Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Ще спре ли трета лента на АМ „Тракия” войната по пътищата? Ха-ха!!!

Каквито и идеи да имат властимащите за ограничение на безумните водачи, нищо няма да проработи, защото едно цяло поколение - плод на последните 30 години, е изтървано
Ключови думи: българия, трафик, войната по пътищата, ам тракия, трета лента, абсурд

Трета лента на автомагистрала „Тракия” да имало в участъка ѝ между София и Пловдив, предлагат експерти. Инициативата била на Община Пловдив и предвиждала точно там, където тежките катастрофи са най-редовна гледка, да се разшири аутобана. Любопитно е, че от Агенция „Пътна инфраструктура” са гарантирали, че ще извършат анализ и ще вземат решение дали подобна мярка би помогнала за справяне с войната по пътищата. Макар думата „анализ” често да е свързвана в последните години с празни обещания. Нищо чудно и някоя комисия в НС да назначат по темата.

Може да се поспори и колко продуктивно или контрапродуктивно ще е да се добави трета лента в най-натоварената отсечка от най-печалноизвестната магистрала у нас, при положение, че нищо чудно някой пореден „отговорен” водач с автомобил на цената на етаж на вход от панелен блок да си помисли, че използваната у нас за синоним на „магистрала” дума „аутобан” се ползва буквално, като в Германия. И нали, третата лента, сиреч най-най-лявата, да е без ограничение на скоростта. Не, че при наличието на две сега, ситуацията с настоящата лява е много по-различна от това. Караш си със 140 км/ч, колкото е по някаква причина ограничението за скоростта, при положение, че в Европа обикновено не надвишава 110-120 км/ч, и изведнъж някой ти примигва в гръб с дългите светлини, казвайки ти в прав текст

„Айде разкарай се вече, бавняр!”

Реално това е и една от малкото функции на левия лост до волана, която голяма част от водачите у нас разбират. Той, разбира се, се ползва, за да пускаме фаровете и когато се налага да мигаме с дълги на бавните. В другите две посоки - нагоре и надолу, този лост или не може да се движи или свързваме движението с аварийните светлини, защото издава същия звук в „кокпита”.

„Кой си ти, че да ти казвам АЗ, накъде ще завивам, бе?!”

В същото време една също толкова значителна част от хората зад волана изглежда не могат ни да четат, ни да разпознават цифри. Иначе как да обясним реалността? Че ограниченията на скоростта са разписани ясно в ЗДвП, учат се по време на курсовете, дори има поставени знаци край пътя, а всъщност нито едно от тези неща не се спазва. Не, може би простата причина в случая е, че на никого не му пука за законите.

„Абе, аре бе, не виждаш ли, че тука моЕ се кара с повече от ограничението?!”

Всичко това очевидно е следствие на манталитета. Идва от чувството за безнаказаност. От фалшивото разбиране, че еди кой си е по-добър и по-значим от другите на пътя. От прекалената самоувереност в липсващите понякога напълно умения и не на последно място - от лошото състояние на самите пътища.

Движението с превишена скорост не е само тенденция - то са практика, основно приложима и продължително прилагана по АМ „Тракия” и извънградските пътища, където състоянието на пътната настилка е под сериозен въпрос. За безразсъдните това не е проблем. Те всяко лято фучат бясно към невероятното ни море, понякога с над 200 км/ч., хвалейки се в социалките с лошо скалъпено вертикално видео. За да стигнат възможно най-бързо... до първите светофари в големите градове по Черноморието. Да пристигнеш с 10 минути по-рано е въпрос на престиж. Само най-амбициозните състезатели са способни да бъдат първи. Така застрашавайки не толкова собствения си живот, а по-важното - този на околните, една група от хора в страната, стават причина България да е първа в Европа поне с нещо...

С най-много загинали в катастрофи на милион души в ЕС. На Стария континент ни задминава само престижно Босна и Херцеговина. Ежегодно черната ни статистика отбелязва смъртта на между 500 и 700 човека при катастрофи - брой на жертви, който при население от приблизително едва 5.5 млн. човека, е истински потресаващо, особено поставено на фона на все по-ниската раждаемост. Та, не само да губим хора от емиграция в чужбина, не само заради това, че никой не иска да ражда деца, не заради плачвената роля на здравеопазването, но и защото просто се самоизбиваме. Зорлян.

Няма смисъл към цялото това фатално уравнение да добавяме и другата променлива - алкохолът и наркотиците. За това може да се изпише още един също толкова безсмислен текст, който също толкова, колкото коментарите из фейсбук, ще доведе до нулева промяна. Промяната изисква разбиране - на себе си, на ближния, на непознатия, на общността. Изисква състрадание, емпатия - такива качества описаните не притежават. Те ще се познаят и вие много добре ги познавате.

Иначе държавата опитва да реши проблема. В опитите ѝ обаче прозира безсилие. Поредната приумица - измислената и въведена против всякакви логически обяснения ТОЛ система, сега щяла да разполага с 330 камери, които да засичат скоростта на колите и до края на годината щели да бъдат сертифицирани и работещи. Така щяла пак да се бори войната по пътищата. Щяла.

