Ний не сме като тях или как един ди джей реши да заслепи звездите на благотворителен мач
Още в деня на пускането на билетите за демонстративния двубой между Григор Димитров и Новак Джокович, който се игра на 17 септември в София, се разбра, че тенис мачът ще се проведе при небивал интерес. Всичко беше разграбено буквално за десет минути, а дни след това, на черно, билетите достигнаха до космическите за нашите ширини цени от 1000 лв. парчето.
Шоуто беше организирано от “Фондация Григор Димитров” и бе благотворително. Димитров победи Джокович в определено невиждан за страната ни спектакъл с 6:4, 2:6, 10:6, а съдия на двубоя бе също много известната в средите - сръбска красавица Марияна Вельович.
На срещата присъстваха и редица спортни звезди - Димитър Бербатов, Любо Ганев и Мануела и Катерина Малееви, както и много политици, актьори и други популярни лица.
Мартин срещу Джокович
И вместо след като вечерта приключи, за всички да остане само страхотният спомен от шоуто, което двамата големи тенисисти спретнаха на родните фенове, неочаквано в залата изгря и „звездата” на един DJ. Да, DJ. Популярен в неговите среди, но несравним по никакъв начин със славата на Димитров и Джокович, Мартин (по прякор Мартен) реши, че е му е под нивото и на молбата на сръбския тенисист да пусне песента „Луда по тебе” в изпълнение на Камелия... отказа. Това не попречи на голямата тенис звезда да я изпълни акапелно, за кеф на хилядите в залата, но резонно предизвика незаглъхващи и до момента коментари.
Сега, дали е било предварителен сценарий, за да може Джокович да направи още по-голямо шоу, изпълнявайки я без музикален съпровод – не знаем. Дано, но надали. Дано, защото иначе попадаме в ситуацията, че някакъв си местен диджей решава, че е много яко да демонстрира, че не харесва чалга. Хубаво, но проблемът е, че се касае за шоу, за благотворителен мач, за желание на госта да зарадва още повече публиката, за подгряване на градуса. А не за парти на въпросния ди джей, на което присъстващите са отишли да слушат неговия избор на музика.
Без значение кой какво мисли за Джокович, той е един от най-великите тенисисти, а и въобще спортисти. И събитие, на което е поканен и която покана е приел на добра воля, и поради приятелството си с Григор Димитров, и още повече – като жест към нас – домакините - е решил да изпълни български кавър на популярна сръбска песен, пак да уточним – с цел още по-голямо шоу, попада на градския ди джей, който пък решава да се врътне и да откаже да му изпълни желанието. Защо? Защото той, видите ли, не харесвал и пускал чалга.
Хубаво, милиони българи също не харесват чалга, няма и да я заобичат макар някои от тях да обожават Джокович, но дали е редно някъде, където просто си извикан да пускаш музиката, където присъства една легенда, която прави реверанс към българските си домакини, ти да се превърнеш в център на внимание.
Нека не забравяме и че още от миналата година се знаеше за този мач. Доста по-отдавна пък се знае, че Джокович обича да слуша тази песен, и то именно в изпълнение на Камелия. Много хора твърдят, че и за ди джея отдавна също се знае, че не харесва чалга, макар да се появиха мнения на лично присъствали на партита, на които той е бил ди джей, и които твърдят, че пускал мазни чалги. Но това е друг въпрос. Важният е защо организаторите не се бяха подготвили по-добре, за да избегнат подобна грозна демонстрация от страна на Мартин.
Защото каквото и да си говорим, и за Джокович, и за Димитров, а и за редица български фенове, остава и леко горчивият привкус, че толкова голямо шоу е леко помрачено от комплексарската изява на лице, което би трябвало да е на заден фон. Все пак, на плакатите за благотворителния мач, никъде не се споменава неговото име, не беше целта той да се превръща в центът на събитието, и то с лош знак.
Самият ди джей беше заявил – малко преди мача – че бил подбрал само "усмихнати" изпълнения, по фънки, които се харесвали на всички, които се занимават с музика. Още един знак, че въпросният явно не е разбрал каква е целта на събитието – не да си пуска парчета, които той и приятелите му си харесват, а да подпомогне, на заден план, двамата големи тенисисти да направят още по-голямо шоу на и без това грандиозното за страната ни събитие, на което имаше хвърлени тениски, танци, песни, прегръдки и много хубави емоции.
