
Облагородяването на парка в ж.к. Славейков е зле замислено с тесни пътечки, вероятно без да бъде представен кожена грижаи за почвата...
Защо се строят заведения в парка......
  Добави Коментар
Валя ми даде рецептата за най-вкусния тутманик, вече не купуваме нито хляб, нито питка Разчупвате зачервената коричка, а вътре пласт след пласт пухкаво тесто, сред което се крие вкусно краве сиренце, да не говорим как само ухае божествено на масло Италианско село предлага къщи за 1 евро на американци, разочаровани от преизбирането на Тръмп Село Ололай отдавна се опитва да привлече външни хора
С тези таблетки орхидеята постоянно ще цъфти Достатъчно е да се тори само веднъж месечно, така че цветето да има достатъчно хранителни вещества, необходими за развитие и цъфтеж Тръмп предлага бивш финансов мениджър на Джордж Сорос за министър на финансите Бесънт ще донесе нова златна ера на САЩ, коментира новоизбраният президент на САЩ
Зеленски: Украйна разработва средства за противовъздушна отбрана За да се противопостави на "новите рискове", възникнали, след като Русия използва нова ракета със среден обсег в 33-ия месец от войната След като опитате тази сочна сиропирана ябълкова баница, ще забравите и за баклавата, и за щрудела Непременно трябва да опитате тази рецепта
Кървав екшън в Макдоландс Нападателят е произвел четири изстрела Числото 23 носи на 4 зодии успехи с парите От признaние и нoви възмoжнoсти дo дългooчaквaни нaгрaди – рaзберете кoи сa знaците, зa кoитo пaрите ще дoйдaт кaтo зaслуженa нaгрaдa зa техния труд и oтдaденoст
Чукна 24 и разкри какво става с нея Рождения си ден Мирела посрещна в родната Варна с най-близките си приятели Правителството одобри допълнителни 125 млн. лв. в подкрепа на земеделските производители Министерството на земеделието и храните нотифицира две схеми за държавна помощ за земеделските производители за второто полугодие
Тази погача е за начинаещи – толкова е вкусна и лесна, че я пека всяка събота Всички ще си мислят, че сте истински професионалист в месенето и плетенето на тесто Борисов благодари на Урсула фон дер Лайен, Виктор Орбан и Карл Нехамер за Шенген Той каза, че ѝ е изпратил благодарствен есемес