Нищо, че преди малко повече от година бе въведена истински тоталитарна и строга мярка против пиянките и наркоманите зад волана - да се отнемат автомобилите им. И тя не проработи. Та, камерите ли ще спрат джигитите?! Тук пак важи старото правило - всяко нарушение, което се наказва само с глоба, не е нарушение, а платена услуга. Искаш да караш с над 140 км/ч. по магистралата? Може, ама за всеки подминат ограничителен знак се плаща определена сума в зависимост от скоростта. Излиза скъпо, ама онова готино видео в Tik-Tok и адреналинът нямат цена, нали... Не можеш да си позволиш да плащаш глоби? Не караш с над 140 км/ч. Това е същината на абсурда.

За съжаление и да оставим нещата такива, каквито са сега - оставяйки ги подвластни на Теорията на Дарвин - естественият отбор също не е вариант. Защото покрай гнилите плодове, чиято цел в живота е да бъдат новия Вин Дизел, ще си отидат или ще пострадат и много читави хора, пред които еволюционният път не е затворен.

А истината най-вероятно се крие в това, че в последните 30 години умишленият разпад на образователната система, омаловажаването на семейството като възпитателна единица, липсата на човечност, изкривените и продължаващите да се изкривяват ценности, морал и култура, доведоха до сътворението на едно цяло плачевно пост-соц поколение, което просто не иска и не е в състояние нито да се поправи, нито да бъде поправено. Същото това поколение или поне някои от неговите представители знаят добре, че съдебната система в страната „работи за тях” и наказания на практика няма.

И затова войната по пътищата ще продължи, без значение какви мерки се взимат и какви са санкциите. Без значение дали на АМ „Тракия” ще има 3, 5 или дори 10 ленти и дали по нея има 330, или 330 000 камери. Положението е изтървано.

 

9
Коментара по темата
9.
V
20.09.2024 23:35:47
И 100лентов път да им направите, когато по него се движат хора по-глупави от едно канарче, резултата ще е все същия

В БГ по-голямата част от хората не могат да минат 60 IQ на един тест за интелигентност, но шофират коли, резултатите ги гледаме ежечасово
8.
Интересно
20.09.2024 21:23:20
Родителите на това поколение през кой строй са живели? Нали е имало тогава "ценностна система" и "семейство"? Родителите на днешните 30-годишни са 60-годишни. Или пак държавата е виновна, че не им е възпитала децата?
Интересно защо в европейските държави, в които никога не е имало соц, няма и война по пътищата?
7.
Братвурст
20.09.2024 21:01:09
И като стане катастрофа, вместо 2 платна задръстване, ще има три.
6.
Хм..
20.09.2024 20:53:04
Статията да не е написана в селяндуро-махленски стил, типичен за блестящите "журналисти" от този жълт сайт?
5.
*********
20.09.2024 20:35:58
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.
4.
Ханко Брат
20.09.2024 20:26:29
В Бг липсват пътища, които трябваше да бъдат изградени през изминалите 35 години... Автомобилите станаха много и липсват пътища, които да поемст трафика!
3.
Със сигурност
20.09.2024 20:23:34
ефективен затвор и 100% събираеми 5-цифрени глоби ще спрат войната па пътищата
2.
--
20.09.2024 20:14:46
Правилно там отидоха най-много от селата и станаха граждани.
1.
Ко
20.09.2024 20:06:21
Каза ко?
  Добави Коментар
10 съвета за щастлив брак от специалисти по връзките Вижте кои са 20 малки неща във връзката, които значат много Малките неща означават много повече за отношенията
6 грешки по време на душ Не овлажнявате кожата Рецепта за паниран праз Просто и вкусно есенно-зимно предястие
3 зодии, за които октомври ще бъде любов Забавления за Козирозите Поколението Z не знае какво е тапа и тирбушон за вино The Guardian иронично съобщава за смъртта на тирбушона 
Норвегия помага с още 5 млрд. крони на Украйна "Последиците от войната са огромни", каза премиерът Йонас Гар Стьоре Шефът на ДАНС призна: С намерения край Пловдив америций се правят бомби Двама са задържани за продажбата на опасния метал, търгували го за 5 000 евро на парче
Тръмп си намери виновни, ако загуби изборите - Израел Американците от еврейски произход предпочитат Харис пред Тръмп  Олимпиецът Тихомир Иванов проведе час по лека атлетика с децата на Ахелой По-късно кметът на Поморие Иван Алексиев, Аделина Чолева – главен експерт „Младежки дейности и спорт“ и гостите обмениха опит по значими въпроси, свързани със спорта
Ужас! Това са новите очила-чудовища на "Прада" Дизайнерите Миуча Прада и Раф Симънс откриха ревюто, наречено "Безкрайно настояще", с рокля с презрамки с флорални мотиви Бременна е Ирина Карабаджак, която във втория сезон на "Ергенът" достигна почти до финала, се омъжи през август