„Аман от тази чалга”
Беше аргументът на тези, макар и единици, които подкрепиха постъпката на Мартен. Всъщност те, както често се случва по родните ширини, застанаха срещу Джокович по друга причина – бил антиваксърът и не подкрепял Украйна. Какъв по-добър повод да се политизира и това събитие – типично по български, където през последните години вкусът и предпочитанията се формират предимно на политическа основа, според партийните пристрастия на коментиращия.
Та, както казват шепата доволни, че сме натрили носа на „гадния сърбин”, обърнаха случилото се и към друга тема – опростачването на нацията, за което огромна вина носила и чалгата. М-да, тук имат право – чалгаризирането на всичко, видимо е стигнало и до политиката, нанасяйки сериозни вреди както на подрастващите, така и цялостно на възприятията ни.
Обаче... ако може да обяснят как това, че ди джей Мартен е отказал на Джокович, ще спре този процес. Не, не е нужно – те самите отлично знаят отговора. Никак! Единственото, което постигна е да (се опита да) помрачи събитието, демонстрирайки – в случая – комплексите си. Комплекси, защото „игра” анти.
А че и ние си имаме комплекси на тези тема – къде логични, къде не, и че темата с чалгата ненужно се преекспонира, говори друго събитие, състояло се малко по-рано през тази година, а именно фестивалът Сан Ремо, на който оркестърът свири същата песен, но в оригиналната и версия – в изпълнение на Лепа Брена, защото така поиска звездата на вечерта – големият футболист Златан Ибраимович.
Не знам как италианците – все пак, отлично знаем колко висококултурна е тази нация, са понесли такава простащина и не са поискали уволнението на целия оркестър, барабар с диригента. Ами не, не стана така, получи се голямо шоу. Каквото можеше да се получи и у нас. Но тук си имаме пишман революционери, които иначе не ги е еня кой и какво слуша и самите те какво пускат (ако са добре финансово стимулирани), но пък как да пропуснат да се изявят на толкова отразено медийно събитие.
А сега кой е Ганьо?
И всъщност именно демонстрацията на Мартен ни постави в ролята на Ганьо, срещу когото подобни на ди джея и харесващите го редовно оплюват – тежко комплексарска постъпка на абсолютно неизвестния на международно ниво стожер на родната култура, който реши, че именно на този благотворителен мач е редно да натрапи собствените си музикални вкусове. Непрофесионално, но най-вече жалко, защото този мач беше реверанс към публиката, забавление за феновете на Димитров, за тези на Джокович.
Жалко, точно както и вайкащите се, че Джокович слушал чалга, че поискал да пуснат Камелия, че после даже купонясвал с нея в заведение, че танцувал на такава музика. Простак, бе, простак! Не като Генчо Петричков от Горно Нанадолнище, който за добро утро се събужда с Моцарт, а вечер заспива на Вивалди.
И опитите на ди джея, както и на шепа хора да се направят на изтънчени интелектуалци, които не са като тях – чалгаджиите, като сърбите, като Джокович, ако щете, много повече напомня именно на простотията, понякога така популярна по нашите ширини, срещу която простотия уж същите ежеминутно леят възмутени коментари.
Още по темата:
Симфоничният оркестър в Сан Ремо може да я изсвири, но за Мартин от Павликени е селско
Защо DJ Мартен Роберто не пусна на Ноле „Луда по тебе“?
Чалга е, когато мразиш от сърце всеки, който има различно от твоето мнение
този извратения
сатанинска изродска музика
долни наркомани и убийци
извращават младото поколение
български роби 3-то качество хора.
Джокович е велик спортист и тази музика му е почти "народна". За "Флагман", автора и чалгарите - също. За българите си е чалга. Организаторите знаят много добре какво може Мартен и че няма да прави компромиси с разбиранията си за музика.. И е чудесно, че се намират такива като него и организаторите на шоуто
DJ е никой, че да си предава важност.
------
Детенце юбаво, почему гадаеш какво е било, без да имаш достатъчно информация? И защо пишеш такива дълги пасквили, като не знаеш какво е станало? На дума ли ти плащат? По колко? По стотинки ли?