Учениците от 9 клас ще имат изпит по природни науки през октомври
Измерване на умения в областта на природните науки за деветокласниците се планира да е на 14 и 15 октомври и ще се осъществи на електронни устройства. Това съобщи служебният министър на образованието и науката проф. Галин Цоков пред социалните партньори от Отрасловия съвет по образованието в Министерството на образованието и науката.
Това няма да е външно оценяване и за да не се създава стрес у учениците, резултатите при желание от страна на ученика и по преценка на учителя ще се вписват вместо текуща оценка от входно ниво, обясни министър Цоков.
С тестовете, включващи задачи за измерване на умения в областта на природните науки, учителите по съответните предмети ще бъдат подпомогнати в задаването и оценяването на такъв тип задачи и ще се апробират и различни платформи, които в бъдеще биха могли да подпомагат обучението, подготовката и провеждането на различни видове изпити и изпитвания. Също така ще се постави и фокус върху ключови за международното изследване PISA - 2025 теми, като енергия, зелена енергия, парников ефект, озонова дупка, рециклиране, и учениците ще се доближат до типа задачи и средата, в която част от тях ще работят по време на реалното изследване.
Всички училища и детски градини са подсигурени с учебни комплекти. За началото на учебната 2024/ 2025 година на образователните институции са доставени над 9 500 000 броя познавателни книжки, учебници, учебни комплекти и учебни помагала, които са безплатни за децата. За тях бяха отпуснати 122 млн. лв., като за първи път бяха включени и над 300 000 ученици от осми до 12-и клас.
Беше отчетено също, че към 15 септември системата на предучилищното и училищното образование е обезпечена с педагогически специалисти. Няма постъпила информация за недостиг на учители, като и в момента продължава процесът по заемане на работни места.
А тези , които са ги изучавали в училища без дори минимални възможности за практична /лабораторна / дейност?
Не се възмущавайте , това е добре , да се види действителното състояние за практична дейност в българските училища. Ех, вярно работи се по много проекти сега, но се прави онова в училището, носещо възможности за комисионни и др.- подменя се качествено обзавеждане, дограми... за китайски боклуци. И кой държи сметка на директори за тези безумия?
Безумия и в МОН-една година учениците не изучават природни и др. учебни предмети и забравят достигнати до седми клас знания и умения.Макар и с един час седмично ще поддържат знанията си. Само чужди опити купуваме и всячески ощетяваме децата. И само това ли?
Жалко за всички деца в такава образователна система. Нали все повишават заплатите на учителите на калпак- стават , не стават, нали запушват дупка на липсващ учител.
Така, че какви очаквания имате родители и ученици?